Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - lagers alweer naar de klote

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 957 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #54942 - lagers alweer naar de klote
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1926 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DRDLimited 27-2-2009 14:10 Print reply

Posts: 2136
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
proibeer eerst mijn oplossing, lukt dat niet kun je altijd nog 50 euro uitgeven aan kotteren/bus/ander wiel..


dealer heeft eind maart pas tijd :S

Kan je het iets beter uitleggen? want ik begrijp ook niet hoe ik mijn lagers open krijg enwat ik precies moet doen aan me lager
 
kenny77 27-2-2009 14:13 Print reply

Posts: 29286
ik denk dat hij bedoeld aan de buitenkant van het lager of in je lagerpassing van het wiel.
daarin die center puntjes slaan.
 
DRDLimited 27-2-2009 14:15 Print reply

Posts: 2136
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MarTijn tzr
nouja zoek het dan maar uit



waar slaat dat op?

ik begrijp het toch niet gewoon niet zoals het hier staat
 
Ryon 27-2-2009 15:04 Print reply

Posts: 950
zo moeilijk is het toch niet? als jij in de buitenrand van je lager een centerpuntje slaat (3x of meer natuurlijk ) dan zitten er randjes aan je lager, en heb je kans dat ie blijft zitten.
 
Høken is normaal
Tobias Verhoef 27-2-2009 16:23 Print reply

Posts: 1832
ga maar gewoon naar bromboer want zo te zijn snap je er niks van.
En als ie geen tijd heeft zoek een andere
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Harold 27-2-2009 20:06 Print reply

Posts: 1052
Heb je de vorige keer zelf je lagers vervangen?

Het lijkt van niet als ik zo je reacties lees.
Zoek eerst maar eens uit wat een lager precies is en hoe het er uit ziet (tik het maar is op google in).
Dat lager wordt gemonteerd (op een goede manier) in een rond gat in de naaf van je achterwiel. Dit gat heeft een bepaalde passing zodat het lager vast en spelingsloos vast blijft zitten.
Klopt deze passing niet meer dan is het gat te groot geworden: lager zit los -> speling.

Wil je dat repareren zul je dit gat groter moeten opboren, kotteren of draaien. Boren kan op een boormachine en is het minst nauwkeurig in dit geval en kotteren doe je op een freesbank en draaien op een draaibank. 1 van die 2 laatste methoden kiezen. (zoek maar met google op wat de woorden betekenen als je het niet weet).

Als je dat gedaan hebt moet er een busje gedraaitworden met de binnendiameter met bijbehorende passing voor het lager en de buitendiameter met bijbehorende passing van het gat wat je zojuist hebt uitgekottert of gedraaid.

Zit die bus er in dan kun je het lager er inpersen (of recht in tikken met een bus die alleen de buitenste rand raakt).

Vergeet niet de bus tussen beide lagers, want dan zijn ze binnen de kortste keren weer aan gort.
 
RS2Racer91 28-2-2009 14:19 Print reply

Posts: 1540
ben je die bus niet gewoon vergeten??
 
Intenso 28-2-2009 14:37 Print reply

Posts: 2922
om centerpuntjes in de lagerfitting te slaan hoef je niet je lager uit elkaar te halen.
mja dat is gewoon te beun om te doen.
ik zou gewoon zoals royal club zegt uitkotteren en dan busje erin met de
originele binnendiameter waar je laagers weer perfect in passen.
en zorg bij het monteren van je lagers ook wat je ze recht op de bus zet en dan een ring of dop ofzo hebt die precies op de buitenste ring van je lager past anders kan je lager krom trekken of beschadigen en dan is hij na 100/200 kilometer weer helemaal kapot.

mja als ik zo jou reactie's lees bracht ik hem toch naar iemand die dit vaker heeft gedaan.
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
bobboiten 28-2-2009 15:24 Print reply

Posts: 2771
hoelang gaat de gemiddelde lager mee?
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one
Joel_koningslust 28-2-2009 15:35 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bobboiten
hoelang gaat de gemiddelde lager mee?


bij een senda ongeveer 5000km
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
ErikVerkade 2-3-2009 20:48 Print reply

Posts: 980
ik zou zeggen koop een nieuw wiel scheelt een hoop elende

 
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig
Royal Club 2-3-2009 20:48 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spartamet1992
ik zou zeggen koop een nieuw wiel scheelt een hoop elende



kost ook niks
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Joel_koningslust 2-3-2009 20:49 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spartamet1992
ik zou zeggen koop een nieuw wiel scheelt een hoop elende




ja klopt. zou ik ook doen, kost je wel ongeveer 400euro

en bus laten persen hoogstens 100
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 2-3-2009 20:49 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


bij een senda ongeveer 5000km


Valt ook wel mee, reed vaak lomp en heeft altijd goed gezeten.
 
Joel_koningslust 2-3-2009 20:51 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]


Valt ook wel mee, reed vaak lomp en heeft altijd goed gezeten.


ik had het over een originele senda dan he

schijnt ergens niet helemaal te kloppen met die wielassen/bussen ofzo. een maat van me had alles nieuw gemaakt en die rijdt al 10k met zn lagers terwijl hij ze eerst elke 1000km moet vervangen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.

Dit topic is 1926 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved