Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - gewone puch ombouwen tot crosspuch

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 616 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #54835 - gewone puch ombouwen tot crosspuch
Pagina 1 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Volgende pagina >
Dit topic is 27651 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pushpin 22-2-2009 19:06 Print topicpost
Posts: 841
Wat moet ik daar zoal voor doen?
- schotje tussen seat en tank, of is dit niet nodig?
- andere voorvork (Welke?!)
- is een originele achterbrug ook gewoon goed voor het crossen?

Oftewel, wat maakt een goede crosspuch tot een goede crosspuch?
Dit wordt de setup waarschijnlijk:
Proma CC uitlaat
15 mm carb(weet merk nog niet)
70 cc (weet merk niet, deze heb ik al)


EDIT: Waarom is dit nou gestickied?

Dit bericht is gewijzigd door PaperBurn op 22-2-2009 om 19:18 uur.
 

mark bruins 22-2-2009 19:22 Print reply

Posts: 501
wil je ermee door het land crossen of wedstrijden mee gaan rijden?
 
PraatPaal 22-2-2009 19:26 Print reply

Posts: 7977
mt voorvork en achterbrug, is een pre.

Ebr stang kopeh voor tussen zadel en balhoofd.

Breedstuur, buddy zadel, hoge achterveren
een gigantisch achtertandwiel én een goed luchtfilter.

www.puchforum.net heeft een heel sub-forum over puch cross.
 
Djrene007 22-2-2009 19:27 Print reply

Posts: 727
een verstevigingsbuis ( stabilisator ) voor tussen het balhoofd en het zadel is ook wel een goed idee. die heb je van EBR bevoorbeeld.
voor 20 euro ofso. op marktplaats 10.
 
Gang is alles, Boem is ho! plons is water...
Pushpin 22-2-2009 19:30 Print reply
Posts: 841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mark-mt5
wil je ermee door het land crossen of wedstrijden mee gaan rijden?

Gwn beetje stunten /land gaan crossen
Zoals de setup nu is rijd hij erg zwaar in modder enz, dit moet dus wel een beetje anders
Wat is er nou mooier dan een beetje je puch verneuken:



EDIT: En wat voor wielen/banden?

Dit bericht is gewijzigd door PaperBurn op 22-2-2009 om 19:31 uur.
 
Pushpin 22-2-2009 19:33 Print reply
Posts: 841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
mt voorvork en achterbrug, is een pre.

Ebr stang kopeh voor tussen zadel en balhoofd.

Breedstuur, buddy zadel, hoge achterveren
een gigantisch achtertandwiel én een goed luchtfilter.

www.puchforum.net heeft een heel sub-forum over puch cross.

mt? Bedoel je honda mt voorvork en achterbrug? Passen die er wel op?
En welke luchtfilter dan, kheb er nu een stnd. luchtfilter op
Achterveren zijn volgens mij wel goed nog...
Buddy zit er al op
 
Convergence 22-2-2009 19:33 Print reply

Posts: 2192
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PaperBurn
[...]

Gwn beetje stunten /land gaan crossen
Zoals de setup nu is rijd hij erg zwaar in modder enz, dit moet dus wel een beetje anders
Wat is er nou mooier dan een beetje je puch verneuken:

afbeelding

EDIT: En wat voor wielen/banden?

Dit bericht is gewijzigd door PaperBurn op 22-2-2009 om 19:31 uur.


is dat iets?

 
Project 2010 zie project Snowhite
Pushpin 22-2-2009 19:40 Print reply
Posts: 841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Convergence
[...]


is dat iets?


Wtf bedoel je?

En hoe doe ik dat met die stang? kan dit ook een stang zijn die je er gwn oplast, of moet het echt een merk zijn, dat je 1 moet kopen?

Enne... Welke setup moet hierbij?
Wat moet ik nou doen aan de achter veren/brug en de voorvork want dat is denk ik het belangrijkst, en hoe krijg ik nog meer vermogen uit mn blok? Zit nu een proma GP onder, ben van plan een proma CC eronder te zetten en een 15 mm carb.
Er zit nu een 70cc onder, is dit een beetje goede setup zo, of moet er toch een 19mm carb komen?






Dit bericht is gewijzigd door PaperBurn op 22-2-2009 om 19:53 uur.
 
kenny77 22-2-2009 20:05 Print reply

Posts: 29286
In mijn puchje had ik toen een compleete voorkant van een cr80 elsinore in gebouwd, kwam redelijk uit wat ik me kan herinneren.
(,oets alleen wat ringetjes voor worden gemaakt.
Ook de achterveren van een cr80.
en de achterbrug was verbreed, voor een bredere band.

Reed wel leuk en veerde prima door de cr spullen.
Ook de voorrem was een hele verbetering.



hier is de gallery: http://www.brommerfo...allery/view/2908/1/1

Maar deze cr spullen liggen niet bepaald op elke hoek van de straat.

Er zweeft ook nog ergens een FAQ rond van een hoe mt voorvork in je puch te bouwen. (ik kan hem alleen niet zo gauw vinden)
 
Pushpin 22-2-2009 20:14 Print reply
Posts: 841
Dat is zeker een mooi ding!! hoe hard liep hij en wat was/is je setup?
http://puchmaxi.nl/MT_voorvork_inbouwen.php Dit is die FAQ
Maar hoe zit het dan met de achterbrug, en past dit wel met de ketting en tandwielen ect.

EDIT: En waar vind ik een MT voorvork?

EDIT: Hier wat foto's:
Dus deze veren...

moeten ipv deze eronder?

En ik was dus van plan een lange voorvork (bijv. MT voorvork)
op de zwarte puch te doen, die zijn toch olie geveerd?die zijn dus beter, en nog af te stellen ook tog?
En dan wou ik dit stuur erop doen:

Dat lijkt me er wel gaaf uit zien , en je zitting(Manier hoe je zit) Verandert ook niet sterk ofwel, en dan wou ik er snelgas ook op doen, of beter van niet?



Dit bericht is gewijzigd door PaperBurn op 22-2-2009 om 20:40 uur.
 
Pushpin 22-2-2009 21:19 Print reply
Posts: 841
En wat is nou echt de beste manier om vermogen te winnen zonder dat er aanpassing in het blok worden gemaakt?
miss is dit een leuke setup?
- 19 mm bing
- Proma cc
- 70cc

 
kenny77 22-2-2009 21:25 Print reply

Posts: 29286
Ik had toen een 70ccc eurokit, 20mm carburateur en een sneller uitlaatje.
Hele lichte vetanding, en toen reed die wel aardig.

Een 72cc eurokit/airsal is de cilinder met het grootste aantal cc dat zo op je blok past.

deze: http://www.schaafbro...nkel/N_art_1372.html
En ziet naar mijn meening ook nog leuk uit ook.

Mt voorvork kan je vinden op marktplaats.nl en zo'n soort site's.
Of plaats hier een advertentie gezocht (bij sales)
De mt voorvork is incombinatie met olie inderdaad, maar deze zijn niet afte stellen.
Maar is zeker een verbetering.


 
Pushpin 22-2-2009 21:28 Print reply
Posts: 841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ik had toen een 70ccc eurokit, 20mm carburateur en een sneller uitlaatje.
Hele lichte vetanding, en toen reed die wel aardig.

Een 72cc eurokit/airsal is de cilinder met het grootste aantal cc dat zo op je blok past.

deze: http://www.schaafbro...nkel/N_art_1372.html
En ziet naar mijn meening ook nog leuk uit ook.

Mt voorvork kan je vinden op marktplaats.nl en zo'n soort site's.
Of plaats hier een advertentie gezocht (bij sales)
De mt voorvork is incombinatie met olie inderdaad, maar deze zijn niet afte stellen.
Maar is zeker een verbetering.



Maar ik heb er dus echt geen 115 euro voor over, plus er zit al een 70 cc onder, ik ben dus alleen nog op zoek naar een mooie carb. welke kan ik het beste nemen?

En als je een klein beetje olie er uit laat lopen uit de voorvork komt hij tog lager te zitten.. afstelbaar lijkt me dan

EDIT: Welke maat achtertandwiel moet er dan op voor lekker veel power en trekkracht, maar ook een klein beetje bijdraagt aan de topsnelheid.
En welk merk carb is het mooiste en hoeveel mm bij een 70cc?



Dit bericht is gewijzigd door PaperBurn op 22-2-2009 om 21:33 uur.
 
kenny77 22-2-2009 21:33 Print reply

Posts: 29286
die kan je dan ook goed gebruiken.

Voor te crossen had ik een 20mm mikuni carburateur en voor over de weg een 15mm bing carburateur.

Als je olie eruit laat lopen dan wordt die heel zwak en veert die niet meer goed, wel komt die dan lager te zitten, maar dat is omdat die dan gewoon inzakt (omdat die dan niet genoeg op druk is).

Die cr80 voorvork wat ook korter dan mt.

Edit:
ik geloof dat ik toen iets van 60 tandjes achter had en een klein tandwiel voor, maakte veel overtoeren, maar trok wel redelijk door de modder.
Topsnelheid was niet hoog en kon je ook niet lang rijden.
(maar voor te crossen was dat ook niet nodig
20mm lijkt me wel genoeg voor een normaal 70cc setup.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 22-2-2009 om 21:36 uur.
 
der Chef 22-2-2009 21:52 Print reply

Posts: 3265
op de meeste 70cc's van puch, past maximaal een 17.5mm carb, dus de rest is gewoon onnodige overkill



 
kenny77 22-2-2009 21:53 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard-gpr
op de meeste 70cc's van puch, past maximaal een 17.5mm carb, dus de rest is gewoon onnodige overkill





Inlaat kan je ook aanpassen.
 

Dit topic is 27651 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved