-simon- |
15-2-2009 21:01 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: falco
[...]
moeite voor niks, koop dan maar gewoon een doppler cilindertje, ben je gelijk klaar als je er nog een doppler pijpje bij doet
als het moeite voor niks is volgens jou kunnen de tuners dus wel ophouden.
zijn er ook genoeg die het mooi vinden om zelf wat te proberen en daardoor te leren.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Joel_koningslust |
15-2-2009 21:02 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]
als het moeite voor niks is volgens jou kunnen de tuners dus wel ophouden.
zijn er ook genoeg die het mooi vinden om zelf wat te proberen en daardoor te leren.
nee. als je echt iets snels wilt hebben is het t tunen wel waard
maar het ophogen/afdraaien/tuningsgereedschap kost meer dan een doppler cililindertje kopen dus dat loont totaal niet
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
kennyibanez |
15-2-2009 21:03 |
Posts: 529 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]
als het moeite voor niks is volgens jou kunnen de tuners dus wel ophouden.
zijn er ook genoeg die het mooi vinden om zelf wat te proberen en daardoor te leren.
geef ik je gelijk in, je kan het ook gwn proberen, en dan je bevindingen hier neerposten, want ben wel benieuwd
|
|
why drive a car, if you can fly an airplane? |
|
-simon- |
15-2-2009 21:04 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
nee. als je echt iets snels wilt hebben is het t tunen wel waard
maar het ophogen/afdraaien/tuningsgereedschap kost meer dan een doppler cililindertje kopen dus dat loont totaal niet
mwa als je een draaibank tot je beschikking hebt en wat ander gereedschap waar je wel wat mee kunt hobby tunen is het het proberen toch wel waard lijkt me.
je kunt beter op een oude (goedkope) trage cilinder oefenen als op een cilinder van een paar honder euro.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Joel_koningslust |
15-2-2009 21:12 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]
mwa als je een draaibank tot je beschikking hebt en wat ander gereedschap waar je wel wat mee kunt hobby tunen is het het proberen toch wel waard lijkt me.
je kunt beter op een oude (goedkope) trage cilinder oefenen als op een cilinder van een paar honder euro.
wil je het goed doen zit er toch aardig wat geld in qua gereedschappen enzo
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Mikf |
15-2-2009 21:14 |
Posts: 1295 |
Ik vind dit ook wel interessant. De spoelpoorten van mijn MHR80 gaan niet volledig open, maar als ik de cilinder ophoog en afdraai wel.
|
|
|
|
malakith |
15-2-2009 21:25 |
Posts: 190 |
voor mij is het meer hobby.
kan natuurlijk ook gewoon een andere cilinder derop leggen, maar ik wil dit eens proberen.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
15-2-2009 21:26 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mikf
Ik vind dit ook wel interessant. De spoelpoorten van mijn MHR80 gaan niet volledig open, maar als ik de cilinder ophoog en afdraai wel.
kan je best de kop afdraaien die is makkelijker in te spannen, en je hoeft niks aan je cilinder te veranderen
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Joel_koningslust |
15-2-2009 21:28 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: malakith
voor mij is het meer hobby.
kan natuurlijk ook gewoon een andere cilinder derop leggen, maar ik wil dit eens proberen.
wat heb je allemaal als tunings gereedschappen dan?
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Derbi-Olaf |
15-2-2009 21:30 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
wat heb je allemaal als tunings gereedschappen dan?
met wat vijlen, schuurpapier, een dremel en een draaibank kom je al een heel eind
natuurlijk moet je dan wel in bezit zijn van wat probleemoplossend vermogen aangezien je niet het optimale gereedschap hebt.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
malakith |
15-2-2009 21:54 |
Posts: 190 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
kan je best de kop afdraaien die is makkelijker in te spannen, en je hoeft niks aan je cilinder te veranderen
nee tuurlijk niet. daar gaan je poorten niet mee omhoog.
dan behoud je je timing en gaat je compressie omhoog en je squis word extreem klein. oftewel hij gaat detoneren. en dit willen we niet.
|
|
|
|