Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - zuiger vraagje

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1114 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #5492 - zuiger vraagje
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1252 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

barry 14-9-2002?22:12 Print topicpost

Posts: 7387
sommige meteor zuigers hebben een gat in de zuiger, of 2 gaten, en mijne (geen meteor) heeft2 grote en 1 kleine, maar waar dient dit eigenlijk voor? voor extra koeling voor de zuiger of voor meer kracht onderin de toeren? zo iets had ik gehoord

en bij mijn 70FA zitten er aan beide kanten onder de spoelpoorten nog 1 extra spoelkanaal, waar dient deze voor? die gaat alleen open volgens mij als de zuiger boven in zit.
dit vat ik ook niet helemaal

dit is trouwens de poortmap van de 70FA , mtx sh
[URL[t]]http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/poortmapFAklein.jpg [/t]poortmap 70FA[/URL]
 
He?

MBBBBBB 15-9-2002?09:18 Print reply
Posts: 2340
Toevallig, andere topic gaat er ook over

Als je die zuiger door je cilinder trekt kan je waarschijnlijk zien dat op een bepaald moment de inlaat/boostpoorten nog een extra opengaan. Dus nog meer mengsel in het carter, meer druk, betere prestaties ( toch? ).

Je zou het ook kunnen zien dat het naaldlager beter gesmeerd kan worden, en misschien ook wel iets betere koeling, maar dat is te verwaarlozen denk ik
 
Sneks 15-9-2002?09:38 Print reply
Posts: 2499
koeling is de belangrijkste functie ervan, andere functie is inlaattiming
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
barry 15-9-2002?12:52 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Originally posted by: MBBBBBB?

Toevallig, andere topic gaat er ook over

Als je die zuiger door je cilinder trekt kan je waarschijnlijk zien dat op een bepaald moment de inlaat/boostpoorten nog een extra opengaan. Dus nog meer mengsel in het carter, meer druk, betere prestaties ( toch? ).

Je zou het ook kunnen zien dat het naaldlager beter gesmeerd kan worden, en misschien ook wel iets betere koeling, maar dat is te verwaarlozen denk ik


klopt maar daar kreeg ik geen antwoord...

en hoe zit dat bij de spoelpoorten, dat er zo'n extra spoelpoort onder zit. als je niet begrijpt wat ik bedoel moet je bij 1ste post kijken, daar staat een poortmap (link)
 
He?
Robert Lukkes 16-1-03?14:03 Print reply
Posts: 1406
Maar hoe zit dat nou met een cilinder waar orgineel een poort in de zuiger zit en je zet er een zuiger in waar geen poort in zit.

Wat gebeurt er dan, gaat je brom dan slechter lopen.
Scheelt dat ook power.

P.S Heb eerst even de search gebruikt, voordat ik nieuw topic wou openen.
 
I'm a supersonic highspeed racer
Superfunk 16-1-03?14:10 Print reply

Posts: 1442
Orginele nsr 50 cilinders, als je dara nog een orginele zuiger hebt, dan zie je dat daar aan de inlaatkant ook een poort zit.
Ik heb toen een nieuwe erin moeten zetten(zonder zo'n poortje)maar ik merkte totaal geen verschil.(orginele cilinder, dus met getunde cilinder zal dat wel anders zijn )

[Dit bericht is ge-edit door Superfunk op 16-1-03 14:12]
 
Superfunk, it\\\'s not a dream.
Erik_N 16-1-03?14:16 Print reply

Posts: 5360
ik dacht altijd dat het een extra inlaat ding vaag iets was ofzo, zoiets zei de brommerboer eerst. Heb hem trouwens ook in me sh
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Nasic 16-1-03?14:17 Print reply
Posts: 890
Tis idd voor de inlaat timing. je zou er misschien iets van kunnen merken, maar mijn ervaring is dat je er gewoon niks van merkt. Ga dus niet hevig aan het veilen met je zuigertje, want dan raakt alleen de shit in onbalans, en gaat de cilinder harder slijten.
 
Ducati 900SS
Hans F 16-1-03?14:27 Print reply
Posts: 4326
het is ook voor de smering en koeling van big end, small end en drijfstang
 
Honda_mbiloss [Emiel] 16-1-03?14:49 Print reply

Posts: 3697
ik had ook zo'n asso zuiger in me mallosi die had ook 3 van die gate, alleen die bovenste zeg maar als je de zuiger erdoor heen haalde ging die nergens open fzo , dus geen nut kwa timing lijkt mij, alleen dan als extra smering zal ik dan denken
 
ardan 16-1-03?18:55 Print reply
Posts: 595
als je er drie hebt,dan zijn er waarschijnlijk 2 gewone laten we zeggen en een kleinere (erboven ertussen).ik denk dat die kleinste zuiver voor de smering is.die 2 andere zorgen ervoor dat inlaat vroeger opent,kan er sneller/meer mengsel in carter gezogen worden.

dat is toch wat ik eruit opgemaakt heb,mijn mbx heeft dit ook,maar met of zonder happen in zuiger,maakt kwa prestaties volgens mij niet veel uit,tenzij je echt al zwaar aan het finetunen bent.
 
have a blast,go fast
marcel 16-1-03?19:19 Print reply

Posts: 1533
die poorten aan de inlaatkant is gewoon dat je inlaat lannger open is wat dus weer resulterrt in meer mengsel per slag. de poortjes aan de zijkant zijn volgens mij gewoon om veel onnodige wervelingen na het spoelen te voorkomen.

Quote:
en bij mijn 70FA zitten er aan beide kanten onder de spoelpoorten nog 1 extra spoelkanaal, waar dient deze voor? die gaat alleen open volgens mij als de zuiger boven in zit.


vet dat heeft mijn FA ook maar dan voor MB. maar die is gaar( heb hem tenslotte ook maar gratiz gehad, maar is toch leuk voor op je kamer).
maar zitten er bij jou ook twee extra uitlaat poorten in? bij mij wel iig. maar mischien hebbuh ze dat ook zelf wel gedaan dat weet ik niet zeker.

 
Pertijn 16-1-03?19:34 Print reply
Posts: 846
Hebben jullie het nu over de poort in de zuiger aan de inlaat kant of over de poort(en) van de cilinder aan de inlaat kant?

 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
Blukaap 16-1-03?19:46 Print reply

Posts: 10006
Zuiger.
 
Bastila is lief
Pertijn 16-1-03?20:51 Print reply
Posts: 846
Bij een NsR sluit de zuiger iig niet het carter af, dus heeft het op de koeling/smering geen enkel effect volgens mij maargoed.
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
Robert Lukkes 17-1-03?12:37 Print reply
Posts: 1406
Oke, weet ik dat ook weer.

Dus heeft geen invloed op presentatie van cilinder.
 
I'm a supersonic highspeed racer

Dit topic is 1252 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved