Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - gewone puch ombouwen tot crosspuch

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1214 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #54835 - gewone puch ombouwen tot crosspuch
Pagina 8 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 27733 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tombrom 9-4-2009 17:48 Print reply

Posts: 15925
je weet hoe het 2t princiepe werkt?
 
niels13 9-4-2009 22:57 Print reply

Posts: 13
de zuiger moet juist niet helemaal terug komen slimmerik kijk eens op puchmaxi.nl daar staat ergens een animatie over hoe
een puch motortje werkt

Dit bericht is gewijzigd door niels13 op 9-4-2009 om 22:58 uur.
 
niels13 9-4-2009 23:00 Print reply

Posts: 13
oow jaa en pieterte33 puch.nl bestaat niet eens dus wie is er nu dom. niet zomaar gaan oordelen op iemand die niet zo veel van puchjes af weet
 
kenny77 9-4-2009 23:04 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: niels13
de zuiger moet juist niet helemaal terug komen slimmerik kijk eens op puchmaxi.nl daar staat ergens een animatie over hoe
een puch motortje werkt

Dit bericht is gewijzigd door niels13 op 9-4-2009 om 22:58 uur.


je kan ook editten.

tot waar moet de zuiger volgens jou dan komen?


@ ts het lijjkt me sterk dat je na het rijden , toen die het wel deed opeens de zuiger niet meer tot onder kwam, of er moet iets giganties fout zijn.
(tot waar komt de zuiger dan nu, welke poort als je in de cilinder kijkt)

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 9-4-2009 om 23:04 uur.
 
Harold 9-4-2009 23:06 Print reply

Posts: 1052
Je zuiger zuigt het luchtmengsel tijdens de omhooggaande beweging naar de krukas holte in (door het vakuum wat daar ontstaat bij een omhooggaande beweging). Als de zuiger na een verbranding omlaag beweegt, perst deze op een gegeven moment, als de zuiger de spoelpoorten gepasseerd is, het luchtmengsel vanuit de krukasholte door de spoelpoorten de verbrandings ruimte in.

De zuiger hoeft dus niet voorbij de inlaatpoort te komen. Daarmee is niks aan de hand dus.
 
niels13 9-4-2009 23:09 Print reply

Posts: 13
ik ken deze site nog niet zo langdus weet niet egt hoe het werkt maar zit zelf ook met probleem met afstellen van 70cc

maar je weet zelf ook wel hoe het 2t principe werkt want is beetje lang om uit te leggen en dt zoek ik niet.

maar miss was de benzine op ofzoo, want lijkt me sterk dat die onder het rijde der in een keer uit scheid

ik repareer zelf puchjes dus weet wel hoe het 2t principe werkt
 
niels13 9-4-2009 23:09 Print reply

Posts: 13
harold legt het al uit en is best lang daarom zocht ik het niet uit te leggen

 
kenny77 9-4-2009 23:11 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: niels13
ik ken deze site nog niet zo langdus weet niet egt hoe het werkt maar zit zelf ook met probleem met afstellen van 70cc

maar je weet zelf ook wel hoe het 2t principe werkt want is beetje lang om uit te leggen en dt zoek ik niet.

maar miss was de benzine op ofzoo, want lijkt me sterk dat die onder het rijde der in een keer uit scheid

ik repareer zelf puchjes dus weet wel hoe het 2t principe werkt



ik zag het net, sorry, toen ik hier in het begin was, wist ik dit ook niet.


@ts:
als de bovenkant zuiger , tot aan de onderkant van de uitlaatpoort komt dan zit het meestal wel snor.
 
niels13 9-4-2009 23:12 Print reply

Posts: 13
weet iemand trouwens hoe het kan dat 70cc als hij nog koud is perfect loopt en als hij warm is gaat stotteren, zou hij dan te weinig benzine krijgen. ik d8 er zelf aan dat de cillinder dan meer benzine aanzuigt dan de sproeier in de carberateur doorlaat.

kan dat kloppen
 
niels13 9-4-2009 23:16 Print reply

Posts: 13
ik heb al van alles geprobeerd: andere bougie(warmtegraad 7), 15mm carb., 15mm spruitstuk, enzz.
 
Harold 9-4-2009 23:17 Print reply

Posts: 1052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: niels13
harold legt het al uit en is best lang daarom zocht ik het niet uit te leggen



Vond het toch aardig beknopt zo

Tip: er zit een Edit knop in het balkje boven je eigen posts, hiermee kun je je laatst post aanpassen zodat je niet telkens allemaal korte posts van je zelf nutteloos achter mekaar hebt staan.
Miss wel handig voor als je dat nog niet wist.

Wat die 70cc betreft, lijkt meer op te veel benzine. Koud loopt een motor wat fijner met wat meer brandstof (vandaar dat de choke uitgevonden is). Is hij warm, dan krijgt hij te veel en gaat hij stotteren.
Maar het kunnen ook talloze andere oorzaken zijn....
 
niels13 9-4-2009 23:25 Print reply

Posts: 13
zou hij daarom ook kunnen gaan knallen uit de carb. waar het powerfilter aanzit?(dat hij teveel krijgt)
is dan miss de oorzaak dat de bougie het mengsel niet kan ontsteken omdat er te weinig lucht bij komt en darom die knallen heeft


Dit bericht is gewijzigd door niels13 op 9-4-2009 om 23:37 uur.
 
Harold 9-4-2009 23:44 Print reply

Posts: 1052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: niels13
zou hij daarom ook kunnen gaan knallen uit de carb. waar het powerfilter aanzit?(dat hij teveel krijgt)
is dan miss de oorzaak dat de bougie het mengsel niet kan ontsteken omdat er te weinig lucht bij komt en darom die knallen heeft


Dit bericht is gewijzigd door niels13 op 9-4-2009 om 23:37 uur.


Knallen uit de carburateur is vaak een verlopen ontsteking.
 
niels13 9-4-2009 23:45 Print reply

Posts: 13
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harold
[...]


Knallen uit de carburateur is vaak een verlopen ontsteking.


hoezo? kan het ff niet meer volge

 
Harold 9-4-2009 23:50 Print reply

Posts: 1052
Normaal gesproken zijn knallen uit de carburateur geen gevolg van een slechte mengsel afstelling. Kan eigelijk alleen maar als de ontsteking veel te vroeg staat en de zuiger terug slaat tegen de normale draairichting in. Heb je daar toevallig wat aan verandert? Liep hij voorheen wel goed en zonder knallen?
 

Dit topic is 27733 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 8 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved