ChielTZR |
21-2-2009 19:52 |
Posts: 6016 |
Hey, leg eens uit om welk blok het gaat? (am6?)
daar zijn revisiekitjes voor te krijgen!
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Royal Club |
21-2-2009 19:54 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: chieltl
Hey, leg eens uit om welk blok het gaat? (am6?)
daar zijn revisiekitjes voor te krijgen!
ja? waar dan? nog nooit gezien namelijk
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
RAYMONDDDD |
21-2-2009 19:54 |
Posts: 1299 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: chieltl
Hey, leg eens uit om welk blok het gaat? (am6?)
daar zijn revisiekitjes voor te krijgen!
het is het standaard blok.. dan is dat toch am6? ik kan wel een foto sturen... maar weet iemand hoe dat moet?
|
|
|
|
RAYMONDDDD |
21-2-2009 20:00 |
Posts: 1299 |
het IS een am6 blok hoor neem ik aan.. want het is het standaard blok
|
|
|
|
markhispania3 |
21-2-2009 20:02 |
Posts: 1971 |
is idd een am6 blok, er zijn wel wat onderdelen van de oliepomp te verkrijgen bij www.josdijkman.nl
|
|
|
|
ChielTZR |
21-2-2009 20:44 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
ja? waar dan? nog nooit gezien namelijk
De plaatselijke bromboer (hier tenminste wel) heeft ze wel. Ze lijken op de waterpomp revisiekitjes, die wel op internet staan, weet niet of deze kitjes ook op webwinkels staan!
Maar mischien moet je je pompje loshalen en kijken wat er mankeert?
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
RAYMONDDDD |
21-2-2009 21:19 |
Posts: 1299 |
ik ga morgen wel ff kijken, ik laat het wel weten of het gelukt is en/of ik nog problemen tegen ben gekomen...
tot nu toe alvast bedankt voor jullie hulp
|
|
|
|
stephan777 |
21-2-2009 21:52 |
Posts: 7259 |
je kapotte oliepomp der uit hale en gewoon zelf menge.
|
|
|
|
kennyibanez |
21-2-2009 22:07 |
Posts: 529 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stephan777
je kapotte oliepomp der uit hale en gewoon zelf menge.
heb ik ook gdn
dan ben je zeker sat ie niet vastloopt als het ng is gebeurt
|
|
why drive a car, if you can fly an airplane? |
|
Niek de Wildt |
22-2-2009 0:25 |
Posts: 7168 |
Quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
het afstellen:
aan de rechterkant van je brom zit (van de zijkant gezien dus) het koppelingscarter (het ronde gedeelte) met daar rechts naast een kapje met wat kabels/leidingen.
haal de 3 imbusjes van dit kapje los en je ziet je oliepomp.
De hoeveelheid olie die hij doorlaat is afhankelijk van de hoeveel gas die je geeft, want de gaskabel wordt gesplitst naar de carb en oliepomp.
Als je dus aan je gashendel afstelling klooit (bijv bij monteren van andere carb) dan verander je deze afstelling ook en moet je dus deze opnieuw afstellen. (ook is het verstandig met een snelle setup, deze 1 a 2mm rijker te zetten, hier kom ik zo op terug).
Het afstellen is heel simpel:
als je gas geeft verdraaid een schijf met daarop een pijltje, als je geen gas geeft moet dit pijltje met een ander pijltje (wat vast zit op je carter, en dus niet beweegt) uitlijnen.
het afstellen hiervan doe je simpelweg door de buitenkabel iets bij te stellen (vlak boven de oliepomp zit het stelmechanisme).
Als je een 70cc setup hebt dan stel je hem zo af dat het draaiende pijltje niet uitlijnt met het vast pijltje, maar al 1 a 2mm verder zit als je nog geen gas geeft (1mm verder in de richting waarop het pijltje draaid als je gas geeft uiteraard)
|
|
|
|
Joel_koningslust |
22-2-2009 0:26 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
het afstellen:
aan de rechterkant van je brom zit (van de zijkant gezien dus) het koppelingscarter (het ronde gedeelte) met daar rechts naast een kapje met wat kabels/leidingen.
haal de 3 imbusjes van dit kapje los en je ziet je oliepomp.
De hoeveelheid olie die hij doorlaat is afhankelijk van de hoeveel gas die je geeft, want de gaskabel wordt gesplitst naar de carb en oliepomp.
Als je dus aan je gashendel afstelling klooit (bijv bij monteren van andere carb) dan verander je deze afstelling ook en moet je dus deze opnieuw afstellen. (ook is het verstandig met een snelle setup, deze 1 a 2mm rijker te zetten, hier kom ik zo op terug).
Het afstellen is heel simpel:
als je gas geeft verdraaid een schijf met daarop een pijltje, als je geen gas geeft moet dit pijltje met een ander pijltje (wat vast zit op je carter, en dus niet beweegt) uitlijnen.
het afstellen hiervan doe je simpelweg door de buitenkabel iets bij te stellen (vlak boven de oliepomp zit het stelmechanisme).
Als je een 70cc setup hebt dan stel je hem zo af dat het draaiende pijltje niet uitlijnt met het vast pijltje, maar al 1 a 2mm verder zit als je nog geen gas geeft (1mm verder in de richting waarop het pijltje draaid als je gas geeft uiteraard)
bullshit
dan krijgt hij alleen stationair/acceleren meer olie. op volgas krijgt hij net zoveel als normaal
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Niek de Wildt |
22-2-2009 0:31 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
bullshit
dan krijgt hij alleen stationair/acceleren meer olie. op volgas krijgt hij net zoveel als normaal
Lees het boekje van Derbi of Am6 nog maar eens door.
Je kunt het ook nog opmaken uit het feit dat als je je oliepomp uit elkaar hebt gehad, en de slang weer vol met olie moet worden gepompt, dat dat veel sneller gaat als je die kabel vol open zet --> zo moet het ook volgens het boekje als ik het me goed herriner.
Haal het pompje maar eens uit elkaar, dan zie je het zo.
Hoe kom je daar eigenlijk bij als ik vragen mag?
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 22-2-2009 om 0:34 uur.
|
|
|
|
Joel_koningslust |
22-2-2009 0:35 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
Lees het boekje van Derbi of Am6 nog maar eens door.
Je kunt het ook nog opmaken uit het feit dat als je je oliepomp uit elkaar hebt gehad, en de slang weer vol met olie moet worden gepompt, dat dat veel sneller gaat als je vol gas geeft.
Haal het pompje maar eens uit elkaar, dan zie je het zo.
Hoe kom je daar eigenlijk bij als ik vragen mag?
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 22-2-2009 om 0:32 uur.
vaak genoeg geprobeerd, pompjes uit elkaar gehad en alles
toen kwam ik tot de conclusie dat het eens gewoon genoeg is met de doorlaat wat zon ding maakt. en dat is wel als hij tegen het afsluitnokje aankomt met dat losse schijfje
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Niek de Wildt |
22-2-2009 0:39 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
vaak genoeg geprobeerd, pompjes uit elkaar gehad en alles
toen kwam ik tot de conclusie dat het eens gewoon genoeg is met de doorlaat wat zon ding maakt. en dat is wel als hij tegen het afsluitnokje aankomt met dat losse schijfje
Dat klopt, maar je stelt hem ook alleen wat rijker bij weinig tot middel gas, bij vol gas blijft het idd hetzelfde, want de maximale doorlaat wordt natuurlijk niet groter.
Maar dat is toch ook wat hij moet checken (of hij wel goed staat afgesteld, want hij kan zodanig zijn verdraaid, dat hij pas bij vol gas een beetje olie krijgt bijv, en bij stationair toerental zelfs dicht staat etc.
|
|
|
|
motorhispania ryz |
22-2-2009 8:55 |
Posts: 4 |
Gewoon afsluiten de olie pomp zoals stephan 777 al zei (is veel beter
|
|
|
|