Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda mtx sh loopt niet goed

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1051 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #54804 - honda mtx sh loopt niet goed
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1487 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BRAMUS 21-2-2009 12:28 Print topicpost

Posts: 68
hallo ik heb een honda mtx sh
ik heb er laatst een 70cc eurocilindro opgelegd en een 20mm mikuni caburateur + spruitstuk maar hij wil niet goed lopen dus heb ik 'm vorige week naar motoimport gebracht.
zelfs daar snappen ze er niets van de vlammen komen uit de uitlaat hij komt niet goed op toeren en word veel te heet
weet iemand waar dit aan kan liggen?
 
Haast je als je tijd hebt, dan heb je meer tijd als je je moet haasten

koetjeboe91 21-2-2009 12:50 Print reply

Posts: 2096
meschien moet je de onsteking iets vroeger zetten of is je pickup spoel niet meer zo goed heb zelf ook zo een probleem gehad

 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Nipo_5 21-2-2009 13:47 Print reply
Posts: 193
Andere uitlaat erop, een 70cc op een mtx-sh heeft met een 50cc uitlaat net zoveel vermogen als met een 50cc cilinder. Gewoon 70cc uitlaat eronder, en er op letten dat je demper ook groot genoeg is anders dan wordt ie daar geknepen en gaat ie nog niet hard.
 
Fabio 21-2-2009 14:04 Print reply

Posts: 1737
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nipo_5
Andere uitlaat erop, een 70cc op een mtx-sh heeft met een 50cc uitlaat net zoveel vermogen als met een 50cc cilinder. Gewoon 70cc uitlaat eronder, en er op letten dat je demper ook groot genoeg is anders dan wordt ie daar geknepen en gaat ie nog niet hard.


dat is dus weer grote blaat.

Knallen in de uitlaat duidt vaak op een verkeerd afgestelde ontsteking. Bij een mtx kan je weinig afstellen mits je de orginele ontsteking gebruikt.

Het eerste wat je altijd doet is je ontsteking op standaard afstelling zetten, dus het streepje op de grondplaat gelijk zetten met de markering op het carter. Dat zal het probleem niet oplossen. Vervolgens ga je je massa controleren. Dus zorg er voor dat een van de groene draden van de draadboom roestvrij is en contact maakt met blank metaal, dus geen verflaag ertussen.

Vervolgens ga je stap voor stap verder, dus wat heeft nog meer invloed op het ontstekingstijdstip? Juist, de CDI! Haal 'm los, maak de contactjes goed schoon, zowel de contactjes van de CDI als de contactjes van het stekkertje. Zorg er ook voor dat ze weer goed droog zijn, vocht veroorzaakt een hoop rare problemen. Als het probleem niet verholpen is denk dan aan het vervangen van je cdi.

De bobine wil ook een onregelmatige vonk veroorzaken wanneer deze op het punt staat het te begeven. Als het probleem nog niet is opgelost, vervang dan de bobine door een exemplaar waarvan je zeker weet dat deze het doet. Hetzelfde geldt voor de CDI.

Je hebt dan nog je bougie, bougiedop en bougiekabel. Wanneer een van deze onderdelen defect is, dan is vaak de vonk helemaal niet aanwezig of heel zwak. Lijkt mij niet de oorzaak maar proberen kan geen kwaad.
 
Nipo_5 24-2-2009 19:03 Print reply
Posts: 193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio
[...]


dat is dus weer grote blaat.

Knallen in de uitlaat duidt vaak op een verkeerd afgestelde ontsteking. Bij een mtx kan je weinig afstellen mits je de orginele ontsteking gebruikt.

Het eerste wat je altijd doet is je ontsteking op standaard afstelling zetten, dus het streepje op de grondplaat gelijk zetten met de markering op het carter. Dat zal het probleem niet oplossen. Vervolgens ga je je massa controleren. Dus zorg er voor dat een van de groene draden van de draadboom roestvrij is en contact maakt met blank metaal, dus geen verflaag ertussen.

Vervolgens ga je stap voor stap verder, dus wat heeft nog meer invloed op het ontstekingstijdstip? Juist, de CDI! Haal 'm los, maak de contactjes goed schoon, zowel de contactjes van de CDI als de contactjes van het stekkertje. Zorg er ook voor dat ze weer goed droog zijn, vocht veroorzaakt een hoop rare problemen. Als het probleem niet verholpen is denk dan aan het vervangen van je cdi.

De bobine wil ook een onregelmatige vonk veroorzaken wanneer deze op het punt staat het te begeven. Als het probleem nog niet is opgelost, vervang dan de bobine door een exemplaar waarvan je zeker weet dat deze het doet. Hetzelfde geldt voor de CDI.

Je hebt dan nog je bougie, bougiedop en bougiekabel. Wanneer een van deze onderdelen defect is, dan is vaak de vonk helemaal niet aanwezig of heel zwak. Lijkt mij niet de oorzaak maar proberen kan geen kwaad.


Tjah maar je vergeet nog ff dat de originele ontsteking een dip heeft bij 8000 toeren dus het vervangen van je cdi door een ontgrensde is ook geen slecht idee
 
hoesstee 3-3-2009 19:48 Print reply
Posts: 2
Je hebt niet misschien een ander vliegwiel gemonteerd??

 
-wokkel- 3-3-2009 19:50 Print reply

Posts: 1129
is je krukas keerring er niet gewoon uit
 
arnoud111 4-3-2009 19:51 Print reply

Posts: 151
Je hebt PM
 

Dit topic is 1487 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved