Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Derbi Senda rijdt rot

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1191 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #54671 - Derbi Senda rijdt rot
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1069 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

roelirooie 14-2-2009 18:04 Print topicpost
Posts: 15
hallo,

ik heb een derbi senda, en ik ben vandaag van een 68 sproeier, naar een 80 gegaan, met de 68 reed mijn brommer 80, en op de uitlaat na is mijn brommer standaard.

hier op dit forum, en ook in scooterwinkels e.d. werd geroepen dat mijn sproeier te veelste klein was, en werd mij naar een 90 of iets dergelijks gewezen, ik had daarna besloten om iets rustiger aan te doen, en een maat 80 te nemen.

vandaag heb ik hem erop gedaan, maar hij rijdt daardoor heel erg rot, hij sputterd veel in een laag toerental, wanneer hij eindelijk toeren gaat maken lijkt er niks aan de hand te zijn, totdat ik omhoog schakel, en ik heb ookal redelijk wat gedraait aan mijn luchtschroef, zonder resultaat (nee, ik heb niet als een kip zonder kop lopen draaien),

nou lijkt natuurlijk een slimme oplossing, oude sproeier terug, maar toch vind ik het vreemd dat hij dat soort dingen doet bij een maat 80, iemand anders nog iets te vertellen waar ik toch even naar moet kijken?

Dit bericht is gewijzigd door roelirooie op 15-2-2009 om 13:56 uur.
 

MarTijn tzr 14-2-2009 18:11 Print reply

Posts: 6970
waarom een andere sproeier als hij gewoon goed is afgestelt?
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
spike76 14-2-2009 18:14 Print reply
Posts: 183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MarTijn tzr
waarom een andere sproeier als hij gewoon goed is afgestelt?


jah en je moet niet gelijk zo veel maten groter pakken. miss 72 of zo
of nog kleiner.

maar als hij toch goed liep is er toch niks aan de hand?

 
robert V 14-2-2009 18:15 Print reply
Posts: 253
dat sputteren komt tog door je verkeerde afstelling dan
 
MarTijn tzr 14-2-2009 18:16 Print reply

Posts: 6970
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robert V
dat sputteren komt tog door je verkeerde afstelling dan


ja
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
robert V 14-2-2009 18:22 Print reply
Posts: 253
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MarTijn tzr
[...]


ja



Maar dan door het lage toeren afstelling gedeelte? Omdat hij in de hogere toeren beter gaat doen?

 
MarTijn tzr 14-2-2009 18:24 Print reply

Posts: 6970
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robert V
[...]



Maar dan door het lage toeren afstelling gedeelte? Omdat hij in de hogere toeren beter gaat doen?



hij krijgt nu veel te veel benzine, wanneer die het niet nodig heeft

doe de oude sproeier er maar weer in dan komt het wel goed.

en je luchtschroef weer ff zette hoe die eerst was
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
stephan777 14-2-2009 19:17 Print reply

Posts: 7259
ga eerst maar kijke wat de kleur van je bougie is met je oude sproeier. Als die gewoon perfect rijd met die sproeier dan moet je het gewoon laten zitten want iedere brommer is verschillend(hoe lang rij je daar al mee)
 
kennyibanez 14-2-2009 20:51 Print reply

Posts: 529
van 64 naar 90 of 80 is toch niet reëël als je er niks aan verandert
flikker er terug die ouwe in mss een maatje of 2 (mss 4) groter zodat ie iets te rijk staat afgesteld maar verder zou ik niet gaan
 
why drive a car, if you can fly an airplane?
supermotard piloot 15-2-2009 0:07 Print reply
Posts: 138
sproeiers zijn bij elke brommer (setup) verschillend , maar waarom zou er een kleinere in zitten als normaal???? wat zit er van fabriek af in? warom moet er een grotere in volgens die anderen?

Dit bericht is gewijzigd door supermotard piloot op 15-2-2009 om 0:08 uur.
 
Saknet 15-2-2009 6:41 Print reply

Posts: 10355
heeft zon ding niet een begrenst/ afgeknepen luchtfilter? dan ist logisch dat het geen nut heeft er een grotere sproeier in te draaien tot je die begrenzing verwijderd he.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
DoDo-tomos 15-2-2009 9:33 Print reply

Posts: 1842
ik heb er een 68 in zitten ofso, dus waarom zou dat verkeerd zijn
 
of vraag het niek de wildt
roelirooie 15-2-2009 13:54 Print reply
Posts: 15
ja jullie hebben wel gelijk, toch vind ik het vaag, ik had fftjes geleden in het kleine vragen topic erover gevraagt, aantal mensen die 90 riepen enz,,

ja mijn probleem is ik ben nieuw met brommers, ik ben helemaal vergeten naar mn bougie te kijken ja, erg stom, ik rij nu 700km op deze brommer en met deze cilinder, de rest is al redelijk oud, het is een brommer uit 2003, waar veelste veel aan gekloot is door de vorige eigenaar, ik heb hem kapot gekocht(oude eigenaar had nieuwe zuiger erin gedaan, met oude borgveertjes, 1 is eruit gekomen en de cilinder was vast gelopen en het blok stond vast), in de hoop samen met mijn oom (met een eigen garage) deze te repareren, en daardoor veel te leren, en nu ben ik dus bij het afstellen gekomen, ik ga maar weer 68 erin doen, kijken naar mn bougie, en dan verder kijken,,

p.s. ik zie net pas dat ik in mijn 1e post een aantal keer maat 64 noem, ik zei dat verkeerd, het is 68.

Dit bericht is gewijzigd door roelirooie op 15-2-2009 om 13:56 uur.
 
roelirooie 15-2-2009 14:22 Print reply
Posts: 15
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MarTijn tzr
waarom een andere sproeier als hij gewoon goed is afgestelt?


dat is het juist, ik heb deze brommer gekocht toen hij kapot was, ik heb er nog nooit een gehad, ik weet niet wat goed is en wat niet, en daar moet ik dus achterkomen door eraan te knutselen, misschien haald hij de 100 wel als ik hem goed afstel weet ik et :P

alleen bij mij is het probleem, dat hij vaak moeite heeft om toeren te maken, waardoor het lang duurt voordat hij echt snelheid gaat pakken, dat heb ik deels opgelost door van 14x53 naar 13x53 te gaan, maar ik wil kijken of hij dus beter afgesteld kan worden

 
stephan777 15-2-2009 14:35 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roelirooie
ja jullie hebben wel gelijk, toch vind ik het vaag, ik had fftjes geleden in het kleine vragen topic erover gevraagt, aantal mensen die 90 riepen enz,,

ja mijn probleem is ik ben nieuw met brommers, ik ben helemaal vergeten naar mn bougie te kijken ja, erg stom, ik rij nu 700km op deze brommer en met deze cilinder, de rest is al redelijk oud, het is een brommer uit 2003, waar veelste veel aan gekloot is door de vorige eigenaar, ik heb hem kapot gekocht(oude eigenaar had nieuwe zuiger erin gedaan, met oude borgveertjes, 1 is eruit gekomen en de cilinder was vast gelopen en het blok stond vast), in de hoop samen met mijn oom (met een eigen garage) deze te repareren, en daardoor veel te leren, en nu ben ik dus bij het afstellen gekomen, ik ga maar weer 68 erin doen, kijken naar mn bougie, en dan verder kijken,,

p.s. ik zie net pas dat ik in mijn 1e post een aantal keer maat 64 noem, ik zei dat verkeerd, het is 68.

Dit bericht is gewijzigd door roelirooie op 15-2-2009 om 13:56 uur.




Je moet eerst 5 tot 10 km warm rijden dan ff door trekken en met volgas je contact uit zetten en in ze vrij zetten(of koppeling in houden) en dan naar je huis lopen en ff je bougie kijken.
 
roelirooie 15-2-2009 15:01 Print reply
Posts: 15
dankje, ik weet wel hoe het moet, ik was het gewoon totaal vergeten ,

koffiebruin was goed
wit was te weinig bezine
zwart was te weinig lucht

zo goed toch? of moete de laatste 2 omgedraaid worden ^^
 

Dit topic is 1069 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved