Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Witte Rook/Uitlaat wordt warm (erg)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 803 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #54909 - Witte Rook/Uitlaat wordt warm (erg)
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1098 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Stiffmeister 25-2-2009 19:40 Print topicpost

Posts: 1582
Hallo,
ik heb nu sinds kort een sneller "bochtje" op mijn Gilera GPR (derbi gpr oud model) zitten. en hij werkt prima etc.
Nu laatst stonk hij erg / en er kwam witte rook uit de uitlaat. toen ik "na ong 6 km hard rijden" thuis kwam, dus ik alles checken en alles klopte, olie/vloeistof etc.

Nu had hij het laatst weer (Gisteren). en ik de kappen eraf gehaald -> bleek de pakking van de uitlaat lek te zijn (tussen het "expansievat" en het nieuwe bochtje) ... dus ik nieuwe pakking ertussen gedaan. en netjes opgelost.

Vandaag reedt ik naar school en na een tijdje rijden had hij weer hetzelfde, ook was de uitlaat weer loeiheet -> je kon met je hand niet eens de demper aanraken)...

- Zou de pakking weer zijn weggebrand?
- Andere redenen. (het was witte rook)

Ik heb het hiervoor (met snelle uitlaat) nog nooit gehad, zou het hier aan liggen?

Verder schakeld/doet de brommer het gewoon uitstekend.
Hoor het wel
BvD

Patrick

Dit bericht is gewijzigd door patrick_gpr op 25-2-2009 om 19:41 uur.
 
.. Retro Active

Frysk 25-2-2009 19:42 Print reply

Posts: 34930
word te heet, o-ring/pakking tussenuit geklapt, KVS loopt je cilinder in, verbrand en je hebt witte rook, omdat je KVS opraakt word je brommer alleen maar heter en op het laatst zal die vastlopen

beter ram je er nieuwe pakkingen tussen en een grotere sproeier erin klappen
 
giggitybyte
Stiffmeister 26-2-2009 16:04 Print reply

Posts: 1582
Bedankt voor de reply.. maar:
De laaste dag (vandaag) dat ik er nu mee rijdt is het roken weg, dus ik denk dat de pakking gewoon weer is weggebrand?
- het warm worden is ook n.v.t. maar ik vertrouw het zaakje niet echt.. en de prestaties zijn "iets" minder geworden.. het optrekken en het "doortrekken" in de toeren zijn iets verminderd naar mijn gevoel... pakking dus lek? (alweer)
- de KVS is niet gedaald.
Andere redenen waardoor dit zou kunnen?

MvG
Patrick
 
.. Retro Active
gprnick 26-2-2009 16:48 Print reply

Posts: 3360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: patrick_gpr
Bedankt voor de reply.. maar:
De laaste dag (vandaag) dat ik er nu mee rijdt is het roken weg, dus ik denk dat de pakking gewoon weer is weggebrand?
- het warm worden is ook n.v.t. maar ik vertrouw het zaakje niet echt.. en de prestaties zijn "iets" minder geworden.. het optrekken en het "doortrekken" in de toeren zijn iets verminderd naar mijn gevoel... pakking dus lek? (alweer)
- de KVS is niet gedaald.
Andere redenen waardoor dit zou kunnen?

MvG
Patrick


ik heb geen idee of ik goed denk maar door lekke koppakking zuigt hij valse lucht in je koelsysteem waardoor je kvs hoog blijft staan in je expansie vat?
 
Malaguti RST 26-2-2009 16:58 Print reply

Posts: 1668
Klinkt je brommer anders (luider dan normaal)
Want als je uitlaat pakking weg is gaat ie lekken en goed stuk luider worden daarnaast zou je ook rook moeten zien bij de kapoten pakking, denk ook gwn kvs.
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
2SLOW4ME 26-2-2009 17:02 Print reply

Posts: 1944
ik heb het zelfde model als jij hebt, en dus een dikkere bocht ook.

Maar ik heb alleen een pakking zitten tussen de bocht en de uitlaat, niet tussen de uitlaat en de cilinder.

Overigens nooit problemen mee gehad...

Maar zelfs toen ik de begrenzing er uit had heb ik nog nooit witte rook gezien .

denk tog wel dat het kvs ofso is? lekker kop ofso. of misscine (net zoals ik een paar weken geleden) de temp sensor in je kop niet geborgd/vast gedraaid
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..

Dit topic is 1098 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved