Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda mtx-sh trekt laatste versnelling amper

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 888 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #54929 - honda mtx-sh trekt laatste versnell...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1106 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

st.nyksterdriver 26-2-2009 16:35 Print topicpost
Posts: 3376
hallo
mijn mtx trekt de 4e versnelling amper en met wind tegen valt die terug wat vies kloten is
en met windstil tekt die niet verder dan 7k rpm
en met wind mee trekt die dik de 9,5k rpm
wat moet ik doen
alvast bedankt


later

Dit bericht is gewijzigd door st.nyksterdriver op 26-2-2009 om 16:36 uur.
 

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 26-2-2009 16:36 Print reply

Posts: 17929
kleiner voortandwiel monteren
 
st.nyksterdriver 26-2-2009 16:39 Print reply
Posts: 3376
heeft die dan niet overtoeren ?
ik heb btw al een tandwiel gehaald
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 26-2-2009 16:42 Print reply

Posts: 17929
je hebt nu niet genoeg power in de 4, dus moet je een lichtere verhouding
 
st.nyksterdriver 26-2-2009 16:44 Print reply
Posts: 3376
ok

zal ik meteen dat nieuwe tandwiel monteren

 
Viertakt 26-2-2009 18:01 Print reply

Posts: 3586
deed hij het eerst wel dan? of was dit altijd al zo?
 
Viertakt uber alles.
boerken 26-2-2009 18:30 Print reply

Posts: 501
zuigerveren nog goed?
 
st.nyksterdriver 26-2-2009 19:08 Print reply
Posts: 3376
zit nieuwe zuiger in toen gezet toen ik hem kocht die jognen waar ik hem van kocht had volgens mij zijn hersens in zen aars
er zat een soort koelvloeistof in het blok als blok olie
en luchtfilter schuim zat in de luchtslang naar carb geduwt koppeling stond te strak.
vliegwiel zat los
en nog een paar dingen
dat is allemaal gefixed
er zat een 70 cc op
maar er is iets raars mee de zuiger komt niet hoog genoeg de zuiger die er eerst opzat had de zelfde hoogte
dus heeft mijn monteur die veel verstand van brommers heeft de kop in een draaibank gezet en er wat mee gedaan zodat die wat verder op de cilinder valt ofzo en had erna al heel wat meer trek kracht
trekt bijna wheelies in eerste versnelling

heb het tandwiel er nu op maar tis klote weer
zat volgens mij een 14 op nu 13
morgen maar effe proberen
 
arnoud111 26-2-2009 21:03 Print reply

Posts: 151
Ik denk toch dat je de verkeerde zuiger hebt.
Kijk nog eens goed naar de afstand tussen de bovenkanten van de zuigers,en het gat van de zuigerpennen.
Ik vermoed dat hier het probleem zit.
 
kees_tsx 27-2-2009 8:27 Print reply

Posts: 551
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arnoud111
Ik denk toch dat je de verkeerde zuiger hebt.
Kijk nog eens goed naar de afstand tussen de bovenkanten van de zuigers,en het gat van de zuigerpennen.
Ik vermoed dat hier het probleem zit.


Lekker duidelijk , knap meerdere zuigerpennen in een 1 cilinder.
 
Ronald125cc 27-2-2009 9:47 Print reply

Posts: 1259
mischien heb je ook wel vliegwiel speling...
daar hebben oude hondas ook nog wel eens last van,

 
Pak ik kopstart, Flikkert er 1 voor me !
Frysk 27-2-2009 12:22 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ronald125cc
mischien heb je ook wel vliegwiel speling...
daar hebben oude hondas ook nog wel eens last van,



Grote kans op inderdaad
 
giggitybyte
st.nyksterdriver 27-2-2009 13:22 Print reply
Posts: 3376
hoe kan je dit zien ?
dat van ronald en frysk
bedoelen jullie het vliegwiel vast pakken en beetje schudden als het lukt zit er dan speling op want dat lukte niet schudden

ik heb gister nieuw tandwiel erop gedaan en toen trok lekker
alleen terug weg van school is mijn buogie nat geworden denk ik
als ik voluit reed was het op een gegeven moment bwaop liet ik gas los ging die weer in de toeren toeen ik bij het tunneltje in joure kwam heb ik mijn buogie gevoeld en ik denk dat die wel nat was
het was nat weer maar het regende niet hard

Dit bericht is gewijzigd door st.nyksterdriver op 27-2-2009 om 13:22 uur.

Dit bericht is gewijzigd door st.nyksterdriver op 27-2-2009 om 14:10 uur.
 
arnoud111 28-2-2009 12:41 Print reply

Posts: 151
Sorry voor de onduidelijkheid.
Wat ik bedoelde was,dat de afstand tussen de bovenkant zuiger,
en het gat van de zuigerpen,verschillend zou kunnen zijn.
Als bij de nieuwe zuiger,deze afstand kleiner is,dan bij de oude,
dan krijg je automatisch een grotere verbrandingsruimte,
met als gevolg,minder compressie.
Ik hoop dat mijn uitleg nu beter is.
 
arnoud111 28-2-2009 12:55 Print reply

Posts: 151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
hoe kan je dit zien ?
dat van ronald en frysk
bedoelen jullie het vliegwiel vast pakken en beetje schudden als het lukt zit er dan speling op want dat lukte niet schudden

ik heb gister nieuw tandwiel erop gedaan en toen trok lekker
alleen terug weg van school is mijn buogie nat geworden denk ik
als ik voluit reed was het op een gegeven moment bwaop liet ik gas los ging die weer in de toeren toeen ik bij het tunneltje in joure kwam heb ik mijn buogie gevoeld en ik denk dat die wel nat was
het was nat weer maar het regende niet hard

Dit bericht is gewijzigd door st.nyksterdriver op 27-2-2009 om 13:22 uur.

Dit bericht is gewijzigd door st.nyksterdriver op 27-2-2009 om 14:10 uur.



Bougiedop vervangen,kijk meteen de bougiekabel na,op poreusheid.
Zonodig ook vervangen.(je kunt em tijdelijk ook goed invetten,
zodat er geen vocht in kan komen.)

 

Dit topic is 1106 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved