Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Voorvork en achterbrug Puch maxi

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 991 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #54810 - Voorvork en achterbrug Puch maxi
Pagina 6 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 15081 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Djrene007 21-2-2009 21:23 Print reply

Posts: 727
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
ja, maar ik meen mij te herinneren dar er rito's zijn die helemaal vol zijn en een type rito's met nog gaten erin.

Tenminste als de afbeeldingen van internet site's kloppen.

Moet je dat even vragen.

Maar 65 euro is geen geld.


der staat bij tog dat het een volle is. dat is tog de beste?

owja ik heb der pot met plamuur spul gevonden. daar staat op:
Merk: soudal

METAL PLASTIC
Polyesterplamuur!
voor herstelling van oppervlaktebeschadigingen op metaal, polyester, hout en verankering van verschillende materialen.


 
Gang is alles, Boem is ho! plons is water...
Djrene007 21-2-2009 21:34 Print reply

Posts: 727
verder nog iemand tips voor sneller optrekken?
 
Gang is alles, Boem is ho! plons is water...
kenny77 21-2-2009 21:36 Print reply

Posts: 29286
dit is ook interessant: http://link.marktplaats.nl/209609029

verder tips staan al door het hele topic heen.
 
Djrene007 21-2-2009 21:40 Print reply

Posts: 727
nou ik ga mn blok nu uit mekaar halen. heb ik nog nooit eerder gedaan:P de carter dan:P
nog dinge waar ik rekening mee moet houden?
 
Gang is alles, Boem is ho! plons is water...
kenny77 21-2-2009 21:44 Print reply

Posts: 29286
Alles goed schoon maken met wasbenzine, en netjes alles weg leggen.
 
Djrene007 21-2-2009 21:45 Print reply

Posts: 727
maak ik trouwens niet meer kans als ik met mn quad meedoe?
of mag dat niet met die sprint in jubbega?
zit een minerelli horizontaal in.
70cc met 24mm mikuni, terugloop uitlaat. en verder weet ik niet.
die heb ik 2.5 jaar gelede gekrege en is opgevoerd bij de bedrijf waar die weg komt.
 
Gang is alles, Boem is ho! plons is water...
kenny77 21-2-2009 21:47 Print reply

Posts: 29286
BROMMERsprint

Edit: maar in de scooter klassen maak je er denk ik ook geen goede plaats mee.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 21-2-2009 om 21:48 uur.
 
Djrene007 21-2-2009 22:22 Print reply

Posts: 727
hee ff snelle update. kheb me blok eronder weg.
als ik alles uitelkaar heb, en ook mn frame, begin ik officieel op BF een project.
 
Gang is alles, Boem is ho! plons is water...
Djrene007 21-2-2009 22:49 Print reply

Posts: 727
zo, nou ik ga morgen het blok uit elkaar halen.
en dan beginnen met tunen.
heeft het zin om nieuwe lagers te kopen?
en zijn er ook nog verschillende soorten? zo ja welke is het beste?
en heeft iemand nog een idee hoe je het vliegwiel eraf krijgt? ( natuurlijk zonder vliegwieltrekker )

als iemand verder nog ideetjes heeft of opmerkingen, laat maar horen.
 
Gang is alles, Boem is ho! plons is water...
Joel_koningslust 21-2-2009 22:53 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djrene007
zo, nou ik ga morgen het blok uit elkaar halen.
en dan beginnen met tunen.
heeft het zin om nieuwe lagers te kopen?
en zijn er ook nog verschillende soorten? zo ja welke is het beste?
en heeft iemand nog een idee hoe je het vliegwiel eraf krijgt? ( natuurlijk zonder vliegwieltrekker )

als iemand verder nog ideetjes heeft of opmerkingen, laat maar horen.



ik heb het idee dat je beter niet kunt gaan tunen, maar opvoeren. das een totaal ander begrip.

opvoeren=sneller maken door andere onderdelen te monteren
tunen=sneller maken door het aanpassen van bepaalde onderdelen


en het heeft zeker zin om je krukaslagers te vernieuwen bij een sneller blokje. hierbij raad ik je aan om c3 lagers te gebruiken, liefst een goed merk.

en vliegwiel eraf halen zonder trekker, je kunt zelf een trekkertje maken. of warmstoken en met 2 schroevendraaiers erachter porren, maar met al die beunmetodes heb je kans dat je het vliegwiel/grondplaat/carters kapot maakt. dus liever ff een vliegwieltrekker kopen/maken
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Convergence 21-2-2009 22:57 Print reply

Posts: 2192
gewoon tikje op vliegviel geven, de zijkant, stukje verder draaien, en dan weer, zo paar keer herhalen en dan kan je hem er zo afpakken meestal.

Als dat niet lukt kan je beter een vliegwiel trekken maken of kopen ja.

jij bent wel een zeukerd, heb net even alles gelezen je vraagt eerst zal ik dit kopen en dan vraag je nog eens wat het is. je wil al dingen gaan doen terwijl je volgens mij nog niet eens een moer op een bout kan draaien. ga nou eerst maar je blok demonteren en een volle race krukas erin gooien en een mooie uitlaat en cilinder en hpi halen. kom dan terug met meerdere vragen?

Dit bericht is gewijzigd door Convergence op 21-2-2009 om 23:06 uur.
 
Project 2010 zie project Snowhite
jelmex 21-2-2009 23:33 Print reply

Posts: 64
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djrene007
Hallo
ik ben sinds oktober bezig met een sprint project, omdat ik dit jaar mee wil doen aan de brommersprint in jubbega.
ik ben op basis van een puch carter, en een N-frame een sprinter aan het bouwen.
nu wil ik weten wat voor voorvork ik kan gebruiken.
kan ik ook een voorvork van een mountainbike gebruiken?
is deze sterker? of een EBR voorvork kort?
en ik wil graag weten hoe ik de achterbrug kan verlengen.
omdat ze volgens mij geen verlengde achterbruggen verkopen.
verder heb ik al een EBR stabilisator stang.
omdat ik nog geen 10 dagen lid ben. kan ik geen project starten, dus dat komt nog. maar hier mijn setup:

*70cc k-star ( hogedruk kop )
*18mm dellortho race carb.
*koppeling uitgeboord

Wat moet het worden:

*Hank kok koppeling.
*binnenrotor ontsteking

en verder weet ik het niet.

en mijn laatste vraag: heeft iemand nog tips of trucs om goedkoop en effectief op te voeren?
wat kan ik nog veranderen?

alvast bedankt!



Haha wel grappig een sprinter is mooi als je 'm gewoon helemaal zelf inelkaar prutst haha.. elke sprinter is toch anders, maar ik denk dat je het wel gewoon beetje bij puch moet houden

 
bezig met porsche 911 uit '71:D
Djrene007 22-2-2009 1:41 Print reply

Posts: 727
ik heb trouwens voor 30 euro een simonini uitlaat gevonden, alleen is deze voor piaggio vespa. is het een idee om deze te kopen, en pas te maken voor puch? of moet ik alsnog een originele simonini halen voor puch?
 
Gang is alles, Boem is ho! plons is water...
Niek de Wildt 22-2-2009 2:48 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djrene007
ik heb trouwens voor 30 euro een simonini uitlaat gevonden, alleen is deze voor piaggio vespa. is het een idee om deze te kopen, en pas te maken voor puch? of moet ik alsnog een originele simonini halen voor puch?


dan kan je net zo makkelijk een opmaat maken.
 
bobboiten 22-2-2009 10:08 Print reply

Posts: 2771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


dan kan je net zo makkelijk een opmaat maken.


Idd met opmaat zul je de beste prestaties krijgen...

Dit is trouwens al HEEL vaak eerder gezegt
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one

Dit topic is 15081 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved