Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 125cc cilinder op 50CC blok?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1002 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #54735 - 125cc cilinder op 50CC blok?
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 7877 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kiefer 17-2-2009 19:55 Print topicpost
Posts: 281
Ik heb juist een nieuwe brommer gekocht, pitbike 50cc maar ben gewoon van 80 te rijden op men NSR dus wil ik deze pitbike wat opfokken, ik heb nog een thumpstar staan, 125 cc en zou graag die cilinder op men 50CC blok steken, zoudit lukken en passen? en krijg ik er op termijn geen problemen mee?

Dit bericht is gewijzigd door kiefer op 17-2-2009 om 19:59 uur.
 

thunderbird - Forum en Sales Moderator 17-2-2009 19:57 Print reply

Posts: 7728
wat een topic zeg, maak eerst maar eens een fatsoenlijke beginpost (begrijpbaar en met meer info).
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 17-2-2009 19:57 Print reply

Posts: 17929
staan de tapeindes hetzelfde? en is je drijfstang niet te kort?
 
bobboiten 17-2-2009 19:57 Print reply

Posts: 2771
of het gaat weet ik niet maar een 125ér op je 50cc pitbike... zelfmoordneigingen ofzow?
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one
-Bassie- 17-2-2009 19:58 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bobboiten
of het gaat weet ik niet maar een 125ér op je 50cc pitbike... zelfmoordneigingen ofzow?


hoezo dat dan??

worden ook gewoon geleverd met 125cc
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
kiefer 17-2-2009 20:00 Print reply
Posts: 281
Jah, ik zou graag het hele blok vervangen maar dat ziet de politie sneller..
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 17-2-2009 20:00 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kiefer
Jah, ik zou graag het hele blok vervangen maar dat ziet de politie sneller..



wat een gelul, je mag zowieso niet met dat ding op de weg
 
-Bassie- 17-2-2009 20:01 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



wat een gelul, je mag zowieso niet met dat ding op de weg


casper.

je hebt ze ook met kenteken die zooi.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
kiefer 17-2-2009 20:01 Print reply
Posts: 281
men pitbike 50CC is gehomologeerd hoor
 
bobboiten 17-2-2009 20:02 Print reply

Posts: 2771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Bassie-
[...]


hoezo dat dan??

worden ook gewoon geleverd met 125cc


maar dan met een ander blok toch mag ik hopen?
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one
Intenso 17-2-2009 20:02 Print reply

Posts: 2922
gewoon blok helemaal omruilen want beide keer ben je wel de lul als ze je pakken
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 17-2-2009 20:03 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Bassie-
[...]


casper.

je hebt ze ook met kenteken die zooi.



bijzaak:P

maar ik zou dat hele blok omgooien, dat zien ze net zo snel als een 125cc cilinder

en je hoort het vooral door het veel zwaardere geluid
 
Derbi-Olaf 17-2-2009 20:03 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kiefer
Jah, ik zou graag het hele blok vervangen maar dat ziet de politie sneller..

over het algemeen niet, je zou het in z'n geheel kunnen vervangen, en gewoon zo veel mogelijk kapjes overschroeven, en dan het blok dezelfde kleur als je origineel blok spuiten, dan heb je het minst gezeik
de politie weet echt niet wat voor'n blok er onder je pitbike zit
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kiefer 17-2-2009 20:04 Print reply
Posts: 281
Met eurobegrenzer niet he, dan zien ze gewoon een 50CC blok met 125cc cilinder die ze niet kunnen aflezen. In nederlands zijn ze misschien snuggerder, de politie maar hier toch niet zo.. in Belgie
 
De Schout 17-2-2009 20:04 Print reply
Posts: 5327
met de slag van een 50 ga je geen 125cc halen. dan houd t bij 90cc ver op geloof ik.

zou zomaar kunnen dat de draadeinden van de 125 blok ook net anders staan. bij t 125blokje wat ik hier nu uit elkaar heb liggen in ieder geval. cilinder hoogte komt wss ook niet uit dus draadeinden overzetten, nokkesas tandwiel zou ook wel eens anders kunnen zijn, zodat je krukastandwiel+ketting over moet zetten. het gat in het carter is waarschijnlijk ook net iets te klein. en de zuiger hoogte zal ook wel niet uitkomen. als je de zuiger al boven kunt laten komen met 41.3 slag krukas op een hoge cilinder.


als je veel tijd+ wat gereedschap hebt kan het om het spul werkend te krijge op de 50 karters, maar beter zet je heel t blok over.
 
tune tweak fiddle bang bummer
-Bassie- 17-2-2009 20:05 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



bijzaak:P

maar ik zou dat hele blok omgooien, dat zien ze net zo snel als een 125cc cilinder

en je hoort het vooral door het veel zwaardere geluid


inderdaad.

ander blok er op en klaar.

beste gelijk een echt honda blok er onder voor de kwaliteit.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad

Dit topic is 7877 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved