Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - cilinder afdraaien

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1053 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #54659 - cilinder afdraaien
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3040 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-simon- 15-2-2009 21:01 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: falco
[...]


moeite voor niks, koop dan maar gewoon een doppler cilindertje, ben je gelijk klaar als je er nog een doppler pijpje bij doet


als het moeite voor niks is volgens jou kunnen de tuners dus wel ophouden.
zijn er ook genoeg die het mooi vinden om zelf wat te proberen en daardoor te leren.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Joel_koningslust 15-2-2009 21:02 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


als het moeite voor niks is volgens jou kunnen de tuners dus wel ophouden.
zijn er ook genoeg die het mooi vinden om zelf wat te proberen en daardoor te leren.



nee. als je echt iets snels wilt hebben is het t tunen wel waard

maar het ophogen/afdraaien/tuningsgereedschap kost meer dan een doppler cililindertje kopen dus dat loont totaal niet
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
kennyibanez 15-2-2009 21:03 Print reply

Posts: 529
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


als het moeite voor niks is volgens jou kunnen de tuners dus wel ophouden.
zijn er ook genoeg die het mooi vinden om zelf wat te proberen en daardoor te leren.

geef ik je gelijk in, je kan het ook gwn proberen, en dan je bevindingen hier neerposten, want ben wel benieuwd
 
why drive a car, if you can fly an airplane?
-simon- 15-2-2009 21:04 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



nee. als je echt iets snels wilt hebben is het t tunen wel waard

maar het ophogen/afdraaien/tuningsgereedschap kost meer dan een doppler cililindertje kopen dus dat loont totaal niet


mwa als je een draaibank tot je beschikking hebt en wat ander gereedschap waar je wel wat mee kunt hobby tunen is het het proberen toch wel waard lijkt me.
je kunt beter op een oude (goedkope) trage cilinder oefenen als op een cilinder van een paar honder euro.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Joel_koningslust 15-2-2009 21:12 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


mwa als je een draaibank tot je beschikking hebt en wat ander gereedschap waar je wel wat mee kunt hobby tunen is het het proberen toch wel waard lijkt me.
je kunt beter op een oude (goedkope) trage cilinder oefenen als op een cilinder van een paar honder euro.


wil je het goed doen zit er toch aardig wat geld in qua gereedschappen enzo

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Mikf 15-2-2009 21:14 Print reply

Posts: 1295
Ik vind dit ook wel interessant. De spoelpoorten van mijn MHR80 gaan niet volledig open, maar als ik de cilinder ophoog en afdraai wel.
 
malakith 15-2-2009 21:25 Print reply

Posts: 190
voor mij is het meer hobby.
kan natuurlijk ook gewoon een andere cilinder derop leggen, maar ik wil dit eens proberen.
 
Derbi-Olaf 15-2-2009 21:26 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mikf
Ik vind dit ook wel interessant. De spoelpoorten van mijn MHR80 gaan niet volledig open, maar als ik de cilinder ophoog en afdraai wel.

kan je best de kop afdraaien die is makkelijker in te spannen, en je hoeft niks aan je cilinder te veranderen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 15-2-2009 21:28 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: malakith
voor mij is het meer hobby.
kan natuurlijk ook gewoon een andere cilinder derop leggen, maar ik wil dit eens proberen.



wat heb je allemaal als tunings gereedschappen dan?
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 15-2-2009 21:30 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



wat heb je allemaal als tunings gereedschappen dan?

met wat vijlen, schuurpapier, een dremel en een draaibank kom je al een heel eind
natuurlijk moet je dan wel in bezit zijn van wat probleemoplossend vermogen aangezien je niet het optimale gereedschap hebt.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
malakith 15-2-2009 21:54 Print reply

Posts: 190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

kan je best de kop afdraaien die is makkelijker in te spannen, en je hoeft niks aan je cilinder te veranderen


nee tuurlijk niet. daar gaan je poorten niet mee omhoog.
dan behoud je je timing en gaat je compressie omhoog en je squis word extreem klein. oftewel hij gaat detoneren. en dit willen we niet.

 

Dit topic is 3040 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved