Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - schroef afgebroken, m5 erin tappen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 867 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #54697 - schroef afgebroken, m5 erin tappen?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3886 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

gassie-1 15-2-2009 21:57 Print topicpost

Posts: 71
he hallo,

ik ben bezig me Gilera GSM op te knappen, alleen toen ik het spatbord eraf schroefde, brak dus de kop van 1 van de schroeven af.

nu is het "mooie", de schroef zit in de kroonplaat, maar het schroefdraad waar de schroef nu in vast zit, door de hele kroonplaat heen, oftewel ik kan er van boven af een schroef in draaien, en van onderaf.

ik zat dus te denken, als ik in deze schroef (M6), met een M5 boor een gat boor, en vervolgens er een M5 tap erin draai, kan ik die schroef er dan uitkrijgen?

de schroef is wel geroest, zag ik.

(je draait dus als het ware(dacht ik) de schroef die erin zit, kapot en zo komt ie er hopelijk uit?)

wat denken jullie hier van ?

alvast harstikke bedankt
 

zijstandaard 15-2-2009 21:59 Print reply

Posts: 1117
ik denk dat je beter het gat groter kunt boren en dan een tap erin
 
Stuur pm als je Honda mt/mb onderdelen zoekt
gassie-1 15-2-2009 22:02 Print reply

Posts: 71
ik had dat al overwogen, maar het is een beetje rottig plekje, ik dacht laat ik eerst proberen om die schroef eruit te krijgen, en als dat echt nie lukt em dan maar groter te gaan boren
 
zijstandaard 15-2-2009 22:04 Print reply

Posts: 1117
2dehands balhoofd optie?
 
Stuur pm als je Honda mt/mb onderdelen zoekt
Master 1.0 15-2-2009 22:05 Print reply

Posts: 152
De afgebroken bout ff goed in de kruipolie zetten en ff een dagje laten intrekken.

Als de kruipolie is ingewerkt kan je met een speciale ''linkse'' tap de bout proberen eruit draaien.

Als dit niet lukt moet je ff met een boortje 4,8 of 5 mm de schroef doorboren. Waarschijnlijk gaat de schroef er nu al uit. en anders dan kan je metr een tap m6 de rest van de oude bout eruit tappen.

succes

Groetels Wim
 
Kennis vermenigvuldigt zich door het te delen!
gassie-1 15-2-2009 22:06 Print reply

Posts: 71
oke, ik zal dr nu ff kruip olie op gooien
 
zijstandaard 15-2-2009 22:10 Print reply

Posts: 1117
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Master 1.0
De afgebroken bout ff goed in de kruipolie zetten en ff een dagje laten intrekken.

Als de kruipolie is ingewerkt kan je met een speciale ''linkse'' tap de bout proberen eruit draaien.

Als dit niet lukt moet je ff met een boortje 4,8 of 5 mm de schroef doorboren. Waarschijnlijk gaat de schroef er nu al uit. en anders dan kan je metr een tap m6 de rest van de oude bout eruit tappen.

succes

Groetels Wim


een dagje in laten werken dan is die bout allang weer vastgeroest
 
Stuur pm als je Honda mt/mb onderdelen zoekt
De Schout 15-2-2009 22:25 Print reply
Posts: 5327
langs de open kant kruipolie in spuiten, tijd laten trekken. dan langs de kant van de afgebroken kop mooi centeren en klein gaatje IN de schroef boren. voorzichting een torx bitje erin tikken, hele kroonplaat warmstoken, graad of 100 ofzo en dan er zo uit draaien.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Master 1.0 15-2-2009 22:31 Print reply

Posts: 152
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zijstandaard
[...]


een dagje in laten werken dan is die bout allang weer vastgeroest


Ej het heet niet voor niets KRUIPolie. Als het sneller werkte hete het wel RACEolie oid
 
Kennis vermenigvuldigt zich door het te delen!
bobboiten 15-2-2009 22:33 Print reply

Posts: 2771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Master 1.0
[...]


Ej het heet niet voor niets KRUIPolie. Als het sneller werkte hete het wel RACEolie oid


XD awesome :P
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one
zijstandaard 15-2-2009 22:33 Print reply

Posts: 1117
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Master 1.0
[...]


Ej het heet niet voor niets KRUIPolie. Als het sneller werkte hete het wel RACEolie oid



bij kruipen denk ik aan een slak, en die doet er heus niet een dag over om 10 cm te doen
 
Stuur pm als je Honda mt/mb onderdelen zoekt
Banaan 15-2-2009 22:34 Print reply

Posts: 5725
je kan t spatbord ook gewoon met 3bouten vastzetten!?:P
 
gassie-1 15-2-2009 22:46 Print reply

Posts: 71
dan heb die 4e weer niks te doen , das ook weer zo lullig voor die andere 3
 
zijstandaard 15-2-2009 22:48 Print reply

Posts: 1117
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gassie-1
dan heb die 4e weer niks te doen , das ook weer zo lullig voor die andere 3




die vierde leefde toch al niet meer
 
Stuur pm als je Honda mt/mb onderdelen zoekt
Martijn II - Forum en Sales Moderator 15-2-2009 22:58 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Master 1.0
De afgebroken bout ff goed in de kruipolie zetten en ff een dagje laten intrekken.

Als de kruipolie is ingewerkt kan je met een speciale ''linkse'' tap de bout proberen eruit draaien.

Als dit niet lukt moet je ff met een boortje 4,8 of 5 mm de schroef doorboren. Waarschijnlijk gaat de schroef er nu al uit. en anders dan kan je metr een tap m6 de rest van de oude bout eruit tappen.

succes

Groetels Wim


master of disaster zeker

ik raad een linkse tap af.
Wil je weten waarom? Dan lekker een linkse tap erindraaien

 
Too cool for school!
Master 1.0 15-2-2009 23:31 Print reply

Posts: 152
linkse tappen zijn bij kleinere boutdiameters idd af te raden vooral als deze muur vast zitten. Maja je moet wat heh.

 
Kennis vermenigvuldigt zich door het te delen!

Dit topic is 3886 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved