Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - ruili carburateur, flow prestaties en meer??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 898 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #54949 - ruili carburateur, flow prestaties ...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3385 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Thijsje 27-2-2009 17:57 Print topicpost

Posts: 1687
haai

heb sinds vandaag een heuse ruili() carburateur, 18mm.
ben erachter gekomen dat het gewoon een -kut- imitatie van keihin is.
heb bij dit carbje nog wel een originele 13mm keihin carb.

nu is mij opgevallen dat bij de imitatie(ruili) ónder de gasschuif nog een 'schaaltje' zit, van het 18mm gat boren oid.

alleen bij de 13mm is dit helemaal vlak..

hier fotos, want fotos spreken boekdelen:
18mm, met de ophoging onder gasschuif:




en zie hier de 13mm originele keihin, die dat niet heeft:







heeft de 18mm enkel nadelig effect van dit verschil?
wat maakt die18mm nog meer tot een kutding? of is hetgeen op de fotos juist het kuttige..



betreft zo'n carb (18mm ruili)


en zo'n originele carb: (13mm keihin)





heb je toch nog op of aanmerkingen?
post ze




edit

duideljiker:



Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 27-2-2009 om 18:19 uur.
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 27-2-2009 18:35 Print reply

Posts: 17929
maakt geen drol uit, is gewoon omdat je gasschuif ook hol is
 
Thijsje 27-2-2009 18:49 Print reply

Posts: 1687
kan het kwaad als ik het weg haal?
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
von hirkebosj 27-2-2009 18:51 Print reply

Posts: 271
ze duwen het er niet voor niks in he!
heb m zelf ook gehad :P bijmij was er op een gegeven moment een stuk af gebroken, bij het gedeelte van waar de gasschuit zit richting spruitstuk
heb er verder nooit problemen mee gehad
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 27-2-2009 18:53 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
kan het kwaad als ik het weg haal?



nee, maar nuttig is t ok niet
 
Thijsje 27-2-2009 18:54 Print reply

Posts: 1687
tis imitatie he.
moet je soms gewoon zelf afwerken

alhoewel dit wel erg grof afwerken zou zijn


maar als jij er nooit problemen mee hebt gehad, met je ?nsr??

probeer ik m ook een keer op de mb :P

*een grotere carb monteren, krijg je daar meer koppel van, of meer km/h?

@thijsse, oke bedankt

Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 27-2-2009 om 18:55 uur.
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
von hirkebosj 27-2-2009 18:58 Print reply

Posts: 271
qua afstelling geen problemen mee gehad..
liet zich redelijk fijn afstellen,
hij brak me alleen af, maarja, had er ngo 1 liggen

als je een grotere carb monteerd, dan trekt ie beter
 
rik hulkenberg 27-2-2009 18:58 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
tis imitatie he.
moet je soms gewoon zelf afwerken

alhoewel dit wel erg grof afwerken zou zijn


maar als jij er nooit problemen mee hebt gehad, met je ?nsr??

probeer ik m ook een keer op de mb :P

*een grotere carb monteren, krijg je daar meer koppel van, of meer km/h?

@thijsse, oke bedankt

Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 27-2-2009 om 18:55 uur.

bijde
maar vooral meer koppel
van 13mm na 18mm gaan scheelt meestal rond de 5 tot 10km/h
maar dat ligt aan je setup
 
Thijsje 27-2-2009 18:59 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: von hirkebosj
qua afstelling geen problemen mee gehad..
liet zich redelijk fijn afstellen,
hij brak me alleen af, maarja, had er ngo 1 liggen

als je een grotere carb monteerd, dan trekt ie beter


bedankt voor je antwoord
had de hoop al laten zakken, maar nu denk ik dat ik toch ff probeer

@rik hulkenberg,
ik ga van 16mm mikunie, dna naar 18mm imitatie meuk

scheelt altijd wat denk ik maar dan...


Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 27-2-2009 om 19:00 uur.
oja setup is redelijk grof.
als ik koppeling te snel laat glippen trekt hij m iets achterover,
en hij haalt zo'n 85km/h

Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 27-2-2009 om 19:01 uur.
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Thijsje 27-2-2009 20:11 Print reply

Posts: 1687
van 16 mm naar 18mm carburateur,
wat scheelt dat?

merkbaar trekkracht? merkbaar top vermogen?
trekt beter door in lagere toeren?
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
fast-tech 28-2-2009 15:26 Print reply

Posts: 131
ik heb ook een ruili carb gehad echt tien keer niks valt niet af te stellen.

sucses!!
 
bulteman 28-2-2009 15:33 Print reply

Posts: 1956
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
van 16 mm naar 18mm carburateur,
wat scheelt dat?

merkbaar trekkracht? merkbaar top vermogen?
trekt beter door in lagere toeren?


normaal gesproken zorgt een grotere carb ook voor een sterkere powerband, maar daarintegen heeft hij onderin dan weer wat minder kracht.

alleen weet ik niet of dit voor jou immi meuk ding ook op gaat
 
Als het regent in September, valt kerst in December.

Dit topic is 3385 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved