Quote: Oorspronkelijk gepost door: Banaan
dr zou gwn eens iemand moeten zijn, die een 80/85 en 125 uitlaat test, dan is t waarschijnlijk gelijk duidelijk!
Ik kan het zo narekenen hoor welke beter in de buurt komt bij de juiste opmaat.
De diktes hangen namelijk (vrijwel volledig) af van de cilinderinhoud en het toerental, en aangezien een Cr80 een hoogtoeriger is dan een mt8 met 125cc, is dus de cilinderinhoud minder maar het toerental meer, en zou dit dus mooi kunnen uitkomen.
De pijp van een cr125 zal waarschijnlijk te dik zijn, aangezien dit dus evenveel cc's is, maar dan nog hoogtoeriger ook.
Wel is het zo dat een wat bredere koppelkromme kan worden behaald dmv een dunnere pijp, en dus vaak voor bijv tereinmachines de pijp was smaller wordt gemaakt, als het dus een Cr125 pijp is die wat meer op trekkracht is berekend, kan het zijn dat hij wat dunner is en dus wel redelijk uitkomt.
Geef mij maar eens de Max dia van een Cr80 pijp en de Max dia van een Cr125 pijp, en als je dan aangeeft welk max toerental je in gedachten had, dan kan ik kijken welke beter gaat lopen.
|