rubentjuuuh |
22-2-2009 14:11 |
Posts: 107 |
ik weet je budget niet, maar je zou een simonini kunnen kopen, is wel prijzig.
technigas next (terugloop) kan ook...
en ja..anders gewoon een bullet of proma gp
|
|
|
|
Pushpin |
22-2-2009 14:13 |
Posts: 841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rubentjuuuh
ik weet je budget niet, maar je zou een simonini kunnen kopen, is wel prijzig.
technigas next (terugloop) kan ook...
en ja..anders gewoon een bullet of proma gp
Wat is een terugloop?
EDIT: Owwh dat is zoon ding, die zijn duur :S
En what about the filter?
En simonini is ook een terugloop?
terugloop = bocht aan het eind v/d uitlaat en dan gaat ie weer terug tog?
Dit bericht is gewijzigd door PaperBurn op 22-2-2009 om 14:14 uur.
Dit bericht is gewijzigd door PaperBurn op 22-2-2009 om 14:14 uur.
Dit bericht is gewijzigd door PaperBurn op 22-2-2009 om 14:16 uur.
|
|
|
|
Niek de Wildt |
22-2-2009 14:15 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PaperBurn
hoe bepaal ik hoeveel cc de cilinderkop inhoud?
bougie erin draaien, de cilinderkop waterpas op de kop hangen (in bankschroef bijv), olie erin spuiten met een maatspuitje.
en als je dan bijv een deckheight hebt van 2mm waar de kop niet in valt, dan moet je dus even de inhoud van dat cilindrische stuk uitrekenen en erbij tellen.
formule inhoud van een cilindrische vorm:
oppervlakte grondvlak = straal * straal * PI
grondvlak * hoogte = inhoud
als je dus bijv een boring hebt van 40mm, doe je 20 x 20 x 3,14
en dat doe je dan maal de deckheight (in dit voorbeeld dus 2mm)
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 22-2-2009 om 14:18 uur.
|
|
|
|
der Chef |
22-2-2009 14:16 |
Posts: 3265 |
beter gooi je er eerst een grotere carb op, bijv. een 15mm bing
uitlaat hangt er vanaf wat je wilt, trekkracht of top?
proma circuit (proma cc) doet het op veel setups wel lekker
filter standaard houden,
|
|
|
|
Pushpin |
22-2-2009 14:18 |
Posts: 841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: richard-gpr
beter gooi je er eerst een grotere carb op, bijv. een 15mm bing
uitlaat hangt er vanaf wat je wilt, trekkracht of top?
proma circuit (proma cc) doet het op veel setups wel lekker
filter standaard houden,
Liefste trekkracht, ik denk ook aan een proma cc.. (Ik kan er namelijk voor 25 euries aan komen NIEUW)
Hoe duur is een 15 mm?
Dit bericht is gewijzigd door PaperBurn op 22-2-2009 om 14:19 uur.
Dit bericht is gewijzigd door PaperBurn op 22-2-2009 om 14:19 uur.
|
|
|
|
Niek de Wildt |
22-2-2009 14:22 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PaperBurn
Wat is een terugloop?
EDIT: Owwh dat is zoon ding, die zijn duur :S
En what about the filter?
En simonini is ook een terugloop?
terugloop = bocht aan het eind v/d uitlaat en dan gaat ie weer terug tog?
filter std.
terugloop klopt.
simonini is geen terugloper.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PaperBurn
Liefste trekkracht, ik denk ook aan een proma cc.. (Ik kan er namelijk voor 25 euries aan komen NIEUW)
Hoe duur is een 15 mm?
35euro nieuw 25 2dehands.
proma cc is een mooie pijp voor jou setup.
een opmaat is natuurlijk beter, maar doen moet je hem zelf in elkaar lassen en hoef je alleen een berekening te kopen (van 10euro) wat bij mij kan.
een proma cc heb ik ook nog liggen, is verlast dat hij er bovenlangs uit komt (zoals bij een crosser)
|
|
|
|
Pushpin |
22-2-2009 14:24 |
Posts: 841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
35euro nieuw 25 2dehands.
proma cc is een mooie pijp voor jou setup.
een opmaat is natuurlijk beter, maar doen moet je hem zelf in elkaar lassen en hoef je alleen een berekening te kopen (van 10euro) wat bij mij kan.
een proma cc heb ik ook nog liggen, is verlast dat hij er bovenlangs uit komt (zoals bij een crosser)
Waar woon je dan en loopt zoon crosser Proma CC beter?
en voor de 15mm was die nou ditte?
Quote: 35euro nieuw 25 2dehands.
En welk merk dan 15 mm
EDIT: Owhja wat is een membraam, kom ik steeds vaker tegen, weet niet waarvoor et dient :S
Dit bericht is gewijzigd door PaperBurn op 22-2-2009 om 14:25 uur.
Dit bericht is gewijzigd door PaperBurn op 22-2-2009 om 14:27 uur.
|
|
|
|
der Chef |
22-2-2009 14:30 |
Posts: 3265 |
let wel op dat je een echte proma koopt, en geen techno cc
(techno kwaliteit is bagger, roest, demper laat snel los en prestaties zijn kut)
membraam zul jij wss niet nodig hebben, ligt aan je cilinder
k ga ervan uit dat je een airsal/k-star/rgd oid hebt
|
|
|
|
Pushpin |
22-2-2009 14:33 |
Posts: 841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: richard-gpr
let wel op dat je een echte proma koopt, en geen techno cc
(techno kwaliteit is bagger, roest, demper laat snel los en prestaties zijn kut)
membraam zul jij wss niet nodig hebben, ligt aan je cilinder
k ga ervan uit dat je een airsal/k-star/rgd oid hebt
Hoe bepaal ik dan of het een techno of een proma is? Of staat dat er gwn op?
En kun je met een foto bepalen wat voor cilinder ik heb?
Ik wil het namelijk wel graag weten
|
|
|
|
Honda- mt |
22-2-2009 14:35 |
Posts: 523 |
Ja, kun je wel aan een foto zien.
Uitlaat moet je even vergelijke met plaatjes op internet. Zitten wel duidelijke verschillen in.
|
|
|
|
der Chef |
22-2-2009 14:37 |
Posts: 3265 |
post maar een fototje van je cilinder ja,
bij de eerste bocht kun je verschil zien, die van een techno is veel 'ronder'
proma:
techno:
|
|
|
|
Pushpin |
22-2-2009 14:37 |
Posts: 841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda- mt
Ja, kun je wel aan een foto zien.
Uitlaat moet je even vergelijke met plaatjes op internet. Zitten wel duidelijke verschillen in.
Oh okee dan post ik zo wel ff een foto
En staat er dan echt op een techno CC bijv. Proma CC?
Wat een fucking naaierij is dat dan
EDIT: Moet de cilinder eraf voor de foto?
EDIT2: Zit er nou een Bullet demper onder die Techno?!
Dit bericht is gewijzigd door PaperBurn op 22-2-2009 om 14:38 uur.
Dit bericht is gewijzigd door PaperBurn op 22-2-2009 om 14:40 uur.
|
|
|
|
der Chef |
22-2-2009 14:39 |
Posts: 3265 |
nee,
techno staat wss techno op de demper (als die origineel is)
en bij proma staat proma op de demper (als die origineel is)
mja dempers van de techno laten snel los, dus kan zijn dat er een andere op is gezet.
Op de foto hierboven kun je het verschil wel zien
edit: cilinder hoeft er niet persee af, staat er geen merk/logo op de buitekant?
Dit bericht is gewijzigd door richard-gpr op 22-2-2009 om 14:42 uur.
|
|
|
|
Pushpin |
22-2-2009 14:46 |
Posts: 841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: richard-gpr
nee,
techno staat wss techno op de demper (als die origineel is)
en bij proma staat proma op de demper (als die origineel is)
mja dempers van de techno laten snel los, dus kan zijn dat er een andere op is gezet.
Op de foto hierboven kun je het verschil wel zien
edit: cilinder hoeft er niet persee af, staat er geen merk/logo op de buitekant?
Dit bericht is gewijzigd door richard-gpr op 22-2-2009 om 14:42 uur.
Geen idee of er een logo op staat, ik maak wel paar kiekjes
|
|
|
|
antonhonda |
22-2-2009 16:30 |
Posts: 3616 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PaperBurn
[...]
Geen idee of er een logo op staat, ik maak wel paar kiekjes
zoals al gezegd moet je ook grote carberateur dat helpt waarschijnlijk meer dan alleen uitlaat
|
|
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud |
|