Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Olie pomp rieju rr

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 772 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #54814 - Olie pomp rieju rr
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3922 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RAYMONDDDD 21-2-2009 19:49 Print topicpost

Posts: 1299
Hallo,

Ik heb een rieju rr maar de olie pomp is stuk ( hij mengt dus niet de olie met de benzine )
Weten jullie mischien hoe dit verholpen kan worden/hoe ik dit kan maken?

((en weet iemand wat de inhoud is van zon olie tankje?))
Alvast bedankt!

Dit bericht is gewijzigd door RAYMONDDDD op 21-2-2009 om 19:50 uur.
 

ChielTZR 21-2-2009 19:52 Print reply

Posts: 6016
Hey, leg eens uit om welk blok het gaat? (am6?)
daar zijn revisiekitjes voor te krijgen!
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Royal Club 21-2-2009 19:54 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chieltl
Hey, leg eens uit om welk blok het gaat? (am6?)
daar zijn revisiekitjes voor te krijgen!


ja? waar dan? nog nooit gezien namelijk
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
RAYMONDDDD 21-2-2009 19:54 Print reply

Posts: 1299
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chieltl
Hey, leg eens uit om welk blok het gaat? (am6?)
daar zijn revisiekitjes voor te krijgen!

het is het standaard blok.. dan is dat toch am6? ik kan wel een foto sturen... maar weet iemand hoe dat moet?

 
RAYMONDDDD 21-2-2009 20:00 Print reply

Posts: 1299
het IS een am6 blok hoor neem ik aan.. want het is het standaard blok
 
markhispania3 21-2-2009 20:02 Print reply

Posts: 1971
is idd een am6 blok, er zijn wel wat onderdelen van de oliepomp te verkrijgen bij www.josdijkman.nl
 
ChielTZR 21-2-2009 20:44 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


ja? waar dan? nog nooit gezien namelijk


De plaatselijke bromboer (hier tenminste wel) heeft ze wel. Ze lijken op de waterpomp revisiekitjes, die wel op internet staan, weet niet of deze kitjes ook op webwinkels staan!

Maar mischien moet je je pompje loshalen en kijken wat er mankeert?



 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
RAYMONDDDD 21-2-2009 21:19 Print reply

Posts: 1299
ik ga morgen wel ff kijken, ik laat het wel weten of het gelukt is en/of ik nog problemen tegen ben gekomen...

tot nu toe alvast bedankt voor jullie hulp
 
stephan777 21-2-2009 21:52 Print reply

Posts: 7259
je kapotte oliepomp der uit hale en gewoon zelf menge.
 
kennyibanez 21-2-2009 22:07 Print reply

Posts: 529
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stephan777
je kapotte oliepomp der uit hale en gewoon zelf menge.

heb ik ook gdn
dan ben je zeker sat ie niet vastloopt als het ng is gebeurt
 
why drive a car, if you can fly an airplane?
Niek de Wildt 22-2-2009 0:25 Print reply
Posts: 7168
Quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
het afstellen:

aan de rechterkant van je brom zit (van de zijkant gezien dus) het koppelingscarter (het ronde gedeelte) met daar rechts naast een kapje met wat kabels/leidingen.
haal de 3 imbusjes van dit kapje los en je ziet je oliepomp.
De hoeveelheid olie die hij doorlaat is afhankelijk van de hoeveel gas die je geeft, want de gaskabel wordt gesplitst naar de carb en oliepomp.
Als je dus aan je gashendel afstelling klooit (bijv bij monteren van andere carb) dan verander je deze afstelling ook en moet je dus deze opnieuw afstellen. (ook is het verstandig met een snelle setup, deze 1 a 2mm rijker te zetten, hier kom ik zo op terug).
Het afstellen is heel simpel:
als je gas geeft verdraaid een schijf met daarop een pijltje, als je geen gas geeft moet dit pijltje met een ander pijltje (wat vast zit op je carter, en dus niet beweegt) uitlijnen.
het afstellen hiervan doe je simpelweg door de buitenkabel iets bij te stellen (vlak boven de oliepomp zit het stelmechanisme).
Als je een 70cc setup hebt dan stel je hem zo af dat het draaiende pijltje niet uitlijnt met het vast pijltje, maar al 1 a 2mm verder zit als je nog geen gas geeft (1mm verder in de richting waarop het pijltje draaid als je gas geeft uiteraard)

 
Joel_koningslust 22-2-2009 0:26 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
het afstellen:

aan de rechterkant van je brom zit (van de zijkant gezien dus) het koppelingscarter (het ronde gedeelte) met daar rechts naast een kapje met wat kabels/leidingen.
haal de 3 imbusjes van dit kapje los en je ziet je oliepomp.
De hoeveelheid olie die hij doorlaat is afhankelijk van de hoeveel gas die je geeft, want de gaskabel wordt gesplitst naar de carb en oliepomp.
Als je dus aan je gashendel afstelling klooit (bijv bij monteren van andere carb) dan verander je deze afstelling ook en moet je dus deze opnieuw afstellen. (ook is het verstandig met een snelle setup, deze 1 a 2mm rijker te zetten, hier kom ik zo op terug).
Het afstellen is heel simpel:
als je gas geeft verdraaid een schijf met daarop een pijltje, als je geen gas geeft moet dit pijltje met een ander pijltje (wat vast zit op je carter, en dus niet beweegt) uitlijnen.
het afstellen hiervan doe je simpelweg door de buitenkabel iets bij te stellen (vlak boven de oliepomp zit het stelmechanisme).
Als je een 70cc setup hebt dan stel je hem zo af dat het draaiende pijltje niet uitlijnt met het vast pijltje, maar al 1 a 2mm verder zit als je nog geen gas geeft (1mm verder in de richting waarop het pijltje draaid als je gas geeft uiteraard)



bullshit


dan krijgt hij alleen stationair/acceleren meer olie. op volgas krijgt hij net zoveel als normaal

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Niek de Wildt 22-2-2009 0:31 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


bullshit


dan krijgt hij alleen stationair/acceleren meer olie. op volgas krijgt hij net zoveel als normaal



Lees het boekje van Derbi of Am6 nog maar eens door.
Je kunt het ook nog opmaken uit het feit dat als je je oliepomp uit elkaar hebt gehad, en de slang weer vol met olie moet worden gepompt, dat dat veel sneller gaat als je die kabel vol open zet --> zo moet het ook volgens het boekje als ik het me goed herriner.

Haal het pompje maar eens uit elkaar, dan zie je het zo.

Hoe kom je daar eigenlijk bij als ik vragen mag?

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 22-2-2009 om 0:34 uur.
 
Joel_koningslust 22-2-2009 0:35 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Lees het boekje van Derbi of Am6 nog maar eens door.
Je kunt het ook nog opmaken uit het feit dat als je je oliepomp uit elkaar hebt gehad, en de slang weer vol met olie moet worden gepompt, dat dat veel sneller gaat als je vol gas geeft.

Haal het pompje maar eens uit elkaar, dan zie je het zo.

Hoe kom je daar eigenlijk bij als ik vragen mag?

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 22-2-2009 om 0:32 uur.



vaak genoeg geprobeerd, pompjes uit elkaar gehad en alles

toen kwam ik tot de conclusie dat het eens gewoon genoeg is met de doorlaat wat zon ding maakt. en dat is wel als hij tegen het afsluitnokje aankomt met dat losse schijfje
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Niek de Wildt 22-2-2009 0:39 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



vaak genoeg geprobeerd, pompjes uit elkaar gehad en alles

toen kwam ik tot de conclusie dat het eens gewoon genoeg is met de doorlaat wat zon ding maakt. en dat is wel als hij tegen het afsluitnokje aankomt met dat losse schijfje


Dat klopt, maar je stelt hem ook alleen wat rijker bij weinig tot middel gas, bij vol gas blijft het idd hetzelfde, want de maximale doorlaat wordt natuurlijk niet groter.
Maar dat is toch ook wat hij moet checken (of hij wel goed staat afgesteld, want hij kan zodanig zijn verdraaid, dat hij pas bij vol gas een beetje olie krijgt bijv, en bij stationair toerental zelfs dicht staat etc.
 
motorhispania ryz 22-2-2009 8:55 Print reply
Posts: 4
Gewoon afsluiten de olie pomp zoals stephan 777 al zei (is veel beter
 

Dit topic is 3922 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved