Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Zuigerhemd vraagje

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 563 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #5494 - Zuigerhemd vraagje
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 828 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SIWWN 14-9-2002?23:28 Print topicpost
Posts: 7079
Heb een Eurocilindro gekocht (getuned) voor m'n mT en ik weet zoals de meesten niet zo heel erg veel over tuning maar ik had een vraagje:


Die gasten hebben een zeer groot stuk van het zuigerhemd weggehaald, minstens 2 bij 1 cm.

Kan hem nog niet proberen want MT loopt nog niet
Hoort dat zo/kan dat???
Nadelen???
Voordelen???
Prestaties???

thanks... Elvis enter the boulding
 

MBBBBBB 15-9-2002?09:14 Print reply
Posts: 2340
Voordeel dat de intlaat langer openstaat, ik heb een zuiger die met een imi als ie bijna boven is, de boostpoort nog eens helemaal open zet.

Nadeel is denk ik dat in uit balans raakt
 
Sneks 15-9-2002?09:39 Print reply
Posts: 2499
Quote:
Originally posted by: MBBBBBB?

Voordeel dat de intlaat langer openstaat, ik heb een zuiger die met een imi als ie bijna boven is, de boostpoort nog eens helemaal open zet.

Nadeel is denk ik dat in uit balans raakt


Langere inlaattiming hoeft geen voordeel te zijn!!
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Hier_ben_ik - Administrator 15-9-2002?10:12 Print reply

Posts: 8499
de meeste brommerzuigertjes zijn toch niet uitgebalanceerd..

(met geluk malossi/polini etc, van METEOR weet ik iig zeker dat ze NIET uitgebalanceerd zijn)

maar het werkt wel ja...

had ik met men oude CR125 ook gedaan: gewoon een maantje aan de inlaatkant van de zuiger geveilt -> meer kracht onderin (je merkt er niet echt veel van maar het scheelt toch wel iets..)
 
Members zijn vervelend :-|
MBBBBBB 15-9-2002?10:42 Print reply
Posts: 2340
ja oke, niet helemaal uitgebalanceerd, maar als de ene kant fet zwaar is, en de andere kant niks, lijkt me wel dat een kant harder inwerkt!
 
SIWWN 15-9-2002?13:14 Print reply
Posts: 7079
Quote:
Originally posted by: SIWWN (JUNK TWOEH)? MT

Kut.. verkeerd beschreven!

Ik bedoelde dit:


Wat de zuiger zeg maar geleid als je snapt wat ik bedoel de 'cilinder hemd'




Maar bij mij is dat een stuk groter

 
SIWWN 15-9-2002?15:05 Print reply
Posts: 7079
Iemand??
:a
 
jeroen 15-9-2002?16:45 Print reply

Posts: 15066
wat is dan het voordeel van een uitgebalanceerde zuiger? MInder snel kans op een vastloper?
 
SIWWN 15-9-2002?18:12 Print reply
Posts: 7079
Kost meer geld

Denk dat ie minder trilt enzo..
 
Hier_ben_ik - Administrator 15-9-2002?21:17 Print reply

Posts: 8499
slijt minder hard idd ja..

maar gewoon toch elk (half) jaar een ander zuigertje erin zetten doe ik... das de duurt niet he, bij kx doe ik nu ook vort om de 15 uur een andere erin
 
Members zijn vervelend :-|
B3AST 17-9-2002?08:57 Print reply
Posts: 2469
ja ik heb ook een half maantje uitgeveilt bij mn eurozuiger, heb het nog niet getest, maar ik ga er geen gaten in boren, de zuiger verliest dan zijn stevigheid vaak als je het zelf zomaar doet, en als je een mega stuk van de onderkant afbikt dan 'kantelt' ie sneller met alle gevolgen van dien
je bereikt een langere inlaat timing, maar wat hans al zegt.. dat hoeft niet perse een voordeel te zijn, crossmotoren hebben vaak niet van die dikke gaten in de zuiger omdat je dan vermogen gaat verliezen zelfs onderin
 
- insane in the brain -

Dit topic is 828 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved