Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #54835 - gewone puch ombouwen tot crosspuch
|
Pagina 8 van 9
|
Dit topic is 27733 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Tombrom |
9-4-2009 17:48 |
Posts: 15925 |
je weet hoe het 2t princiepe werkt?
|
|
|
|
niels13 |
9-4-2009 22:57 |
Posts: 13 |
de zuiger moet juist niet helemaal terug komen slimmerik kijk eens op puchmaxi.nl daar staat ergens een animatie over hoe
een puch motortje werkt
Dit bericht is gewijzigd door niels13 op 9-4-2009 om 22:58 uur.
|
|
|
|
niels13 |
9-4-2009 23:00 |
Posts: 13 |
oow jaa en pieterte33 puch.nl bestaat niet eens dus wie is er nu dom. niet zomaar gaan oordelen op iemand die niet zo veel van puchjes af weet
|
|
|
|
kenny77 |
9-4-2009 23:04 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: niels13
de zuiger moet juist niet helemaal terug komen slimmerik kijk eens op puchmaxi.nl daar staat ergens een animatie over hoe
een puch motortje werkt
Dit bericht is gewijzigd door niels13 op 9-4-2009 om 22:58 uur.
je kan ook editten.
tot waar moet de zuiger volgens jou dan komen?
@ ts het lijjkt me sterk dat je na het rijden , toen die het wel deed opeens de zuiger niet meer tot onder kwam, of er moet iets giganties fout zijn.
(tot waar komt de zuiger dan nu, welke poort als je in de cilinder kijkt)
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 9-4-2009 om 23:04 uur.
|
|
|
|
Harold |
9-4-2009 23:06 |
Posts: 1052 |
Je zuiger zuigt het luchtmengsel tijdens de omhooggaande beweging naar de krukas holte in (door het vakuum wat daar ontstaat bij een omhooggaande beweging). Als de zuiger na een verbranding omlaag beweegt, perst deze op een gegeven moment, als de zuiger de spoelpoorten gepasseerd is, het luchtmengsel vanuit de krukasholte door de spoelpoorten de verbrandings ruimte in.
De zuiger hoeft dus niet voorbij de inlaatpoort te komen. Daarmee is niks aan de hand dus.
|
|
|
|
niels13 |
9-4-2009 23:09 |
Posts: 13 |
ik ken deze site nog niet zo langdus weet niet egt hoe het werkt maar zit zelf ook met probleem met afstellen van 70cc
maar je weet zelf ook wel hoe het 2t principe werkt want is beetje lang om uit te leggen en dt zoek ik niet.
maar miss was de benzine op ofzoo, want lijkt me sterk dat die onder het rijde der in een keer uit scheid
ik repareer zelf puchjes dus weet wel hoe het 2t principe werkt
|
|
|
|
niels13 |
9-4-2009 23:09 |
Posts: 13 |
harold legt het al uit en is best lang daarom zocht ik het niet uit te leggen
|
|
|
|
kenny77 |
9-4-2009 23:11 |
|
niels13 |
9-4-2009 23:12 |
Posts: 13 |
weet iemand trouwens hoe het kan dat 70cc als hij nog koud is perfect loopt en als hij warm is gaat stotteren, zou hij dan te weinig benzine krijgen. ik d8 er zelf aan dat de cillinder dan meer benzine aanzuigt dan de sproeier in de carberateur doorlaat.
kan dat kloppen
|
|
|
|
niels13 |
9-4-2009 23:16 |
Posts: 13 |
ik heb al van alles geprobeerd: andere bougie(warmtegraad 7), 15mm carb., 15mm spruitstuk, enzz.
|
|
|
|
Harold |
9-4-2009 23:17 |
Posts: 1052 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: niels13
harold legt het al uit en is best lang daarom zocht ik het niet uit te leggen
Vond het toch aardig beknopt zo
Tip: er zit een Edit knop in het balkje boven je eigen posts, hiermee kun je je laatst post aanpassen zodat je niet telkens allemaal korte posts van je zelf nutteloos achter mekaar hebt staan.
Miss wel handig voor als je dat nog niet wist.
Wat die 70cc betreft, lijkt meer op te veel benzine. Koud loopt een motor wat fijner met wat meer brandstof (vandaar dat de choke uitgevonden is). Is hij warm, dan krijgt hij te veel en gaat hij stotteren.
Maar het kunnen ook talloze andere oorzaken zijn....
|
|
|
|
niels13 |
9-4-2009 23:25 |
Posts: 13 |
zou hij daarom ook kunnen gaan knallen uit de carb. waar het powerfilter aanzit?(dat hij teveel krijgt)
is dan miss de oorzaak dat de bougie het mengsel niet kan ontsteken omdat er te weinig lucht bij komt en darom die knallen heeft
Dit bericht is gewijzigd door niels13 op 9-4-2009 om 23:37 uur.
|
|
|
|
Harold |
9-4-2009 23:44 |
Posts: 1052 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: niels13
zou hij daarom ook kunnen gaan knallen uit de carb. waar het powerfilter aanzit?(dat hij teveel krijgt)
is dan miss de oorzaak dat de bougie het mengsel niet kan ontsteken omdat er te weinig lucht bij komt en darom die knallen heeft
Dit bericht is gewijzigd door niels13 op 9-4-2009 om 23:37 uur.
Knallen uit de carburateur is vaak een verlopen ontsteking.
|
|
|
|
niels13 |
9-4-2009 23:45 |
Posts: 13 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Harold
[...]
Knallen uit de carburateur is vaak een verlopen ontsteking.
hoezo? kan het ff niet meer volge
|
|
|
|
Harold |
9-4-2009 23:50 |
Posts: 1052 |
Normaal gesproken zijn knallen uit de carburateur geen gevolg van een slechte mengsel afstelling. Kan eigelijk alleen maar als de ontsteking veel te vroeg staat en de zuiger terug slaat tegen de normale draairichting in. Heb je daar toevallig wat aan verandert? Liep hij voorheen wel goed en zonder knallen?
|
|
|
|
Dit topic is 27733 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 8 van 9
|
|