Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Motor start niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 886 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #54787 - Motor start niet
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1024 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

lemonzz 20-2-2009 15:54 Print topicpost
Posts: 14
Hallo,

Ik weet niet of ik deze vraag hier kan stellen omdat het niet specifiek om een brommer gaat maar meer om t motorblok.

Ik heb sinds kost een grasmaaier motor gekocht die het een tijdje heeft gedaan, maar nu doet hij t niet meer. Het gaat om het volgende blok : http://www.thewildey.../images/DSCF0013.JPG . Telkens als ik t benzine kraantje en luchtfilter open draai en hem probeer te starten (trekstart) verzuipt ie zich en is de hele bougie nat. Ik heb de kabel van de bougie doorgemeten en die geeft tussen de 12-15V. De bougie werkt in een andere grasmaaier wel gewoon.
Zou dit misschien aan de carb liggen?? Ik heb de hele dag al eraan gesleuteld, maar nix lijkt te werken. Ik heb de carb nog niet uitelkaar gehaald of versteld met de schroefjes omdat hij het normaal gewoon deed. Wellicht is er een simpele oplossing voor, maar ik heb niet zoveel verstand van blokjes.
Alle reacties zijn dus welkom
 

Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 20-2-2009 15:59 Print reply

Posts: 13700
Bougiekabel hoort wel even meer dan 12V te geven.
 
lemonzz 20-2-2009 15:59 Print reply
Posts: 14
hoeveel dan ? kheb die 12-15V gemeten aan de bougie kabel terwijl ik aan de startmotor trok
 
knoffy 20-2-2009 16:31 Print reply
Posts: 610
daar moet een paar duizend volt uitkomen dus missschien is je bobine kapot.
 
supermotard piloot 20-2-2009 17:08 Print reply
Posts: 138
1600 volt tog?? maar kijk gewoon of die vonkt in plaats van meten hij moet blauw vonken
 
-Bassie- 20-2-2009 17:11 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: supermotard piloot
1600 volt tog?? maar kijk gewoon of die vonkt in plaats van meten hij moet blauw vonken


15.000

ongeveer.

en eigenlijk mag je de bobine al niet eens meten.

gezien je dan zeer zeker de kans hebt dat hij stuk gaat.

dergelijken dingen kan je wel meter met een scoop.

maar die zijn erg duur.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
supermotard piloot 20-2-2009 17:12 Print reply
Posts: 138
15000volt???? mojjuh
 
lemonzz 20-2-2009 17:21 Print reply
Posts: 14
ok ik zal strax eens even kijken of ie vonkt
 
Harold 20-2-2009 23:26 Print reply

Posts: 1052
Grote kans dat het aan de ontsteking ligt, ik heb hier nog 3 van die blokjes liggen met kapotte ontsteking.
Komt ook wel is voor dat hij olie lekt bij het contactpuntje achter het vliegwiel. Kan een oorzaak zijn van slecht vonken.
Maar meestal is de spoel kapot.
 
Gerard1793 21-2-2009 8:51 Print reply

Posts: 4006
Miss zit je vlotter vast?
Even je carb uitelkaar halen en schoonmaken
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
jelmex 22-2-2009 12:18 Print reply

Posts: 64
moet je misschien even proberen de bougie in de bougiedop te doen en de stalen rand, waar je hem mee vastdraait tegen het blok te houden.. je moet wel oppassen dat je niet aan de bougie zelf vasthoudt maar aan de dop en anders even met een tang. probeer dan zelf of door een ander een paar keer aan het koort te trekken, vonkt hij volop dan is er iets mis met je carburateur en vonkt hij niet of nauwelijks dan is er waarschijnlijk iets mis met je bobine.. meestal kun je die bij een brommerzaak wel laten testen.

Succes
 
bezig met porsche 911 uit '71:D

Dit topic is 1024 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved