Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - gewone puch ombouwen tot crosspuch

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 749 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #54835 - gewone puch ombouwen tot crosspuch
Pagina 2 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 27649 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pushpin 22-2-2009 21:55 Print reply
Posts: 841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77

20mm lijkt me wel genoeg voor een normaal 70cc setup.


En een 15 mm dan.. Ik heb geen zin om er veel geld aan uit te geven

En waar kan ik zoon EBR stang krijgen?

En hoeveel CM moeten de achterschokdempers ong zijn?
Zoals die er nu opzitten is opzich tog wel goed ofniet? (Ik bouw die ene zwarte om, foto kan je in eerdere posts zien)

En wat is nou een goede vertanding voor mijn setup, want een 60 achter vind ik ook wel heeeel erg extreem, kzat meer te denken aan een 45 ofzo
 
koetjeboe91 22-2-2009 21:56 Print reply

Posts: 2096
echt goed spul kost wat geld bespaar er niet op anders kan het gevaarlijk worden voor je zelf of voor het blok
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
der Chef 22-2-2009 21:58 Print reply

Posts: 3265
15mm kan ook goed hoor,
beter las je zelf een stang ertussen want die ebr dingen zijn niet zo heel stevig,

hoeveel cm de achterveren moeten zijn ligt eraan wat jij fijn vind, de meesten hebben zo'n 320mm (32cm dus)

achtertandwiel 45 kom je niet zo ver mee hoor, zou op een crosser toch groter nemen
 
kenny77 22-2-2009 22:06 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PaperBurn
[...]

En een 15 mm dan.. Ik heb geen zin om er veel geld aan uit te geven

En waar kan ik zoon EBR stang krijgen?

En hoeveel CM moeten de achterschokdempers ong zijn?
Zoals die er nu opzitten is opzich tog wel goed ofniet? (Ik bouw die ene zwarte om, foto kan je in eerdere posts zien)

En wat is nou een goede vertanding voor mijn setup, want een 60 achter vind ik ook wel heeeel erg extreem, kzat meer te denken aan een 45 ofzo


Hoeft toch ook niet veel geld te kosten, een 20mm carburateur haal je goedkoop 2de hands?
Is even duur als een 15mm bing, of je moet die al hebben liggen dan pak je die.

veren wat je erop hebt zijn goed genoeg.

groot achtertandwiel voor te crossen bij een puch is wel handig anders valt die heel snel terug.
 
Pushpin 22-2-2009 22:29 Print reply
Posts: 841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Hoeft toch ook niet veel geld te kosten, een 20mm carburateur haal je goedkoop 2de hands?
Is even duur als een 15mm bing, of je moet die al hebben liggen dan pak je die.

veren wat je erop hebt zijn goed genoeg.

groot achtertandwiel voor te crossen bij een puch is wel handig anders valt die heel snel terug.

Okee, opzich aardig veel info nu al, alleen moet ik nog ff weten wat voor vertanding nou het beste is, en de vertanding moet een beetje tussen weg(wij hebben een aardig groot erf waar ik op kan rijden, met bestrating) en land/stunten liggen
Maar wat is dus beter, 15mm carb of 20mm carb voor een crosser
 
kenny77 22-2-2009 22:31 Print reply

Posts: 29286
20mm, merkte ik bij mij duidelijk.

Heb je al tandwielen voor de puch?
Als je die hebt gewoon met die beginnen en dan gaan aan passen, een tandje voor kleiner scheeld al een hoop.
 
Pushpin 22-2-2009 22:36 Print reply
Posts: 841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
20mm, merkte ik bij mij duidelijk.

Heb je al tandwielen voor de puch?
Als je die hebt gewoon met die beginnen en dan gaan aan passen, een tandje voor kleiner scheeld al een hoop.

Ik heb miss wel een kleiner tandwiel voor liggen, ik kijk morgen wel ff

Dus wel zeker een 20mm carb, 15mm is geldverspilling?
En welk merk moet ik dan nemen voor carb..?

En hoe duur is een MT voorvork?

Dit bericht is gewijzigd door PaperBurn op 22-2-2009 om 22:37 uur.
 
kenny77 22-2-2009 22:40 Print reply

Posts: 29286
15mm is zeker geen geldverspiling , maar als ze allebei even duur zijn (misschien is de 20mm een paar euro duurder) dan zou ik toch zeker voor de 20 er gaan.

tja mt voorvorkje, even marktplaats afzoeken en kijken of je een goedkope kan krijgen.
(wel daarbei liever iets meer uitgeven aan een goede dan een goedkope pakken , die je achteraf weer kan reviseren, omdat die blijkt te lekken.)

ik had mikuni, maar eigenlijk voldoe zo'n beetje elk merk wel.
 
Pushpin 22-2-2009 22:42 Print reply
Posts: 841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
15mm is zeker geen geldverspiling , maar als ze allebei even duur zijn (misschien is de 20mm een paar euro duurder) dan zou ik toch zeker voor de 20 er gaan.

tja mt voorvorkje, even marktplaats afzoeken en kijken of je een goedkope kan krijgen.
(wel daarbei liever iets meer uitgeven aan een goede dan een goedkope pakken , die je achteraf weer kan reviseren, omdat die blijkt te lekken.)

ik had mikuni, maar eigenlijk voldoe zo'n beetje elk merk wel.

Ik kan nooit iets vinden op marktplaats :(
misschien heeft de brommerboer ze wel, moet ik toch nog langs voor Proma Circuit halen en carb en tandwiel, en misschien heeft hij ook wel bandjes met crossprofiel

EDIT: En wat kun je beter hebben voor crossbanden, stervelgen of spaken?

Dit bericht is gewijzigd door PaperBurn op 22-2-2009 om 22:44 uur.
 
kenny77 22-2-2009 22:51 Print reply

Posts: 29286
mt voorvork:

http://link.marktplaats.nl/229723280

http://link.marktplaats.nl/227765431

http://link.marktplaats.nl/217694528

10min werk.

Edit: puch spaak velgjes vind ik zo iel uitzien, zeker als je gaat springen lijkt me stervelgen beter.
(wil niet zeggen dat die niet krom kunnen gaan)

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 22-2-2009 om 22:53 uur.
 
Pushpin 23-2-2009 6:04 Print reply
Posts: 841
Goed.. Dus even alles op een rijtje:

Setup:
Carb = 17.5 mm bing (Hoe duur zou dit ong zijn, de brommerboer heeft alleen maar 12mm)
Cilinder = 70cc (al in bezit)
Vertanding = 10/48 (Is dit een beetje goed?)

Frame aanpassingen:
-Veren zijn goed die er nu opzitten
-Moet er een andere achterbrug op? Ik heb er nu een originele op
-Er moet dus een Honda MT voorvork komen.
-Moet het achterspatbord ook ingekort worden of is dit niet zo belangrijk?
-Schotje tussen tank en zadel lassen (Ik maak er gwn zelf eentje, wat heb ik allemaal voor nodig? moet het ook uitgevreesd worden zodat het er mooi tussen past, of moet dit ergens anders, dit schotje)
-Snelgas? Of is dit net geldverspilling?

Gelieve vragen te beantwoorden quote voor quote

EDIT: Ik bedoel ditte met een schotje, hoe doe ik dit nou precies?




Dit bericht is gewijzigd door PaperBurn op 23-2-2009 om 6:18 uur.
 
Pushpin 23-2-2009 6:21 Print reply
Posts: 841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77

Edit: puch spaak velgjes vind ik zo iel uitzien, zeker als je gaat springen lijkt me stervelgen beter.
(wil niet zeggen dat die niet krom kunnen gaan)




En als je nou verstevigde spaken hebt? Ik vind spaken er juist zo mooi uitzien
 
ChielTZR 23-2-2009 8:18 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PaperBurn
[...]


En als je nou verstevigde spaken hebt? Ik vind spaken er juist zo mooi uitzien


Spaakvelgen houden het ook wel, maar this net wat je zelf mooi vind! (Stervelgen zijn ook net weer wat steviger)


 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
kenny77 23-2-2009 12:19 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PaperBurn
Goed.. Dus even alles op een rijtje:

Setup:
Carb = 17.5 mm bing (Hoe duur zou dit ong zijn, de brommerboer heeft alleen maar 12mm

Waarom nu weer opeens een 17.5??????? gewoon voor een 20mm kijken
En niet nieuw kopen gewoon 2de hands.



Cilinder = 70cc (al in bezit)
Vertanding = 10/48 (Is dit een beetje goed?)

Uitproberen.

Frame aanpassingen:
-Veren zijn goed die er nu opzitten
-Moet er een andere achterbrug op? Ik heb er nu een originele op
Originele is ook goed als je geen 2meter de lucht in gaat springen, past alleen geen brede achterband in

-Er moet dus een Honda MT voorvork komen.
-Moet het achterspatbord ook ingekort worden of is dit niet zo belangrijk?
Is niet belangrijk maar licht eraan wat je mooier vind
-Schotje tussen tank en zadel lassen (Ik maak er gwn zelf eentje, wat heb ik allemaal voor nodig? moet het ook uitgevreesd worden zodat het er mooi tussen past, of moet dit ergens anders, dit schotje)

Lassen, of een kopen voor een tientje

-Snelgas? Of is dit net geldverspilling?

Heb je niet echt nodig

Gelieve vragen te beantwoorden quote voor quote

EDIT: Ik bedoel ditte met een schotje, hoe doe ik dit nou precies?
afbeelding



Dit bericht is gewijzigd door PaperBurn op 23-2-2009 om 6:18 uur.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PaperBurn
[...]


En als je nou verstevigde spaken hebt? Ik vind spaken er juist zo mooi uitzien


Heb jij die dan???

En anders cross motor velgen er in maken, maar dan vraag ik me af waar je dan aan bezig bent, kan je net zo goed meteen een crosser halen.
 
Tombrom 23-2-2009 12:26 Print reply

Posts: 15925
stang zal ik maar op de balhoofd zetten.

snap niet dat mensen hem op de tank lassen dat is n.l de zwakste plek om hem te plaatsen
 

Dit topic is 27649 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved