Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 5-Vrij-6 bij TZR (AM6)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1059 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #54898 - 5-Vrij-6 bij TZR (AM6)
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 5297 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

lukebanning 24-2-2009 23:11 Print topicpost

Posts: 565
Heb ondertussen al bijna 1000km met m'n TZR gemaakt, maar heb nog steeds af en toe dat ik 'm in de vrij tussen de 5-6 schakel... Zeker als je even snel denkt weg te trekken heb ik het nog wel 'ns, dat ik te snel wil schakelen en ik dan ineens dik 15000 toeren ofzo maak, omdat 'ie in die 'vrij' zit.
Wat valt daar aan te doen?
Maakt andere olie of iets dergelijks nog een (werkelijk) verschil uit, of heeft dat maar weinig effect? Verder geen zin om 't blok open te trekken om aanpassingen te doen eigenlijk, maar ik heb wel iets gelezen dus van andere olie.
Heeft dat zin, of zijn er ook nog andere oplossingen?

Thanks!
 

stephan777 24-2-2009 23:12 Print reply

Posts: 7259
Moet je harder trappen. Is een am6 kwaaltje.

Dit bericht is gewijzigd door stephan777 op 24-2-2009 om 23:12 uur.
 
Frysk 24-2-2009 23:12 Print reply

Posts: 34928
AM6 kwaaltje
 
giggitybyte
NilsHonda 24-2-2009 23:15 Print reply

Posts: 306
Derbi heeft het ook..
Gewoon doorheen trappen,
Ik heb er ook nogsteeds een beetje last van,
maar dat komt door de schakelwals, die heeft kleine nokjes ofzo..
Tenminste dat vertelde een monteur @ mijn dealer.
 
Honda's lekken niet, ze markeren alleen waar ze gestaan hebben.
lukebanning 24-2-2009 23:18 Print reply

Posts: 565
Ik weet dat het een 'kwaaltje' is inderdaad, maar heb wel eens gelezen dat andere olie wonderen doet!? Niet dus, volgens jullie?
Trap er ook wel doorheen, maar als het beter zou kunnen, waarom niet
(Tussen de N en de 2 zit zelfs nog een 'vrij' trouwens. Lampje brandde laatst niet, maar ik zat wel degelijk in een vrij )
 
Error1991 24-2-2009 23:23 Print reply

Posts: 939
Als je brommer wat beroerder begint te schakelen is het met olie vervangen wel tijdelijk opgelost maar na een tijdje komt het vanzelf terug. Het is gewoon een am6 kwaaltje dus je moet stevig schakelen. Ik heb zelf me schakelpookje 1 tandje naar beneden gezet zodat ik wat krachtiger kan schakelen. Dit helpt wel en ik blijf bijna nooit meer tussen de versnellingen steken.
 
ikkejw 24-2-2009 23:23 Print reply

Posts: 9886
honda MT8 blok kopen
 
Preserve nature - Always wear a helmet
lukebanning 24-2-2009 23:26 Print reply

Posts: 565
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
honda MT8 blok kopen

Sorry, wou 'm 'n beetje ori houden
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Error1991
Als je brommer wat beroerder begint te schakelen is het met olie vervangen wel tijdelijk opgelost maar na een tijdje komt het vanzelf terug. Het is gewoon een am6 kwaaltje dus je moet stevig schakelen. Ik heb zelf me schakelpookje 1 tandje naar beneden gezet zodat ik wat krachtiger kan schakelen. Dit helpt wel en ik blijf bijna nooit meer tussen de versnellingen steken.

Nee, ik heb het ook niet veel ofzo (ene rit paar keer, andere keer helemaal niet, zal aan mezelf liggen ).
Zal dat wellicht wel doen als het erger word ofzo.
Thanks, weet genoeg
 
Error1991 24-2-2009 23:35 Print reply

Posts: 939
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
honda MT8 blok kopen


dan ben je er idd wel in 1x vanaf maar het blijft een kwestie van wennen. je hoort mij (en nog vele andere am6 rijders) niet klagen
 
koekie - Administrator 24-2-2009 23:37 Print reply

Posts: 12588
Volgens mij zijn er schakelwalsen te koop die dit kwaaltje verhelpen..
 
Haaks de hoek om!
stephan777 24-2-2009 23:37 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koekie
Volgens mij zijn er schakelwalsen te koop die dit kwaaltje verhelpen..



Yup ze zijn te koop.
 
Error1991 24-2-2009 23:38 Print reply

Posts: 939
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koekie
Volgens mij zijn er schakelwalsen te koop die dit kwaaltje verhelpen..


Die TP dingen bedoel je? Verhelpt de kwaal geloof ik niet volledig maar het scheelt wel omdat ze een stuk lichter zijn als de ori schakelwals.
 
koekie - Administrator 24-2-2009 23:41 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Error1991
[...]


Die TP dingen bedoel je? Verhelpt de kwaal geloof ik niet volledig maar het scheelt wel omdat ze een stuk lichter zijn als de ori schakelwals.


Ik heb geen idee wat voor wals ik bedoel. Weet alleen dat ik ooit voor een maat van me, zijn wals heb vervangen voor een ander exemplaar. Weer niet wat voor 1, of dat hij uit een ander blok kwam oid, maar volgens mij zijn ze los te koop, speciaal voor deze kwaal!
 
Haaks de hoek om!
lukebanning 24-2-2009 23:44 Print reply

Posts: 565
Hmm, nee, dat is me de moeite allemaal niet waard. Gewoon doortrappen dus, klaar
Bedankt voor de tips iig
 
Raoul 25-2-2009 0:19 Print reply

Posts: 2997
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koekie
[...]


Ik heb geen idee wat voor wals ik bedoel. Weet alleen dat ik ooit voor een maat van me, zijn wals heb vervangen voor een ander exemplaar. Weer niet wat voor 1, of dat hij uit een ander blok kwam oid, maar volgens mij zijn ze los te koop, speciaal voor deze kwaal!


ja, top performance, 50 euro , 60% lichter als ori
 
Aprilia MX (H)
cnorretje 25-2-2009 0:27 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Raoul
[...]


ja, top performance, 50 euro , 60% lichter als ori

wat denk je daarmee te bereiken?

volgens mij moet je gewoon 'duidelijker' leren schakelen. dat ligt echt aan am6, als je er goed mee omgaat is het prima te doen. ik heb ook am6 en heb er nu nooit meer last van.

ps. volgens mij houd jij van overdrijven, want alles standaard en mk uitlaat draait zon ding, zelfs in zn vrij, nooit 15000 toeren
 

Dit topic is 5297 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved