Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Krukas draait heel zwaar met nieuwe lager

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1028 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #5467 - Krukas draait heel zwaar met nieuwe...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5110 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

gran turismo 12-9-02?17:02 Print topicpost
Posts: 735
Ik heb een nieuwe krukas in me blok gezet, nieuwe lagers zitten erin, nieuwe keeringen, etc.

Nu zit de ene nieuwe krukas lager in me blok en de ander op me krukas, ik had me krukas nu terug het blok in gedaan, hij zit nu dus nog alleen in de lager dat al in het blok zat.
Maar hij draait nu heel zwaar, bijna niet met je handen te draaien, is dat normaal met nieuwe lagers of doe ik wat verkeert?

[EDIT]
Ohja ik heb 1 keeringetje over, de kleinste van de hele set 1,5cm groot ongeveer, weet iemand waar die moet komen te zitten, ik kan de oude niet vinden.

[This message is edited by - ViPER - on 12-9-02 17:22]
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)

ties 12-9-02?17:59 Print reply
Posts: 1333
heb je de krukas met geweld er in gedaan
of de lagers er met geweld in.
kunnen ze beschadigt zijn.
of verkeerde maat.
kleine keering of van koppeling of schakelas.

 
Rene 12-9-02?18:04 Print reply
Posts: 2573
in het begin loopt ie meestal wel een beetje stroef.

 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
gran turismo 12-9-02?18:23 Print reply
Posts: 735
Ik heb die lagers er gewoon ingetikt met een houten hamer, bij een brommerzaak zeiden ze dat je het zo moest doen, dat die lagers wel tegen een stootje kunnen.

Verder zit er wel de goede maat lagers in.
Ik kan em na nog wat proberen, met moeite draaien als ik em naar ondere druk met de drivestang of als ik em naar boven trek.
Of als ik em bij het breeste deel beetpak kan ik em ook langzaam draaien, hij zit dus niet helemaal vast, hij draait alleen moeizaam.

Wat denken jullie is de lager kapot, of is het nieuwigheid?

[This message is edited by - ViPER - on 12-9-02 18:30]
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)
wipe-out 12-9-02?18:37 Print reply

Posts: 7672
drivestang? is gewoon drijfstang hoor

en ik weleens vaker gehoord dat die lagers van neiigheid zwaar draaien, maar dat weet ik niet zeker
 
gran turismo 12-9-02?18:41 Print reply
Posts: 735
Quote:
Originally posted by: wipe-out?

drivestang? is gewoon drijfstang hoor



Ohja natuurlijk
Ben een engels boek aan het lezen over Linux, soms blijft die engelse taal een beetje teveel in me kop hangen

BTW neiigheid = nieuwigheid

Maar zal ik gewoon het blok inelkaar zetten?
Het zooitje gaat toch vanzelf wel weer soepel draaien lijkt mij.


[This message is edited by - ViPER - on 12-9-02 18:48]
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)
Blukaap 12-9-02?18:54 Print reply

Posts: 10006
Volgens mij is dat normaal dat ie stroef draait in het begin.

En dat kleine keerringetje is denk ik voor je toerentellerasje, daar zit er nl ook 1 in.
 
Bastila is lief
Erik_N 12-9-02?19:03 Print reply

Posts: 5360
Probeer anders een beetje kruipolie tussen je lagers te spuiten. Lijkt me niet gezond als ie zo zwaar draait, beetje zwaar kan natuurlijk wel, maar zou wel ff oppassen, voor je wel je blok in de soep laat lopen, is het misschien ff makkelijker iemand er naar te laten kijken.
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
gran turismo 12-9-02?20:13 Print reply
Posts: 735
Oef!.. hele opluchting, ik denk dat het toch de nieuwigheid van de lagers is, ik heb net wat olie op de lagers gedaan, en een bout op de krukas gedraait en zo de krukas wat rondjes gedraait en weer wat olie erbij, en nu draait ie al wat soepeler als net, als ik om die bout een sleutel zet en draai voelt het eigenlijk helemaal niet zo zwaar, als ik het met me handen doe wel, maar met me handen heb ik ook niet zoveel grip.

ik denk dat het dus wel meevalt met hoe stroef hij draait, het is wel zwaarder als normaal, maar omdat ie al soepeler ging draaien met wat olie denk ik niet dat er iets beschadigt is
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)
solidsjakie 12-9-02?21:06 Print reply

Posts: 2291
met een houten hamer op je krukas slaan
Verstandig.
Je had eerst je kruk in de dijpvries moet flikkere en de lager moete verwarme.
Dan weer het zootje in het blok.
Dan pas met houte hamer an de slag. Eerst krimpverbinding in werking late trede.
Ik denk lager scheef. Had een kameraad van me ook, ook zwaar draaie.

[This message is edited by Solidsjakie met NSR on 12-9-02 21:12]
 
gran turismo 12-9-02?21:26 Print reply
Posts: 735
Quote:
Originally posted by: Solidsjakie?met NSR

met een houten hamer op je krukas slaan
Verstandig.
Je had eerst je kruk in de dijpvries moet flikkere en de lager moete verwarme.
Dan weer het zootje in het blok.
Dan pas met houte hamer an de slag. Eerst krimpverbinding in werking late trede.
Ik denk lager scheef. Had een kameraad van me ook, ook zwaar draaie.

[This message is edited by Solidsjakie met NSR on 12-9-02 21:12]


Is het te zien als ze scheef zijn?
Me krukas zit nu in maar 1 lager, er zit wel 1mm speling op, maar ik denk dat dat wel kan kloppen omdat ie maar in 1 lager zit, als alle 2 de lagers vast zitten zal er wel geen speing meer zijn.

Maar ik zat te denk zijn lagers universeel?
Anders doe ik deze weg, en gooi ik er een paar MHR lagers onder, MHR is gewoon topspul dat gaat lang mee volgens mij.

En hoe kan ik die oude lager dan van me krukas af krijgen?
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)
Zoetahmeerdah [Marcel] 12-9-02?21:41 Print reply

Posts: 5996
toen mijn blokpakking er niet tussen zat ging mijn krukas heel zwaar, pakking der tusse, nix aan de hand...

lagers horen echt niet stroef te gaan hoor in het begin, of het licht aan de lagers...ik had nergens last van...
 
ik haat mensen
barry 13-9-02?07:37 Print reply

Posts: 7387
heb nu al 6blokken gesplitst waarvan er 5 zwaar gingen als ze inmekaar zitten, en er was maar 1 blok die direct soepel liep. maar de andere blokken liepen na 5km ook wel soepel

maar je moet ze er natuurlijk niet scheef inslaan.

 
He?
Sneks 20-9-02?21:36 Print reply
Posts: 2499
Quote:
Originally posted by: - ViPER -?


Maar ik zat te denk zijn lagers universeel?
Anders doe ik deze weg, en gooi ik er een paar MHR lagers onder, MHR is gewoon topspul dat gaat lang mee volgens mij.




MHR lagers zijn gewoon SKF lagers, en ze zijn er niet voor honda's enkel voor scoots.

Verder, heeft niemand hier ooit gehoord van krukas centreren, na montage!? Een lager hoort direct soepel te lopen! Verder doe je geen kruipolie op lagers maar tweetakt olie.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
SIWWN 20-9-02?22:11 Print reply
Posts: 7079
Waarom geen 4 takt olie?

Of juist hele dikke olie omdat de lagers (bijna niet) gesmeerd worden dus dikke olie blijft er lang in/op/aan/tussen zitten, dus minder slijtage van de lagers, dus minder reviceren,oftewel kostenbesparend
 
Sneks 20-9-02?22:24 Print reply
Posts: 2499
omdat je de lagers moet smeren met de olie waar ze later ook mee gesmeerd worden (ivm verontreinigingen, het is niet echt ideaal om 4 takt olie in je verbrandingsruimte te krijgen). Dus bij nsr smeer je beide lagers met tweetakt olie. Bij mb/t 1 lager met blokolie (waar je helemaal niet zoals enkele hier zeggen, gewoon iedere olie rond de 15w40 in kan gooien omdat dan je koppeling gaat slippen) en 1 lager met 2 takt olie.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)

Dit topic is 5110 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved