Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - wat voor carb en uitlaat. op Standaard 50cc kreildertje.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 801 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #54663 - wat voor carb en uitlaat. op Standa...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 583 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

stevoo 14-2-2009 16:16 Print topicpost

Posts: 689
hallo.

een vriend van mij heeft een kreidler volgens mij een rmc. maar hij is nu niet voor uittebranden. soms loopt ie maar 40.

nouw wou hij graag een andere uitlaat en carberateur.

wat zijn hier goeie voor.

setup nu:

orgi 50cc
12of 14mm carbje.
4 bak.
orgineel uitlaatje.


ps. hij had gehoord van iemand dat er mischien nog een prop in de uitlaat zat? maar dat is toch niet zo,

Dit bericht is gewijzigd door stevoo op 14-2-2009 om 16:16 uur.
 
MembraaNN beunhaas!!

spike76 14-2-2009 17:38 Print reply
Posts: 183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stevoo
hallo.

een vriend van mij heeft een kreidler volgens mij een rmc. maar hij is nu niet voor uittebranden. soms loopt ie maar 40.

nouw wou hij graag een andere uitlaat en carberateur.

wat zijn hier goeie voor.

setup nu:

orgi 50cc
12of 14mm carbje.
4 bak.
orgineel uitlaatje.


ps. hij had gehoord van iemand dat er mischien nog een prop in de uitlaat zat? maar dat is toch niet zo,

Dit bericht is gewijzigd door stevoo op 14-2-2009 om 16:16 uur.


kijken voor begrenzers. bij de uitlaat ja. carb miss dat je een grotere moet kopen. tandwiel verhouding. als je rijd maakt de brom dan over toeren? de lucht filter. kijken of daar een vernouwing in zit.




 
stevoo 14-2-2009 17:54 Print reply

Posts: 689
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spike76
[...]


kijken voor begrenzers. bij de uitlaat ja. carb miss dat je een grotere moet kopen. tandwiel verhouding. als je rijd maakt de brom dan over toeren? de lucht filter. kijken of daar een vernouwing in zit.






nee hij komt nu helemaal niet heel hoog in toeren. de twv. moet nog aan gepast worden. maar daarzal die niet veel harder van gaan. maar kennen kreidlers wel begrenzers? dat hadden ze vroeger toch niet.
 
MembraaNN beunhaas!!
spike76 14-2-2009 18:00 Print reply
Posts: 183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stevoo
[...]


nee hij komt nu helemaal niet heel hoog in toeren. de twv. moet nog aan gepast worden. maar daarzal die niet veel harder van gaan. maar kennen kreidlers wel begrenzers? dat hadden ze vroeger toch niet.


jah ik weet dat zundapp wel begrenst werden omdat ze in duitsland harder mochten.

daarom denk ik de makkelijke dingen zoals uitlaat carb en luchtfilter het zal denkt ik niet in het motor blok zitten
 
Henk-88 14-2-2009 18:14 Print reply

Posts: 26703
De cilinder is de begrenzing.
Andere cilinder nemen is de beste eerste stap denk ik.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
stevoo 14-2-2009 19:58 Print reply

Posts: 689
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
De cilinder is de begrenzing.
Andere cilinder nemen is de beste eerste stap denk ik.


en wat voor cillindertje moet dat dat wezen? hij moet eigenlijk niet te duur zijn en moet ongeveer top van 70 opleveren.

gr
 
MembraaNN beunhaas!!
Derbi-Olaf 14-2-2009 19:59 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stevoo
[...]


en wat voor cillindertje moet dat dat wezen? hij moet eigenlijk niet te duur zijn en moet ongeveer top van 70 opleveren.

gr

haal bij deze de uitlaatpoort 2mm omhoog netjes afbramen, en hij is meteen wat vlotter
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
yamahadt1986 14-2-2009 20:09 Print reply
Posts: 1713
even heel duidelijk gezegd hoe het vroeger ging als je een kreidler harder wilde laten lopen dan kochten ze meestal een orginel duitse cilinder 50cc dus een motorfiets cilinder grotere in en uitlaat.
daardoor liepen ze harder.
je kan opzig de uitlaat wel verander bijv. een homoetje werk over het algemeen wel aardig.
maar die carberateur moet je niet veranderen gewoon orgineel laten.
ga dan de uitlaatpoort maar wat omhoog halen dan loopt die al gouw wat harder.
als je dat optimaal hebt gedaan haal dan de inlaatpoort wat meer omlaag.
en daar komt die druk er dan maar een 19mm bing op met een twin air schuimfilter loopt als de brandweer
zo ongeveer 85km/h moet je het wel goed doen

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stevoo
hallo.

een vriend van mij heeft een kreidler volgens mij een rmc. maar hij is nu niet voor uittebranden. soms loopt ie maar 40.

nouw wou hij graag een andere uitlaat en carberateur.

wat zijn hier goeie voor.

setup nu:

orgi 50cc
12of 14mm carbje.
4 bak.
orgineel uitlaatje.


ps. hij had gehoord van iemand dat er mischien nog een prop in de uitlaat zat? maar dat is toch niet zo,

Dit bericht is gewijzigd door stevoo op 14-2-2009 om 16:16 uur.



Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 14-2-2009 om 20:10 uur.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!

Dit topic is 583 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved