Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - gewone puch ombouwen tot crosspuch

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 771 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #54835 - gewone puch ombouwen tot crosspuch
Pagina 3 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 27650 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

PraatPaal 23-2-2009 12:31 Print reply

Posts: 7977
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PaperBurn
Goed.. Dus even alles op een rijtje:

Setup:
Carb = 17.5 mm bing (Hoe duur zou dit ong zijn, de brommerboer heeft alleen maar 12mm)
17.5 bing bestaat niet beter neem je 19mm dellortho
Cilinder = 70cc (al in bezit)
ik hoop voor je dat het een 70cc k-star is
Vertanding = 10/48 (Is dit een beetje goed?)
prima misschien 12/52

Frame aanpassingen:
-Veren zijn goed die er nu opzitten
als jij dat zegt...
-Moet er een andere achterbrug op? Ik heb er nu een originele op
nogmaals, MT of kreidler achterbrug iets dat voor puch gefabriceert is is niet sterk genoeg
-Er moet dus een Honda MT voorvork komen.
of MB als je schijfrem wilt
-Moet het achterspatbord ook ingekort worden of is dit niet zo belangrijk?
nee hoor, hij breekt vanzelf af
-Schotje tussen tank en zadel lassen (Ik maak er gwn zelf eentje, wat heb ik allemaal voor nodig? moet het ook uitgevreesd worden zodat het er mooi tussen past, of moet dit ergens anders, dit schotje)
er zijn hier kant en klare buizen voor van EBR (2 boutjes werk) en anders pak een buis en ga meten, dat is weten.
tip, die je tank vol met water als je gaat lassen anders bak je er zo doorheen

-Snelgas? Of is dit net geldverspilling?
geldverspilling

Gelieve vragen te beantwoorden quote voor quote
ja baas

EDIT: Ik bedoel ditte met een schotje, hoe doe ik dit nou precies?
afbeelding
dat is een Nframe, relatief minder sterk als maxi-S (ouder)



Dit bericht is gewijzigd door PaperBurn op 23-2-2009 om 6:18 uur.


Als laatste, vergeet de koppeling en ontsteking niet.

 
JasperHonda 23-2-2009 14:15 Print reply

Posts: 658
http://www.schaafbro...el/N_frame.html?http://www.schaafbromfietsen.nl/webwinkel/

is dit niet wat?? lijkt me niet duur
oh hij doet t niet, zoek bij puch en dan 20mm dellortho, kost 30 euro.

Dit bericht is gewijzigd door JasperHonda op 23-2-2009 om 14:16 uur.
 
Honda Powah!
driver004 23-2-2009 15:27 Print reply

Posts: 3418
immi jah
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
Pushpin 23-2-2009 16:30 Print reply
Posts: 841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal


Als laatste, vergeet de koppeling en ontsteking niet.


Wat bedoel je precies hiermee?


Maar wat is dus echt noodzakelijk voor een crosspuch zodat je hem niet gelijk naar de stront stunt

- Moet er echt een olie geveerde voorvork op dan? Want tja.. we hebben nog een voorvork liggen en misschien kan die er ook wel op die is wel beter dan wat er nou op zit.

- Dus betere achterbrug is alleen nodig als je bredere banden wilt?
Ik heb nog zoon achterbrug liggen:

Kan ik die er niet beter opzetten dan?

- Dus wat is steviger, zoon buis van EBR kopen, of er zelf eentje tussen lassen? En hoe las ik em bij et balhoofd dan ?? Geen idee hoe je dit zou moeten doen

- Waarom de vertanding 12/52? Waarom niet 10/52

- Ik weet het ook niet meer hoor met die kut carberateurs...
Ik ga in elk geval voor trekkracht en het is volgens mij een 50cc snel op, welke past hierbij nou echt het beste en welk merk?

- Ik heb wielen met spaken, vespa wielen volgens mij, kunnen deze spaken er gewoon in blijven zitten en alleen de band vervangen voor eentje met crossprofiel?

- En welke luchtfilter moet ik dan nemen?

Again, liever de vragen beantwoorden quote voor quote (Leest wat makkelijker, en Gwn goed antwoorden, dan hoef ik ook niet steeds opnieuw te vragen)

Grtz

Dit bericht is gewijzigd door PaperBurn op 23-2-2009 om 16:33 uur.
 
der Chef 23-2-2009 16:50 Print reply

Posts: 3265
die achterbrug is waardeloos,
nog bijna slapper dan een originele
 
yzanthoondt 23-2-2009 16:54 Print reply

Posts: 470
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard-gpr
die achterbrug is waardeloos,
nog bijna slapper dan een originele


inderdaad tenminste toen ik mijn puch kocht zat er ook zo`n achterbrug in en aan het uiteinde zaten al kleine scheeurtjes en toen we hem eruit haalden kon je hem met 2 vingers dubbel buigen
 
yamahadt50.webs.com haters groet je met de midelvinger!
kenny77 23-2-2009 17:24 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PaperBurn
[...]

Wat bedoel je precies hiermee?


Maar wat is dus echt noodzakelijk voor een crosspuch zodat je hem niet gelijk naar de stront stunt

- Moet er echt een olie geveerde voorvork op dan? Want tja.. we hebben nog een voorvork liggen en misschien kan die er ook wel op die is wel beter dan wat er nou op zit.

- Dus betere achterbrug is alleen nodig als je bredere banden wilt?
Ik heb nog zoon achterbrug liggen:
afbeelding
Kan ik die er niet beter opzetten dan?

- Dus wat is steviger, zoon buis van EBR kopen, of er zelf eentje tussen lassen? En hoe las ik em bij et balhoofd dan ?? Geen idee hoe je dit zou moeten doen

- Waarom de vertanding 12/52? Waarom niet 10/52

- Ik weet het ook niet meer hoor met die kut carberateurs...
Ik ga in elk geval voor trekkracht en het is volgens mij een 50cc snel op, welke past hierbij nou echt het beste en welk merk?

- Ik heb wielen met spaken, vespa wielen volgens mij, kunnen deze spaken er gewoon in blijven zitten en alleen de band vervangen voor eentje met crossprofiel?

- En welke luchtfilter moet ik dan nemen?

Again, liever de vragen beantwoorden quote voor quote (Leest wat makkelijker, en Gwn goed antwoorden, dan hoef ik ook niet steeds opnieuw te vragen)

waren de andere antwoorden niet goed dan???
Grtz

Dit bericht is gewijzigd door PaperBurn op 23-2-2009 om 16:33 uur.



ZUCHT...

je vraagt eigenlijk steeds de zelfde vragen er word uitgebreid antwoord op gegeven en je negeert het eigenlijk gewoon.


-Maargoed haal die 50cc eraf en haal voor 50 euro een nieuwe 70cc airsal.

-50cc is prut om te crossen.

-En het zijn geen kut carburateurs ik heb al 20 keer gezegd haal nu maar die 20mm met 70cc, maar jij maakt daar de heletijd zo'n probleem van.

-MT voorvork, is handig om dat die makkelijk pas kan worden gemaakt voor een puch.
puch voorvork is niks om te springen want die klapt steeds door.

-In jou geval zou ik gewoon zo'n stang halen van ebr.

- vertanding , pak nou maar wat je hebt en ga daarmee expirimenteren.

- vooral die vespa wielen pakken, en na een paar keer springen heb je die wielen dubbel liggen...

-ik had de originele achterbrug erin, maar die was wel verbreed en verstevigd.
sprong regelmattig ermee, en is toen niks mis mee gegaan.
Maar een stevige achterbrug is nooit weg.

- schuimfilter pakken.
 
Pushpin 23-2-2009 18:24 Print reply
Posts: 841
Okee, nou ik weet dat ik zeur.. hehe
maar ja.. Ik wil er gwn zeker van zijn.. Ik bedoel, hoe duur is dat alles bij elkaar? Ik heb ong budget van 75/50 euries, want ik verkoop mn andere, en ik heb net 20 euro gekregen van me tante voor mn verjaardag, wel een paar maand te laat hhaa maar dat maakt niet uit

Dus.. Dan komt dit wel goed zo dus? Met het geld wat ik nu heb en wat ik krijg voor het andere puchje..
Dit is wat van plan ben te kopen:
- Proma circuit (25,- euro)
- Banden met profiel
- Spaco 20mm PHBC
- Andere wielen (Ik weet niet welke, welke zijn goed?)
- 70cc Airsal (Heel misschien tunen, als dit niet erg moeilijk is)

Hoeveel is dit ong. bij elkaar? (Als ik me nog wat herrinner dan post ik dat wel)

Owh ja en heb ik alleen de voorvorkpoten nodig of moet ik dan een complete voorvork kopen.. ALS ik er 1 koop

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 23-2-2009 om 20:47 uur.
 
Banaan 23-2-2009 20:51 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PaperBurn
Okee, nou ik weet dat ik zeur.. hehe
maar ja.. Ik wil er gwn zeker van zijn.. Ik bedoel, hoe duur is dat alles bij elkaar? Ik heb ong budget van 75/50 euries, want ik verkoop mn andere, en ik heb net 20 euro gekregen van me tante voor mn verjaardag, wel een paar maand te laat hhaa maar dat maakt niet uit

Dus.. Dan komt dit wel goed zo dus? Met het geld wat ik nu heb en wat ik krijg voor het andere puchje..
Dit is wat van plan ben te kopen:
- Proma circuit (25,- euro)
- Banden met profiel
- Spaco 20mm PHBC
- Andere wielen (Ik weet niet welke, welke zijn goed?)
- 70cc Airsal (Heel misschien tunen, als dit niet erg moeilijk is)

Hoeveel is dit ong. bij elkaar? (Als ik me nog wat herrinner dan post ik dat wel)

Owh ja en heb ik alleen de voorvorkpoten nodig of moet ik dan een complete voorvork kopen.. ALS ik er 1 koop

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 23-2-2009 om 20:47 uur.


je kan zelf toch ook wel rondkijken hoeveel alles ongeveer kost?

je moet een complete voorvork hebben ja
 
Pushpin 23-2-2009 21:11 Print reply
Posts: 841
Tja, voorvork zowieso niet dus...
Ik denk dat het bij elkaar zoon 75 euries word? Maar dan heb ik geen carb.. En ik weet ook niet of de brommerboer wel cilinders heeft..
 
Pushpin 24-2-2009 16:52 Print reply
Posts: 841
Nahja.. Ik heb het volgende besloten:
Geen voorvork meer kopen, we hebben nog eentje liggen(maar dit is geen olie geveerde maargoed..)

Ik ga er dus wel gewoon een stang tussenlassen (ik denk ronde stang)
EDIT: Of wat is eigenlijk het stevigst? Driehoekige, vierkante of een ronde stang?? En nee, ik maak er geen jumps van 10 meter mee, en tja.. Volgens mij heeft ie niet eens stang nodig maar ook voor de show en extra stevig-/zekerheid.

Bandjes met cross-profiel ga ik ook niet meer doen, misschien in de toekomst nog.. Maar deze die er nou op zitten hebben over het algemeen aardig veel grip en rijden lekker op bestratinng, wat bandjes met cross-profiel dus niet doen, en ik doe er stervelgjes onder

Ik doe dus een Proma CC uitlaat

Voortandwiel denk ik 10, achter 48 of 52 ofzo

Ik ga er een 70 mm onder zetten, met een 20mm spaco carberateur.. Is dit goed en moet ik dan de inlaat aanpassen ja/nee?

En ik ga mn andere puch verkopen, ik weet nog niet warneer

grtzzz

EDIT: Nou is mijn grootste probleem.. wat in hemelsnaam bedoel jullie 'op t balhoofd lassen die stang, dat is veel steviger!'
HOE moet ik dit dan doen?!! Het stuur moet ook nog kunnen draaien, of heb ik nu gebrek aan kennis van voorvorken..

Dit bericht is gewijzigd door PaperBurn op 24-2-2009 om 16:54 uur.

Dit bericht is gewijzigd door PaperBurn op 24-2-2009 om 18:32 uur.
 
Pushpin 24-2-2009 18:59 Print reply
Posts: 841
Ik weet et ben wat ongeduldig, zo ben ik gwn :(
maar pls wel andwoorden danku zeer!!
 
supermotaaah 24-2-2009 19:03 Print reply
Posts: 3082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PaperBurn
Nahja.. Ik heb het volgende besloten:
Geen voorvork meer kopen, we hebben nog eentje liggen(maar dit is geen olie geveerde maargoed..)

Ik ga er dus wel gewoon een stang tussenlassen (ik denk ronde stang)
EDIT: Of wat is eigenlijk het stevigst? Driehoekige, vierkante of een ronde stang?? En nee, ik maak er geen jumps van 10 meter mee, en tja.. Volgens mij heeft ie niet eens stang nodig maar ook voor de show en extra stevig-/zekerheid.

Bandjes met cross-profiel ga ik ook niet meer doen, misschien in de toekomst nog.. Maar deze die er nou op zitten hebben over het algemeen aardig veel grip en rijden lekker op bestratinng, wat bandjes met cross-profiel dus niet doen, en ik doe er stervelgjes onder

Ik doe dus een Proma CC uitlaat

Voortandwiel denk ik 10, achter 48 of 52 ofzo

Ik ga er een 70 mm onder zetten, met een 20mm spaco carberateur.. Is dit goed en moet ik dan de inlaat aanpassen ja/nee?

En ik ga mn andere puch verkopen, ik weet nog niet warneer

grtzzz

EDIT: Nou is mijn grootste probleem.. wat in hemelsnaam bedoel jullie 'op t balhoofd lassen die stang, dat is veel steviger!'
HOE moet ik dit dan doen?!! Het stuur moet ook nog kunnen draaien, of heb ik nu gebrek aan kennis van voorvorken..

Dit bericht is gewijzigd door PaperBurn op 24-2-2009 om 16:54 uur.

Dit bericht is gewijzigd door PaperBurn op 24-2-2009 om 18:32 uur.


Kijk eens een pagina terug, daar post jezelf een foto van een frame met een stang er tussen gelast.
 
:|
Pushpin 24-2-2009 19:26 Print reply
Posts: 841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: supermotaaah
[...]


Kijk eens een pagina terug, daar post jezelf een foto van een frame met een stang er tussen gelast.

Ja okee weet ik maar.. check dit dan:
Quote van TomBrom:
Quote:
stang zal ik maar op de balhoofd zetten.

snap niet dat mensen hem op de tank lassen dat is n.l de zwakste plek om hem te plaatsen

.. HOE doe ik dit dan?!
 
supermotaaah 24-2-2009 19:45 Print reply
Posts: 3082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PaperBurn
[...]

Ja okee weet ik maar.. check dit dan:
Quote van TomBrom:
[...]

.. HOE doe ik dit dan?!


je balhoofd steekt toch nog een stuk of wat centimeters boven je tank uit, las de stang op dat stuk.
 
:|

Dit topic is 27650 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved