bobboiten |
21-2-2009 19:44 |
Posts: 2771 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: David Honda
He,,
ik ga over een tijdje een brommer kopen. Alleen komt die uit België. Is dat een groot probleem om hem op een Nederlands kenteken te krijgen. En weet iemand de kosten hiervan? En wat ik allemaal nodig zou moeten hebben of veranderen.
Alvast bedankt
kosten zijn iets van 130 euro volgens mij. Het keuren moet geen probleem zijn als hij maar aan de eisen voldoet.
|
|
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one |
|
kenny77 |
21-2-2009 19:44 |
Posts: 29286 |
volgens mij is het wel redelijk belangrijk dat de papieren erbij zitten?
|
|
|
|
DerbiLimited08 |
21-2-2009 19:47 |
Posts: 492 |
@bobboiten
Oke, hij is helemaal standaard maar ontgrenst. Maar dat kan je zo terugzetten. Dus hij kan er wel doorheen komen.
@kenny77
Ja, zoiets had ik al wel in me hoofd
Maar heeft iemand anders nog een andere mening?
Dit bericht is gewijzigd door David Honda op 21-2-2009 om 19:52 uur.
|
|
|
|
Derbi1991 |
21-2-2009 20:35 |
Posts: 363 |
Ik heb mijn brommer uit Duitsland gehaald.
Je moet je brommer wel helemaal! legaal zijn.
Dus liever niet harder dan 50 - 55, want je gaat op de rollerbank
en zet er ook maar een spiegel op, want als hij niet door de keuring komt, dan kan je weer 130 euro ofzoiets lappen. Het bedrag kan je op de site van de RDW zien.
Dit bericht is gewijzigd door Derbi1991 op 21-2-2009 om 20:36 uur.
|
|
Drive like you stole it. |
|
DerbiLimited08 |
21-2-2009 20:48 |
Posts: 492 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi1991
Ik heb mijn brommer uit Duitsland gehaald.
Je moet je brommer wel helemaal! legaal zijn.
Dus liever niet harder dan 50 - 55, want je gaat op de rollerbank
en zet er ook maar een spiegel op, want als hij niet door de keuring komt, dan kan je weer 130 euro ofzoiets lappen. Het bedrag kan je op de site van de RDW zien.
Dit bericht is gewijzigd door Derbi1991 op 21-2-2009 om 20:36 uur.
oke, bedankt.
|
|
|
|
4takker |
21-2-2009 20:54 |
Posts: 2395 |
zorg dat de brommer in europa geleverd is al brommer
zorg dat de nummers op het frame overeen komen met die van de papieren
zorg dat hij niet harder loopt dan 50
zorg dat de verlichting, knipperlichten op zitten
zorg dat de toeter werkt
zorg dat nergens speeling op zit
zorg dat alle dinnen die gebrogt moeten zijn geborgt zijn
zorg voor banden met voldoende profiel
zorg dat je zoveel mogelijk papieren van de brommer krijgt (oude verzekerings papieren, kenteken)
dat was het wel zoon beetje
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
jelmex |
21-2-2009 21:19 |
Posts: 64 |
zit het ook niet zo dat er in het frame NL of BE ingeslagen is?
|
|
bezig met porsche 911 uit '71:D |
|
4takker |
21-2-2009 21:30 |
Posts: 2395 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jelmex
zit het ook niet zo dat er in het frame NL of BE ingeslagen is?
nl keur bedoel je je heb daar wel meerdere van volgens mij als ze een keurmerk hebben van een land en dat land heeft er de stempel brommer in de boeken staan dan is het oke
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
Derbi1991 |
21-2-2009 21:48 |
Posts: 363 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 4takker
[...]
nl keur bedoel je je heb daar wel meerdere van volgens mij als ze een keurmerk hebben van een land en dat land heeft er de stempel brommer in de boeken staan dan is het oke
Ik denk dat als je je brommer uit de EU haalt, dat het meestal wel goed gaat hoor. Zolang je alle papieren er bij hebt keuren ze de brommer en schrijven ze hem over. Dan kan je daarmee een kenteken aanvragen. Dit moet je nog extra betalen.
|
|
Drive like you stole it. |
|
4takker |
21-2-2009 21:51 |
Posts: 2395 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi1991
[...]
Ik denk dat als je je brommer uit de EU haalt, dat het meestal wel goed gaat hoor. Zolang je alle papieren er bij hebt keuren ze de brommer en schrijven ze hem over. Dan kan je daarmee een kenteken aanvragen. Dit moet je nog extra betalen.
het zelfde wat ik bedoel als er maar een stempel van de eu of van een bepaald land is oke maar dan moet hij wel in de eu of dat land bekend staan als brommer en niet als licht motor
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
Derbi1991 |
21-2-2009 22:41 |
Posts: 363 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 4takker
[...]
het zelfde wat ik bedoel als er maar een stempel van de eu of van een bepaald land is oke maar dan moet hij wel in de eu of dat land bekend staan als brommer en niet als licht motor
In sommige landen mag je met een AM rijbewijs een 125 cc brommer besturen, en die staan daar ook bekend als brommer. Maar in Nederland worden dat lichte motoren. Dus gewoon 50 cc'tjes. Maar daar heeft de TS volgens mij geen last van.
|
|
Drive like you stole it. |
|
jelmex |
21-2-2009 23:17 |
|
Lex ss50 |
21-2-2009 23:27 |
Posts: 657 |
en:
- stepjes achter
- 97 decibel
- accu stevig vast
- goeie remmen
- werkende km teller
|
|
- |
|
4takker |
21-2-2009 23:29 |
Posts: 2395 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Lex ss50
en:
- stepjes achter
- 97 decibel
- accu stevig vast
- goeie remmen
- werkende km teller
er is mij verteld dat de km tellet niet hoeft te werken door al zoon 5 man die recent een brommer hebben laten keuren
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
Lex ss50 |
21-2-2009 23:31 |
Posts: 657 |
Oke, ik dacht van wel. Maar als het niet hoeft is t alleen maar makkelijk.
|
|
- |
|