Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Half/volledig syntetisch

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1374 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #54795 - Half/volledig syntetisch
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2239 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Thaantje 20-2-2009 21:16 Print topicpost
Posts: 185
Hey allemaal.

ik was vandaag ff bij de shell om te tanken..
en ik hadook nieuwe olie nodig..

ik zag 2 nagenoeg dezelfde flessen staan, maar merkte een verschil op wat me nog niet eerder was opgevallen.

half synt.
en volledig synt.

wat is het verschil?
wat is beter?
wat raden jullie aan om te gebruiken
 

steef ts70xk 20-2-2009 21:55 Print reply

Posts: 3244
full syntetich schijnt btr te zijn, minder rook, schoner en smeert btr. wat ik er van gehoort heb
 
Master 1.0 20-2-2009 21:57 Print reply

Posts: 152
Half syntetisch is een mengsel van minerale en syntetische olie.
Vol synteteisch is dus volsyntetische olie zonder minerale olie.

Gewoon vol syntetische olie gerbuiken (castrol TTS oid.) en niet besparen op olie! Nieuwe onderdelen zijn duurder!
 
Kennis vermenigvuldigt zich door het te delen!
Tycho 20-2-2009 22:06 Print reply
Posts: 168
Je kunt beter vol synteteisch gebruiken, veel mensen zeggen dat het niet merkbaar is na mijn idee wel. Castrol TTS is trouwens Castrol RS geworden
 
b e r t 20-2-2009 22:57 Print reply

Posts: 1855
Als ik jouw was zou ik niet van die dure 1 liter flesjes kopen maar naar een groot benzinestation gaan (bijvoorbeeld shell) en daar een 20 of 50 liter bus halen...

Wij hebben hier zo'n 20 liter synthetisch staan. Is gewoon goede olie. We tanken de crossers en brommers allemaal mee, nooit gedonder mee gehad.

Kosten waren voor 20 liter ยค2,50/liter of nog minder, zeker niet meer. Meende dat 50 liter nog goedkoper per liter was.
 
Niek de Wildt 20-2-2009 23:01 Print reply
Posts: 7168
ik raad je aan iig niet te wisselen van olie nadat je motor is ingelopen.
Dus als hij is ingelopen op half synt moet je dat blijven gebruiken.
 
Derbi-Olaf 20-2-2009 23:01 Print reply

Posts: 14999
Laten we "eerst" maar eens beginnen met te vragen wat zijn set-up is ?
Voor we definitieve uitspraken gaan doen.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
b e r t 20-2-2009 23:07 Print reply

Posts: 1855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
Laten we "eerst" maar eens beginnen met te vragen wat zijn set-up is ?
Voor we definitieve uitspraken gaan doen.


Ach, het maakt geen zak uit. Iedereen zit zo overdreven over olie te doen. Je hoort hier van alles

-Het moet castrol zijn
-Half synthetisch is slecht (Dit zou misschien nog een beetje kunnen kloppen.)
-Bij zware setup moet dit, bij lichte setup dat.

Allemaal gelul volgens mij.

Ik ken niemand die door het verkeerde merk 2t olie de boel heeft gesloopt.

Als het echt je motor sloopt mag het niet verkocht worden als 2t olie. Zolang je je olie maar in Nederland koopt in een "normale" zaak zal er weinig aan de hand zijn.

Dit bericht is gewijzigd door b e r t op 20-2-2009 om 23:09 uur.
 
Mikf 20-2-2009 23:10 Print reply

Posts: 1295
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
ik raad je aan iig niet te wisselen van olie nadat je motor is ingelopen.
Dus als hij is ingelopen op half synt moet je dat blijven gebruiken.


Hoor ik inderdaad vaker, maar wat is nou precies de reden daarvoor?
 
Derbi-Olaf 20-2-2009 23:11 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: b e r t
[...]


Ach, het maakt geen zak uit. Iedereen zit zo overdreven over olie te doen. Je hoort hier van alles

-Het moet castrol zijn
-Half synthetisch is slecht
-Bij zware setup moet dit, bij lichte setup dat.

Allemaal gelul volgens mij.

Ik ken niemand die door het verkeerde merk 2t olie de boel heeft gesloopt.

Als het echt je motor sloopt mag het niet verkocht worden als 2t olie. Zolang je je olie maar in Nederland koopt in een "normale" zaak zal er weinig aan de hand zijn.

een 2-takt kan wel wat hebben hoor bewijs maar eens dat het door verkeerde olie kwam?
vol-syntheet gebruiken in een origineel honda'tje van 30 jaar oud, dat net de 55 aantikt is een beetje overbodig hoor waar denk je dat ze 30 jaar geleden mee smeerden?
Ik ken mensen die reden vroeger op wasbenzine gemengd met sla-olie
bij gebrek aan beter.

Het komt er op neer dat vol-syntheet gebruiken vaak echt TOTAAL overbodig is.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
bobboiten 20-2-2009 23:11 Print reply

Posts: 2771
Ik koop altijd van die 2takt olie voor motoren. Haalde het eerst altijd bij shell maar nu haal ik het bij Gulf en merk geen verschil.
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one
b e r t 20-2-2009 23:14 Print reply

Posts: 1855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

een 2-takt kan wel wat hebben hoor bewijs maar eens dat het door verkeerde olie kwam?
vol-syntheet gebruiken in een origineel honda'tje van 30 jaar oud, dat net de 55 aantikt is een beetje overbodig hoor waar denk je dat ze 30 jaar geleden mee smeerden?
Ik ken mensen die reden vroeger op wasbenzine gemengd met sla-olie
bij gebrek aan beter.

Het komt er op neer dat vol-syntheet gebruiken vaak echt TOTAAL overbodig is.


Ja, inderdaad.

Heel veel mensen kopen castrol omdat het het duurste is en "iedereen zegt dat het het beste is". Castrol heeft ook wel een goede naam, maar dat betekent niet dat de rest van de merken er aan onder doen.

Bespaar gewoon geld en koop een groot vat, ben je zoiezo voor 2 jaar brommeren klaar.

Dit bericht is gewijzigd door b e r t op 20-2-2009 om 23:15 uur.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 20-2-2009 23:37 Print reply

Posts: 17929
half syntheet is trouwens gewoon minerale olie, zit niks synthetisch bij
 
koekie - Administrator 20-2-2009 23:56 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: b e r t
[...]


Ach, het maakt geen zak uit. Iedereen zit zo overdreven over olie te doen. Je hoort hier van alles

-Het moet castrol zijn
-Half synthetisch is slecht (Dit zou misschien nog een beetje kunnen kloppen.)
-Bij zware setup moet dit, bij lichte setup dat.

Allemaal gelul volgens mij.

Ik ken niemand die door het verkeerde merk 2t olie de boel heeft gesloopt.

Als het echt je motor sloopt mag het niet verkocht worden als 2t olie. Zolang je je olie maar in Nederland koopt in een "normale" zaak zal er weinig aan de hand zijn.

Dit bericht is gewijzigd door b e r t op 20-2-2009 om 23:09 uur.


Volledig mee eens! Maakt geen moer uit..

In de racerij, waar ze motorblokken gebruiken die 3000PK+ leveren, en 16.000 RPM draaien, zal het vast wel verschil maken, maar in een lullig 50/70/80cc kutbrommertje met hooguit 20pk zul je echt helemaal niets merken..



Dit bericht is gewijzigd door koekie op 20-2-2009 om 23:58 uur.
 
Haaks de hoek om!
mr200r 21-2-2009 0:10 Print reply
Posts: 5122
Gewoon de goedkoopste bij de pomp.

Gebruikt hij zelf ook door zijn mix (als hij die nog heeft).
 
mr200r
antonhonda 21-2-2009 0:14 Print reply

Posts: 3616
full synthetisch is het beste !
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud

Dit topic is 2239 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved