Master 1.0 |
20-2-2009 21:50 |
Posts: 152 |
Heb je de prop al uit de uitlaat gehaald?
Check daarna (na een klein stukkje gereden te hebben!) ff je afstelling (zal dan waarscheinlijk te arm staan!).
En als je onbergrenst gaat rijden is de kans aanwezig dat je een te lichte tandwielverhouding hebt en dwars door de powerband heen trekt en onnodig toeren gaat draaien. voortandwielen zijn niet duur dus gewoon ff aanpassen.
succes,
Groetels Wim
|
|
Kennis vermenigvuldigt zich door het te delen! |
|
grasmaaier89 |
20-2-2009 21:54 |
Posts: 14412 |
CDI ontgrenzen.
hoe wat staat in een FAQ hier op BF. Dan trekt tie al snel 10K rpm.
Je kan er daarnaast ook een snellere grondplaat opzetten, trekt tie net iets feller door.
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
TECstar |
20-2-2009 21:58 |
Posts: 4664 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
CDI ontgrenzen.
hoe wat staat in een FAQ hier op BF. Dan trekt tie al snel 10K rpm.
Je kan er daarnaast ook een snellere grondplaat opzetten, trekt tie net iets feller door.
maar verder is een honda gewoon niet egt begrenst
als jem harder wilt moet je tog echt opvoeren
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
kenny77 |
21-2-2009 0:12 |
Posts: 29286 |
GE2 heeft geen vlinderpoort.
nu is het nog de vraag of er een langsame ge2 bestaat (weet ik zo even niet), maar volgens mij moet die met een ge2 cilinder en proma uitlaat wel harder lopen als 60km/h?
|
|
|
|
mr200r |
21-2-2009 0:27 |
Posts: 5122 |
Kijk eens of er nog een ring in de uitlaat zit?
|
|
mr200r |
|
jeroentjen13 |
21-2-2009 10:13 |
Posts: 850 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mr200r
Kijk eens of er nog een ring in de uitlaat zit?
waar zit die ring precies?
ik heb namelijk ook een proma zitten...
|
|
|
|
erwinko |
21-2-2009 10:22 |
Posts: 1012 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
GE2 heeft geen vlinderpoort.
nu is het nog de vraag of er een langsame ge2 bestaat (weet ik zo even niet), maar volgens mij moet die met een ge2 cilinder en proma uitlaat wel harder lopen als 60km/h?
je hebt 3 versies.
50 GE2 GJOL = origineel 50 sloom
Charmo GE2 = immitatie 50 snel
50 GE2 = origineel Belgisch 50 snel
|
|
|
|
Tom_hondamtx |
21-2-2009 11:33 |
Posts: 126 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Master 1.0
Heb je de prop al uit de uitlaat gehaald?
Check daarna (na een klein stukkje gereden te hebben!) ff je afstelling (zal dan waarscheinlijk te arm staan!).
En als je onbergrenst gaat rijden is de kans aanwezig dat je een te lichte tandwielverhouding hebt en dwars door de powerband heen trekt en onnodig toeren gaat draaien. voortandwielen zijn niet duur dus gewoon ff aanpassen.
succes,
Groetels Wim
jah prop is er al uit, en tw verhouding is 11-52 maar ik zal es effe rondkijken hoe ik mijn cdi doe ontgrenzen
|
|
sex is not the answer, sex is the question. yes is the answer! |
|
De Schout |
21-2-2009 12:12 |
Posts: 5327 |
honda cdi is niet echt begrenst. als er al een proma op zit en hij loopt maaar 60 heeft iemand em waarschijnlijk zelf begrenst door een ring in die uitlaat te lassen ofzo. anders zou die ook wel meer dan 8k draaien.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
TECstar |
21-2-2009 12:33 |
Posts: 4664 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
honda cdi is niet echt begrenst. als er al een proma op zit en hij loopt maaar 60 heeft iemand em waarschijnlijk zelf begrenst door een ring in die uitlaat te lassen ofzo. anders zou die ook wel meer dan 8k draaien.
honda cdi niet begrenst...
dat is het enige waar honda JUIST op begrenst heeft bij die brommers
verder ben ik nog nooit een prop tegengekomen in honda uitlaten en met een nieuw uitlaatja gaatie ook niet zo heel veel sneller !
dan moetje er ook een nieuw filtertje opdoen en een grotere carb en misch ook zwaardere vertanding en dan gaatie pas boven de 60
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
De Schout |
21-2-2009 13:19 |
Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]
honda cdi niet begrenst...
dat is het enige waar honda JUIST op begrenst heeft bij die brommers
verder ben ik nog nooit een prop tegengekomen in honda uitlaten en met een nieuw uitlaatja gaatie ook niet zo heel veel sneller !
dan moetje er ook een nieuw filtertje opdoen en een grotere carb en misch ook zwaardere vertanding en dan gaatie pas boven de 60
waarom loopt m'n nsr dan makkelijk 120+ @ teller met ori cdi? ding is niet begrenst, curve is niet ideaal, maar zeker niet begrenst. honda is begrenst op z'n cilinder. en als er een echte ge2 opstaat gaat t met ori carb ori ontsteking en een proma, veel harder dan 60 met veel meer rpm.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
dierre1233 |
21-2-2009 14:58 |
Posts: 79 |
idd mijn nsr loopt makkelijk 105/110 met alles origineel spul
|
|
|
|
Henk-88 |
21-2-2009 15:05 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
waarom loopt m'n nsr dan makkelijk 120+ @ teller met ori cdi? ding is niet begrenst, curve is niet ideaal, maar zeker niet begrenst. honda is begrenst op z'n cilinder. en als er een echte ge2 opstaat gaat t met ori carb ori ontsteking en een proma, veel harder dan 60 met veel meer rpm.
Ik heb wel eens vernomen dat MTX is begrensd op ontsteking ofwel dat je de ontsteking moet vervangen als je gaat opvoeren. Ik neem daardoor aan dat hij in toeren begrenst.
Is dat niet juist?
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Thijsje |
21-2-2009 15:59 |
Posts: 1687 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]
honda cdi niet begrenst...
dat is het enige waar honda JUIST op begrenst heeft bij die brommers
verder ben ik nog nooit een prop tegengekomen in honda uitlaten en met een nieuw uitlaatja gaatie ook niet zo heel veel sneller !
dan moetje er ook een nieuw filtertje opdoen en een grotere carb en misch ook zwaardere vertanding en dan gaatie pas boven de 60
de scooter van honda mischien wel ja.
maar de 'echte' honda's niet. zoals nsr, mtx, mb/mt etc
die zijn, inderdaag geknepen op de cilinder, kijk maar naar hm166 voor mb, en dan eens naar een hm167 kijken, voor mb..
zie jij het verschil wel, qua poort/spoeler grootes etc.
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8 |
|