Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Problemen met puch, weet niet wat!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1105 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #54863 - Problemen met puch, weet niet wat!
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 710 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

PuchMaxiS-15mm 23-2-2009 19:30 Print topicpost
Posts: 76
Ik rij een straat. Ik geef gas dan doet ie nog wel normaal, maar ik ga een beetje scherpe bocht om. Ik moet dus wat gas terug nemen. Ik geef weer gas als ik op rechte stuk kom, ik laat hem langzaam opkomen. Ik geef nog wat meer gas en hij loopt weer terug.

Waarschijnlijk ligt het aan de volgende dingen

-ontsteking (dat ie de benzine niet goed ontsteekt)
-gasnaald (op verkeerde stand)
-niet goed af gesteld
-verzuipt (te veel benzine) kleinere sproeier oplaten zetten of een van de bovenstaande dingen.

Onderdelen:

Er zit een 15-mm bing carberateur op, de sproeier weet ik zo niet. Puch zelf is dacht ik 50cc. Hij loopt ongeveer 60.

De meeste mensen die ik er naar liet kijken zijden of de ontsteking is neit goed of hij verzuipt op een of ander manier.

Wie kan me helpen?


 

cnorretje 23-2-2009 19:47 Print reply

Posts: 851
zou eerst eens alles goed schoonmaken. met name de carberateur (alles uit elkaar halen en doorblazen) en het luchtfilter (met bijv benzine)
 
PuchMaxiS-15mm 23-2-2009 20:06 Print reply
Posts: 76
ok als ik me carberateur er af haal, moet ik er dan ook geen andere dingen afhalen? maar soms rijd ie wel gewoon maar zodra ik vol gas geef geef, dan doet ie raar. hou ik hem er net voor, dus net geen volgas dan die ie meestal wel normaal.

ik zal eens de carberateur schoonmaken. heb je verder nog wat tips?

nog- en alvast bedankt


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cnorretje
zou eerst eens alles goed schoonmaken. met name de carberateur (alles uit elkaar halen en doorblazen) en het luchtfilter (met bijv benzine)


 
Banaan 23-2-2009 20:16 Print reply

Posts: 5725
Heb je m wel goed afgesteld?

Is dit gekomen nadat je iets verandert had, of reed die eerst gewoon ged en is t dus zomaar ineens gekomen?
 
PuchMaxiS-15mm 23-2-2009 20:20 Print reply
Posts: 76
ik heb er niks aan veranderd. ik heb wel de uitlaat
uitgebrand en de demper schoongemaakt. toen ik hem had gekocht bij iemand liep die goed . hij reed er een stukje mee. ik weet niet of aan mij lig of aan me Puch. het is trouwens een Maxi S. van dat afstellen weet ik niet. ik weet niet of is nu goed is afgesteld , afgesteld moet worden en waarneer die goed is afgesteld.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banaan
Heb je m wel goed afgesteld?

Is dit gekomen nadat je iets verandert had, of reed die eerst gewoon ged en is t dus zomaar ineens gekomen?


 
Banaan 23-2-2009 20:25 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PuchMaxiS-15mm
ik heb er niks aan veranderd. ik heb wel de uitlaat
uitgebrand en de demper schoongemaakt. toen ik hem had gekocht bij iemand liep die goed . hij reed er een stukje mee. ik weet niet of aan mij lig of aan me Puch. het is trouwens een Maxi S. van dat afstellen weet ik niet. ik weet niet of is nu goed is afgesteld , afgesteld moet worden en waarneer die goed is afgesteld.
[...]






Wat is de kleur van je bougie?

Zat die uitlaat erg dichtgekoold?

Voordat je die uitlaat hebt uitgebrand, liep die toen wel goed?
 
PuchMaxiS-15mm 23-2-2009 21:04 Print reply
Posts: 76
De kleur van de bougie is ongeveer koffie bruin.

De uitlaat was idd erg dichtgekoold. De demper en de uitlaat zijn nu uitgebrand.

Hij liep ongeveer zelfde, hij loopt wel iets beter nadat ie is uitgekoold. Maar veel niet echt.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banaan
[...]




Wat is de kleur van je bougie?

Zat die uitlaat erg dichtgekoold?

Voordat je die uitlaat hebt uitgebrand, liep die toen wel goed?


 
Pushpin 25-2-2009 18:56 Print reply
Posts: 841
doet ie et al?
 
Djrene007 26-2-2009 22:50 Print reply

Posts: 727
als je je vliegwiel kapje eraf haalt, dan zie je door de gaten van je vliegwiel je grondplaat zitten. die zit vast met 3 schroefjes. die kan je een beejte los draaien en dan de grondplaat kan je het beste gewoon helemaal linksom draaien tot hij niet verder wil.
informatie van puchmaxi.nl
 
Gang is alles, Boem is ho! plons is water...
Banaan 26-2-2009 22:53 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djrene007
als je je vliegwiel kapje eraf haalt, dan zie je door de gaten van je vliegwiel je grondplaat zitten. die zit vast met 3 schroefjes. die kan je een beejte los draaien en dan de grondplaat kan je het beste gewoon helemaal linksom draaien tot hij niet verder wil.
informatie van puchmaxi.nl


Fuck off.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PuchMaxiS-15mm
De kleur van de bougie is ongeveer koffie bruin.

De uitlaat was idd erg dichtgekoold. De demper en de uitlaat zijn nu uitgebrand.

Hij liep ongeveer zelfde, hij loopt wel iets beter nadat ie is uitgekoold. Maar veel niet echt.

[...]




Ik zou ff een wat groter sproeiertje proberen, en anders de contactpunten afstellen miss.

Carb&luchtfilter al helemaal uitgelikt?
 
Djrene007 26-2-2009 22:56 Print reply

Posts: 727
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banaan
[...]


Fuck off.

[...]


Ik zou ff een wat groter sproeiertje proberen, en anders de contactpunten afstellen miss.

Carb&luchtfilter al helemaal uitgelikt?


contactpuntjes afstellen? dan moet je ook uitleggen hoe je dat doet.
dan doe ik het wel. je moet je vliegwielkapje eraf halen. kijk naar de contactpunten achterhet vliegwiel. vliegwiel hoeft er niet af. en dan moet je met een voeler maat even meten hoeveel ruimte ertussen het vliegwiel en het contact puntje zit als hij op zn verst van het vliegwiel af zit. dan moet hij 0,35mm zijn
 
Gang is alles, Boem is ho! plons is water...

Dit topic is 710 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved