Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Ontgrenzen honda mtx r 50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1059 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #54797 - Ontgrenzen honda mtx r 50
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1835 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tom_hondamtx 20-2-2009 21:20 Print topicpost
Posts: 126
Heey mensen,
ik heb een Honda mtx r 50 LC dus, en die loopt ong 60 km/h en draait max 8000 rpm, en nu wou ik weten waar ze precies begrenst zijn, want ik wil hem wat harder laten lopen, maar geen zin heb om een andere cilinder of tw verhouding erop te zetten...

Het gaat om een:

50 cc Ge2 cilinder... volgens mij met 1 vlinderpoort.
Proma uitlaat en Demper
ori onsteking... helemaal ook originele cdi
originele kop, weet niet of je daar iets aan hebt maar goed
nou ik hoop dat jullie me hiermee een beetje vooruit kunnen helpen

Alvast bedankt
 
sex is not the answer, sex is the question. yes is the answer!

Master 1.0 20-2-2009 21:50 Print reply

Posts: 152
Heb je de prop al uit de uitlaat gehaald?
Check daarna (na een klein stukkje gereden te hebben!) ff je afstelling (zal dan waarscheinlijk te arm staan!).
En als je onbergrenst gaat rijden is de kans aanwezig dat je een te lichte tandwielverhouding hebt en dwars door de powerband heen trekt en onnodig toeren gaat draaien. voortandwielen zijn niet duur dus gewoon ff aanpassen.

succes,

Groetels Wim
 
Kennis vermenigvuldigt zich door het te delen!
grasmaaier89 20-2-2009 21:54 Print reply

Posts: 14412
CDI ontgrenzen.

hoe wat staat in een FAQ hier op BF. Dan trekt tie al snel 10K rpm.

Je kan er daarnaast ook een snellere grondplaat opzetten, trekt tie net iets feller door.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
TECstar 20-2-2009 21:58 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
CDI ontgrenzen.

hoe wat staat in een FAQ hier op BF. Dan trekt tie al snel 10K rpm.

Je kan er daarnaast ook een snellere grondplaat opzetten, trekt tie net iets feller door.


maar verder is een honda gewoon niet egt begrenst

als jem harder wilt moet je tog echt opvoeren
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
kenny77 21-2-2009 0:12 Print reply

Posts: 29286
GE2 heeft geen vlinderpoort.

nu is het nog de vraag of er een langsame ge2 bestaat (weet ik zo even niet), maar volgens mij moet die met een ge2 cilinder en proma uitlaat wel harder lopen als 60km/h?
 
mr200r 21-2-2009 0:27 Print reply
Posts: 5122
Kijk eens of er nog een ring in de uitlaat zit?
 
mr200r
jeroentjen13 21-2-2009 10:13 Print reply
Posts: 850
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r
Kijk eens of er nog een ring in de uitlaat zit?


waar zit die ring precies?
ik heb namelijk ook een proma zitten...
 
erwinko 21-2-2009 10:22 Print reply

Posts: 1012
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
GE2 heeft geen vlinderpoort.

nu is het nog de vraag of er een langsame ge2 bestaat (weet ik zo even niet), maar volgens mij moet die met een ge2 cilinder en proma uitlaat wel harder lopen als 60km/h?


je hebt 3 versies.

50 GE2 GJOL = origineel 50 sloom
Charmo GE2 = immitatie 50 snel
50 GE2 = origineel Belgisch 50 snel
 
Tom_hondamtx 21-2-2009 11:33 Print reply
Posts: 126
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Master 1.0
Heb je de prop al uit de uitlaat gehaald?
Check daarna (na een klein stukkje gereden te hebben!) ff je afstelling (zal dan waarscheinlijk te arm staan!).
En als je onbergrenst gaat rijden is de kans aanwezig dat je een te lichte tandwielverhouding hebt en dwars door de powerband heen trekt en onnodig toeren gaat draaien. voortandwielen zijn niet duur dus gewoon ff aanpassen.

succes,

Groetels Wim



jah prop is er al uit, en tw verhouding is 11-52 maar ik zal es effe rondkijken hoe ik mijn cdi doe ontgrenzen
 
sex is not the answer, sex is the question. yes is the answer!
De Schout 21-2-2009 12:12 Print reply
Posts: 5326
honda cdi is niet echt begrenst. als er al een proma op zit en hij loopt maaar 60 heeft iemand em waarschijnlijk zelf begrenst door een ring in die uitlaat te lassen ofzo. anders zou die ook wel meer dan 8k draaien.
 
tune tweak fiddle bang bummer
TECstar 21-2-2009 12:33 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
honda cdi is niet echt begrenst. als er al een proma op zit en hij loopt maaar 60 heeft iemand em waarschijnlijk zelf begrenst door een ring in die uitlaat te lassen ofzo. anders zou die ook wel meer dan 8k draaien.


honda cdi niet begrenst...

dat is het enige waar honda JUIST op begrenst heeft bij die brommers

verder ben ik nog nooit een prop tegengekomen in honda uitlaten en met een nieuw uitlaatja gaatie ook niet zo heel veel sneller !
dan moetje er ook een nieuw filtertje opdoen en een grotere carb en misch ook zwaardere vertanding en dan gaatie pas boven de 60
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
De Schout 21-2-2009 13:19 Print reply
Posts: 5326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]


honda cdi niet begrenst...

dat is het enige waar honda JUIST op begrenst heeft bij die brommers

verder ben ik nog nooit een prop tegengekomen in honda uitlaten en met een nieuw uitlaatja gaatie ook niet zo heel veel sneller !
dan moetje er ook een nieuw filtertje opdoen en een grotere carb en misch ook zwaardere vertanding en dan gaatie pas boven de 60


waarom loopt m'n nsr dan makkelijk 120+ @ teller met ori cdi? ding is niet begrenst, curve is niet ideaal, maar zeker niet begrenst. honda is begrenst op z'n cilinder. en als er een echte ge2 opstaat gaat t met ori carb ori ontsteking en een proma, veel harder dan 60 met veel meer rpm.

 
tune tweak fiddle bang bummer
dierre1233 21-2-2009 14:58 Print reply
Posts: 79
idd mijn nsr loopt makkelijk 105/110 met alles origineel spul
 
Henk-88 21-2-2009 15:05 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
waarom loopt m'n nsr dan makkelijk 120+ @ teller met ori cdi? ding is niet begrenst, curve is niet ideaal, maar zeker niet begrenst. honda is begrenst op z'n cilinder. en als er een echte ge2 opstaat gaat t met ori carb ori ontsteking en een proma, veel harder dan 60 met veel meer rpm.




Ik heb wel eens vernomen dat MTX is begrensd op ontsteking ofwel dat je de ontsteking moet vervangen als je gaat opvoeren. Ik neem daardoor aan dat hij in toeren begrenst.

Is dat niet juist?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Thijsje 21-2-2009 15:59 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]


honda cdi niet begrenst...

dat is het enige waar honda JUIST op begrenst heeft bij die brommers

verder ben ik nog nooit een prop tegengekomen in honda uitlaten en met een nieuw uitlaatja gaatie ook niet zo heel veel sneller !
dan moetje er ook een nieuw filtertje opdoen en een grotere carb en misch ook zwaardere vertanding en dan gaatie pas boven de 60

de scooter van honda mischien wel ja.
maar de 'echte' honda's niet. zoals nsr, mtx, mb/mt etc

die zijn, inderdaag geknepen op de cilinder, kijk maar naar hm166 voor mb, en dan eens naar een hm167 kijken, voor mb..

zie jij het verschil wel, qua poort/spoeler grootes etc.

 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8

Dit topic is 1835 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved