Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 5-Vrij-6 bij TZR (AM6)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1043 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #54898 - 5-Vrij-6 bij TZR (AM6)
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5344 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bulteman 25-2-2009 15:35 Print reply

Posts: 1956
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chieltl
Wel een erg irritand AM6 kwaaltje, blijkt dat bijna iedereen er last van heeft. De meeste mensen onder ons kunnen er nu redelijk goed mee overweg, maar in theorie ligt toch echt de fout bij Minarelli dan?

Ik heb er zelf ook last van, dan schakel je door naar zijn 6 en na een paar seconden komt ie er gewoon weer uit, dan staat ie in zijn "vrij"! Nogal irritand!





is egt niet alleen am6, ook oud en nieuw type derbi blokken hebben er last van,, maar raar genoeg hebben ze het niet allemaal
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
Error1991 25-2-2009 15:56 Print reply

Posts: 939
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
[...]


tussen 5 en 6 gaat je lampje ook niet branden hoor, het is gewoon dat je tandwiel niet ver genoeg is doorgeschoven over de as, kunnen jullie geen kortere schakelpoken monteren, dan is de slag die je moet maken korter?


dat zeg ik ook niet dat er een lampje gaat branden en ja dat weet ik kortere schakelpook is niet echt een optie, de slag die je moet maken om te schakelen is helemaal niet zo lang maar het probleem ligt meestal bij de gebruiker die niet stevig genoeg schakelt
 
Error1991 25-2-2009 16:22 Print reply

Posts: 939
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tommyofzo
[...]

er rijden gewoon pussy's met am6 en echte mannen met honda


er rijden ook echte mannen met am6 die niet zeiken en homo's met honda die denken dat ze beter zijn
 
tomtomgo 25-2-2009 16:33 Print reply

Posts: 455
mn derbi had het ook ,maar nadat ik er nieuwe olie op had zitten 80w90 heb ik er geen last meer van gehad
 
bitter schuin dr in als recht dr neffe
Tobias Verhoef 25-2-2009 19:24 Print reply

Posts: 1832
wat 80w90 is dat stroop ofzo of heb je er appelstroop ingedaan

Ik heb er ook afentoe last van maar je moet het gewoon leren.
Ik heb eerst ook honda gereden en dat schakelt inderdaad lekkerder
Maar een motorfiets die schakelen nog het best.

Dus met AM6 blokkies is gewoon leren schakelen.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Toettoet 25-2-2009 19:25 Print reply
Posts: 780
Het is gewoon een standaard AM6 kwaaltje, oplossing is als je duur wilt doen een nieuwe schakelwals van top performance en als je goedkoop wilt doen een goed stel schoenen aan trekken en door trappen.

Had er zelf ook last van toen ik een rondje reed op een splinter nieuwe NSR, rij zelf op een tsx dus vandaar. Moment dat je effe hard doortrapt schiet die vrijwel altijd in ze versnelling.

Oftewel de oplossing is spinazie eten!
 
-wokkel- 25-2-2009 19:30 Print reply

Posts: 1129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Toettoet
Het is gewoon een standaard AM6 kwaaltje, oplossing is als je duur wilt doen een nieuwe schakelwals van top performance en als je goedkoop wilt doen een goed stel schoenen aan trekken en door trappen.

Had er zelf ook last van toen ik een rondje reed op een splinter nieuwe NSR, rij zelf op een tsx dus vandaar. Moment dat je effe hard doortrapt schiet die vrijwel altijd in ze versnelling.

Oftewel de oplossing is spinazie eten!


haha hoop dat je tzr bedoeld

maar inderdaad bij am6 lijkt dat zo. maar gewoon harder door drukken of een andere wals dr in zetten
 
mtx-motard 25-2-2009 19:31 Print reply

Posts: 14947
centrifugaal koppeling van puch pas maken
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
steef ts70xk 25-2-2009 19:32 Print reply

Posts: 3244
dit probleem heb ik dus met elke versnelling ook al trap ik hem erdoor helpt niet hij staat gewoon vast:S paar x koppeling los en dan gaat hij wel
 
mtx-motard 25-2-2009 19:33 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: steef ts70xk
dit probleem heb ik dus met elke versnelling ook al trap ik hem erdoor helpt niet hij staat gewoon vast:S paar x koppeling los en dan gaat hij wel

goede olie kopen
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
steef ts70xk 25-2-2009 19:35 Print reply

Posts: 3244
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]

goede olie kopen

ja dat heb ik ook, dat 10 w 40 natteplaat olie enzo, maar het is zoineens gekome
 
Master 1.0 25-2-2009 19:50 Print reply

Posts: 152
Mijn AM6 had ook dit probleem. Nadat ik me blok had opengetrokken voor nieuwe lagers e.d. heb ik er geen last meer van gahad.
 
Kennis vermenigvuldigt zich door het te delen!
lukebanning 25-2-2009 21:51 Print reply

Posts: 565
vandaag ook weer iets van 50 km gereden, ook geen enkele keer last van gehad, laat 't dus mooi zo
cnorretje, ik bedoelde 15000 bij wijze van hè hij schiet echter wel dik uit de toerenteller, gegarandeerd.
 
Derbi1991 26-2-2009 17:16 Print reply

Posts: 363
Heb er zelf ook wel eens last van bij m'n broertjes brommer, maar dan alleen als hij achterop zit en ik dus niet ver genoeg kan schakelen.
Dus pookje lager zetten, of je blok uit elkaar halen
 
Drive like you stole it.
ChielTZR 2-3-2009 20:34 Print reply

Posts: 6016
mijn TZR heeft wel degelijk een 'vrij' tussen zijn 5-6! bv als je niet goed doorschakelt kom je daar gewoon in hoor, maar als je gewoon stevig schakelt is het geen probleem.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)

Dit topic is 5344 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved