Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - gewone puch ombouwen tot crosspuch

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 894 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #54835 - gewone puch ombouwen tot crosspuch
Pagina 5 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 27735 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tomtomgo 25-2-2009 17:27 Print reply

Posts: 455


dit was mijn crosspuch creatie

rijwielgedeelte:
-buis tussen het frame gelast
-mb voorvork
-mt achterbrug
-mt velgen met crossbanden
-crossstuur + verhoog blokjes
-voetrem van een mt

motorisch:
-carters op maat gemaakt.
-70cc airsal
-15mm bing
-(3klauws koppeling) segmenten verlicht en de veren aangedraait
-wangen van de krukasgevuld(met kunststof kurk,dit was geen suc6 de kurk werd week en liet los, geen schade wel een hoop troep in je carter waardoor hij ff niet loopt)
-proma cc uitlaat
-vrij lichte twv

en crossen baas
 
bitter schuin dr in als recht dr neffe
Pushpin 25-2-2009 17:42 Print reply
Posts: 841
Oook cker mooi ding, Maar er moet nog heeeeel veel aan mijne gebeuren namelijk:
Voorvork vervangen
Stang tussen lassen
Achterbrug vervangen
Misschien andere achterveren
Opmaat uitlaat, of een Proma Circuit (Proma cc)
grote carb (ik denk aan een 20mm bing)
70cc eronder gooien
Misschien schuimfiltertje
Andere banden (komen stervelgen onder)

En nog wel wat meer denk ik....
Zodra er updates zijn post ik ze wel
 
Pushpin 25-2-2009 18:10 Print reply
Posts: 841
Aargh, ben nou nog steeds niet uit welke cabrerateur een beetje goed licht bij mn setup :/
Is een dellorto 21 mm carb goed? bij 70cc? Zonder al te veel geld uit te geven?
 
badslayer 26-2-2009 13:11 Print reply

Posts: 145
Ik heb ook een cross puch. Gekocht via marktplaats hoor. Maar er is alleen een andere uitlaat op gezet, nieuwe cillinder, power-filter en gespoten en crossbanden. en lamp enz er af gehaald.

70 CC. En er moet nog een ander tantwiel op, er zit nu 14 op maar ik ga er 12 op zetten

Dit bericht is gewijzigd door badslayer op 26-2-2009 om 13:12 uur.
 
Pushpin 26-2-2009 15:23 Print reply
Posts: 841
En welke maat carb?
 
Pushpin 26-2-2009 20:57 Print reply
Posts: 841
nahja laat maar...
Ik doe de setup later allemaal wel, eerst zijn de aanpassingen voor het frame aan de beurt
en ik ben erachter dat ie met schuimfilter bagger loopt, stnd filter is nog altijd het best, ik ga ook nog proberen met powerfilter te rijden, zien hoe dat rijd
 
Gerard1793 26-2-2009 21:41 Print reply

Posts: 4006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77

Puch spaak velgjes vind ik zo iel uitzien, zeker als je gaat springen lijkt me stervelgen beter.
(wil niet zeggen dat die niet krom kunnen gaan)

Quote:

Waarom denk je dat de meeste crossers en all/offroads spaakvelgen hebben?
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
yamahadt1986 26-2-2009 21:45 Print reply
Posts: 1713
omdat er een beetje vleks in moet zitten

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77

Puch spaak velgjes vind ik zo iel uitzien, zeker als je gaat springen lijkt me stervelgen beter.
(wil niet zeggen dat die niet krom kunnen gaan)

Quote:

Waarom denk je dat de meeste crossers en all/offroads spaakvelgen hebben?


 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Djrene007 26-2-2009 22:40 Print reply

Posts: 727
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PaperBurn
nahja laat maar...
Ik doe de setup later allemaal wel, eerst zijn de aanpassingen voor het frame aan de beurt
en ik ben erachter dat ie met schuimfilter bagger loopt, stnd filter is nog altijd het best, ik ga ook nog proberen met powerfilter te rijden, zien hoe dat rijd

dan moet je een grotere sproeier erin zetter, meestal tusse 3 en 6 maten groter
 
Gang is alles, Boem is ho! plons is water...
Pushpin 27-2-2009 14:46 Print reply
Posts: 841
Ohh.. ik vind verstelbare sproeier makkelijker (A)
 
kenny77 27-2-2009 14:58 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77

Puch spaak velgjes vind ik zo iel uitzien, zeker als je gaat springen lijkt me stervelgen beter.
(wil niet zeggen dat die niet krom kunnen gaan)

Quote:


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793

Waarom denk je dat de meeste crossers en all/offroads spaakvelgen hebben?


ja maar ga eens een crossmotor velg en puch velgje met elkaar vergelijken?

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 27-2-2009 om 14:59 uur.
 
Pushpin 27-2-2009 18:25 Print reply
Posts: 841
kan dat er eigenlijk wel onder? o_O
 
Pushpin 27-2-2009 18:36 Print reply
Posts: 841
Owh ja en wat is nou verschil tussen membraam en spruitstuk?
Zit er ook presentatieverschil in?

En kan ik mn voorvork ook handmatig verlengen?
 
kenny77 27-2-2009 18:39 Print reply

Posts: 29286
membraam:
http://images.google...&sa=N&tab=wi

spruitstuk:
http://images.google...&sa=N&tab=wi

via een stelschroef?
nee.
 
Thijsje 27-2-2009 18:43 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
membraam:
http://images.google...&sa=N&tab=wi

spruitstuk:
http://images.google...&sa=N&tab=wi

via een stelschroef?
nee.

denk dat hij bedoelt met in zuigergestuurd of membraam gestuurd..

zuigergestuurd komt er nog wat benzine uit de carb, door de terug slag..
bij membraam slaan de membraamklepjes dicht, zodat de benzine niet terug word geslagen.

verder is membraam sneller, fijner etc


correct me if im wrong
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8

Dit topic is 27735 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved