Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - welke racer zal ik nemen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1104 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #54751 - welke racer zal ik nemen?
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3989 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Yosander RS2 18-2-2009 23:11 Print reply
Posts: 155
En een Honda NSR is ook leuk, helaas moet je dan wel wat beter zoeken wil je er eentje vinden die in goede staat verkeert.
 
Tommyofzo 18-2-2009 23:17 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Yosander RS2
En een Honda NSR is ook leuk, helaas moet je dan wel wat beter zoeken wil je er eentje vinden die in goede staat verkeert.

Ach valt mee, je moet er alleen wel wat voor uit willen geven.
als je miezerig gaat lopen doen om een zo goed koop mogelijke nsr te krijgen ben je al verkeerd bezig. Maar eigenlijk is dat wel met alle brommers zo.
 
Yosander RS2 18-2-2009 23:23 Print reply
Posts: 155
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tommyofzo
[...]

Ach valt mee, je moet er alleen wel wat voor uit willen geven.
als je miezerig gaat lopen doen om een zo goed koop mogelijke nsr te krijgen ben je al verkeerd bezig. Maar eigenlijk is dat wel met alle brommers zo.

Klopt, maar dat is juist het probleem.
Ik zocht namelijk de vorig jaar naar een NSR maar vond er geen een (zonder 70cc en al dat spul) voor boven de 1000/1200 euro.

Als opknapper zullen die van 600 euro vast leuk zijn, maar dus niet als eerste brommer bijv.


Vond er nog wel een bij een dealer, zag er netjes uit, 40k gelopen volgens mij en was de Tiger uitvoering .
1500 euro kwam uit 93-95.



Dit bericht is gewijzigd door Yosander RS2 op 18-2-2009 om 23:24 uur.
 
Tommyofzo 18-2-2009 23:28 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Yosander RS2
[...]

Klopt, maar dat is juist het probleem.
Ik zocht namelijk de vorig jaar naar een NSR maar vond er geen een (zonder 70cc en al dat spul) voor boven de 1000/1200 euro.

Als opknapper zullen die van 600 euro vast leuk zijn, maar dus niet als eerste brommer bijv.


Vond er nog wel een bij een dealer, zag er netjes uit, 40k gelopen volgens mij en was de Tiger uitvoering .
1500 euro kwam uit 93-95.



Dit bericht is gewijzigd door Yosander RS2 op 18-2-2009 om 23:24 uur.


Ach als het dan he-le-maal netjes is. nja, dan is het eigenlijk nog steeds een hoop centjes :p ik had mijn nsr voor 400 gekocht nooit problemen mee gehad, motorisch nu nog steeds niet, moeten nu alleen ff nieuwe tandwieltjes en ketting en teller kabels en ketting spanners op, dat is het enigste wat ik er ooit aan gedaan heb/moet doen :P

 
Yosander RS2 18-2-2009 23:30 Print reply
Posts: 155
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tommyofzo
[...]


Ach als het dan he-le-maal netjes is. nja, dan is het eigenlijk nog steeds een hoop centjes :p ik had mijn nsr voor 400 gekocht nooit problemen mee gehad, motorisch nu nog steeds niet, moeten nu alleen ff nieuwe tandwieltjes en ketting en teller kabels en ketting spanners op, dat is het enigste wat ik er ooit aan gedaan heb/moet doen :P


Vond ik ook
Misschien later dat ik een NSR neem, maar nu ben ik nog een complete n00b wat brommertechniek betreft
 
Frysk 18-2-2009 23:31 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Yosander RS2
Rieju RS2, maar misschien is het handig als we weten hoe groot je bent want de meeste mensen die +1.85 vinden een TZR bijv. comfortabeler dan een RS2.

Verder is het vooral een kwestie van smaak want motorisch gezien zijn ze allemaal even sterk (RS2, RS50, GPR, TZR)



Rieju RS2 is zo goed als 1 van de slechtste brommers die der is ?

geeft amper licht, je moet echt klein zijn voor je er op kunt, oudere modellen roesten extreem (nieuweren een beetje), achterveer is gauw lek, kappen scheuren gauw.

zijn niet veel racers minder dan een RS2...

Als ik voor een brommer zou moeten gaan puur om de kwaliteit van het rijwielgedeelte zou ik voor een Aprilia RS NM gaan


zit ff wat te googlen op Aprilia forum en je hoort ook alleen maar de bekende GPR kwaaltjes bij de RS MY , ook daar prijst iedereen een RS NM aan
 
giggitybyte
Garciyano 19-2-2009 1:29 Print reply

Posts: 616
Daar heeft iedereen zijn eigen mening over

maar wat ik wel is hoor is dat je met een buikschuiver pijn je polsen krijgt als je een lang stuk aan het rijden bent.

voor de rest vind ik zelf de yamaha en de aprilia allebei even mooi maar zou ik zelf echt moeten kiezen had ik denk ik toch voor een aprilia rs gegaan puur omdat ik die toch iets vetter vind door de uitlaat onder de buddy door enzo en mooie kappen goed afgewerkt, mooie lak
 
Senda DRD RACING 07 ||
Garciyano 19-2-2009 1:31 Print reply

Posts: 616
En voor iets lichters en even hard kan is de aprilia rs oud model

miss iets?

of een honda nsr, of een rieju rs1
 
Senda DRD RACING 07 ||
bobboiten 19-2-2009 9:47 Print reply

Posts: 2771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Garciyano
Daar heeft iedereen zijn eigen mening over

maar wat ik wel is hoor is dat je met een buikschuiver pijn je polsen krijgt als je een lang stuk aan het rijden bent.

voor de rest vind ik zelf de yamaha en de aprilia allebei even mooi maar zou ik zelf echt moeten kiezen had ik denk ik toch voor een aprilia rs gegaan puur omdat ik die toch iets vetter vind door de uitlaat onder de buddy door enzo en mooie kappen goed afgewerkt, mooie lak


ik rijdt zelf op een RS50 uit 2002 en heb nog NOOIT last gehad van me polsen. Ik rijdt vaak grote afstanden en toch valt het allemaal best mee. Ik ben ong. 1,85 en zit gewoon lekker.
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one
robbertd92 19-2-2009 10:02 Print reply

Posts: 48
Mag ik hierbij eve reclame maken(A)

Motorhispania RX Racing

Dit bericht is gewijzigd door robbertd92 op 19-2-2009 om 10:03 uur.
 
PRO TUNING 19-2-2009 10:39 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
he jantje,

als eerste alle nieuwe brommers kunnen ongeveer even hard.

een racer is niet sneller als een cross of supermotard model.
een authentiek ogende brommer gaat soms nog wel harder dan een prachtige nieuwe racer met allemaal glimmende kapjes en knopjes.

Zoek gewoon uit wat jij mooi vind, hoe snel de brommer moet worden is iets voor later.

En als laatste, in mijn mening is een Aprillia RS beter als een TZR, kwalitatief gezien. Aprillia maakt al veel langer brommers, en ook de oudere modellen van de RS zijn (zeer) degelijk en snel te maken.
Mijn ervaring daarentegen met de TZR is dat je aan een hoop vervangen en onderhoudt zit, zonder dat je daar soms om vraagt.


Yamaha maakt al langer brommers als Aprilia
 
Garciyano 19-2-2009 11:26 Print reply

Posts: 616
ook een nadeel van een yamaha tzr is als je een bocht maakt zit je met je hand vast tussen het stuur en je tank :P

heb gisteren op de yamaha tzr van een maat van mij gezeten, en k vond het best irritant.

maar is een kwestie van wennen volgens mij

Dit bericht is gewijzigd door Garciyano op 19-2-2009 om 11:26 uur.
 
Senda DRD RACING 07 ||
MarTijn tzr 19-2-2009 11:28 Print reply

Posts: 6970
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Garciyano
ook een nadeel van een yamaha tzr is als je een bocht maakt zit je met je hand vast tussen het stuur en je tank :P

heb gisteren op de yamaha tzr van een maat van mij gezeten, en k vond het best irritant.

maar is een kwestie van wennen zij maat van mij


hoe maak jij een bocht dan?

als je met 80kmu je stuur tegen je tank aan hebt schuif je wel onderuit

als je ff draait dan kan het wel een beetje irritant zijn.

Ik had er de laatste keer bij mijn tzr ook last van, maar dat kwam omdat de voorvork een beetje scheef was
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
bioflap 19-2-2009 11:36 Print reply
Posts: 842
een Aprilia RS50 is een groot model hoor?
Mijn oom van 2,05 kan er zelfs nog op rijden.. hij wil hem gewoon nog een keertje meej hebben..
Het gaat dan wel om het Aprilia Chesterfield Model he??
Met helaas AM5 blokkie.. maar rijd supergoed..
 
Toekomstige naam: Bioflap
Ice Ap rs50 19-2-2009 11:46 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Yosander RS2
Rieju RS2, maar misschien is het handig als we weten hoe groot je bent want de meeste mensen die +1.85 vinden een TZR bijv. comfortabeler dan een RS2.

Verder is het vooral een kwestie van smaak want motorisch gezien zijn ze allemaal even sterk (RS2, RS50, GPR, TZR)


rs2 zou ik al niet nemen roestplantages die brommers

een rs is goed, tzr ook, maar als je valt breken die kappen van die tzr nog snel, een rs heeft dat minder. En vallen doe je toch wel eens.

een gpr kun je overwegen, die zijn best goed, enkel jammer dat ie 16inchers heeft ipv 17inch(oud model enkel)

nsr zou ik niet nemen, die dingen zijn gewoon verouderd en supersmal, tgo een nsr, is een rs een huge brommmer gewoon.


 
GTI - GTD - BMW

Dit topic is 3989 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved