Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - te grote sproeier?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 717 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #54673 - te grote sproeier?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2397 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Convergence 14-2-2009 18:19 Print topicpost

Posts: 2192
Hey ik heb keerring er weer in en moet dus nu mijn scooter opnieuw afstellen.

Ik kickte hem aan en na wat afstellen met de schroeven loopt hij zonder shoke stationair.

Maar nu heb ik al 2 problemen:

Veel te veel rook uit de uitlaat.
En de carburateur lekt benzine, en ik kan maar niet zien waar.


Kan dat komen door een te grote sproeier?
 
Project 2010 zie project Snowhite

Henk-88 14-2-2009 18:23 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Convergence
En de carburateur lekt benzine, en ik kan maar niet zien waar.


Kan dat komen door een te grote sproeier?



Nee.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
honda wallaroo 14-2-2009 18:23 Print reply

Posts: 973
veel te veel rook is niet erg mischien heb je te veel mengsmering
het kan niet je sproeire zijn
heb je niet iets verkeert er op gezegt ?
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 14-2-2009 18:25 Print reply

Posts: 9841
als je carb overstroomt.... zou het dan eens niet zo kunnen zijn dat ie daardoor ook teveel brandstof in zn cilinder/carter krijgt...

waarom heb je trouwens je keerring vervangen. als ie eruitgeklapt is omdat je carter vol benzine stond weet je ook meteen dat het probleem je vlotternaald is

ga die maar es schoonmaken.

 
Too cool for school!
Convergence 14-2-2009 18:32 Print reply

Posts: 2192
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
als je carb overstroomt.... zou het dan eens niet zo kunnen zijn dat ie daardoor ook teveel brandstof in zn cilinder/carter krijgt...

waarom heb je trouwens je keerring vervangen. als ie eruitgeklapt is omdat je carter vol benzine stond weet je ook meteen dat het probleem je vlotternaald is

ga die maar es schoonmaken.




Ik kwam erachter dat me keerring eruit lag omdat ik hem volgoot met benzine om mijn zuiger stukjes eruit te krijgen.

Een toen liep het uit mijn carterhelft.

Maar ja ik denk dat het de vlotter dit keer is dan omdat hij anders niet kan lekken toch? dan sluit de vlotter de ingang af.

mengsel is gewoon 1/50.


 
Project 2010 zie project Snowhite
Martijn II - Forum en Sales Moderator 14-2-2009 18:35 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Convergence
[...]



Ik kwam erachter dat me keerring eruit lag omdat ik hem volgoot met benzine om mijn zuiger stukjes eruit te krijgen.

Een toen liep het uit mijn carterhelft.




ik vroeg niet hoe je erachter kwam, ik vroeg waarom ie eruitlag.

edit: ok dat vroeg ik dus niet helemaal, maar nu wel

Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 14-2-2009 om 18:36 uur.
 
Too cool for school!
Convergence 14-2-2009 18:47 Print reply

Posts: 2192
overdruk, had een vastloper
 
Project 2010 zie project Snowhite
honda wallaroo 14-2-2009 18:49 Print reply

Posts: 973
ik heb dat bij mijn honda ook dat hij veel te veel rookt dat komt door verbrand vet van de lagers
 
Convergence 14-2-2009 18:51 Print reply

Posts: 2192
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda wallaroo
ik heb dat bij mijn honda ook dat hij veel te veel rookt dat komt door verbrand vet van de lagers


Naja die rook is geen grote zorg komt waarschijnlijk omdat er een 110 sproeier in zit en er volgens mij een 90 ofzo in moet.

Maar heb me luchtschroef net open gegooit en statio verder dicht hij loopt perfect stationair maar bij te veel gas valt die nog even weg, maar heb geen verlichting ik ga morgen na mijn werk verder kijken
 
Project 2010 zie project Snowhite
Martijn II - Forum en Sales Moderator 14-2-2009 18:51 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Convergence
overdruk, had een vastloper


ik zie de link tussen een vastloper en overdruk niet.

leg eens uit.

 
Too cool for school!
markhispania3 14-2-2009 18:53 Print reply

Posts: 1971
als je carb lekt is het goed mogelijk dat je vlotter blijft hangen, hierdoor lekt er benzine uit je overloop.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 14-2-2009 18:54 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
als je carb lekt is het goed mogelijk dat je vlotter blijft hangen, hierdoor lekt er benzine uit je overloop.


thnx voor het parafraseren van mijn eerdere reply

 
Too cool for school!
markhispania3 14-2-2009 19:01 Print reply

Posts: 1971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


thnx voor het parafraseren van mijn eerdere reply



sorry, helemaal overheen gelezen. ik functioneer nog niet zo goed rond dit vroege uur.
 
honda wallaroo 14-2-2009 19:21 Print reply

Posts: 973
ik zou gewoon je carb weer een keer goed na kijken
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 14-2-2009 19:22 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda wallaroo
ik zou gewoon je carb weer een keer goed na kijken


waar moet ie dan naar kijken?

 
Too cool for school!
turbomick 14-2-2009 19:34 Print reply

Posts: 47
vlotternaald zit vast (meschien braampje of vuil ofzo)
 

Dit topic is 2397 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved