Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - cilinder afdraaien

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1191 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #54659 - cilinder afdraaien
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3010 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

malakith 14-2-2009 14:02 Print topicpost

Posts: 190
heej,

ik heb even een vraahje.
bij scooters is het zo dat wanneer je de bovenkant van de cilinder een stukje afdraait en de onderkant dan weer opvult dmv pakkingen, dat je timingen flink omhoog worden gegooid en je bij zon beetje alle laag tot middeltoerige cilinders een vermogen winst behaalt.

maar bij scooters werk je natuurlijk met een erg krappe powerband en bij brommers is hij natuurlijk veel breder.
dus mijn vraag: als je de cilinder van een std50cc am6 cilinder 1mm afdraait en daarna opvult met 2 0.45 mm pakkingen, heb je dan een redelijke vermogen wints? of verlies? of loopt het gewoon kut.
brommer voorderest helemaal std ontgrenst

bvd.

Dit bericht is gewijzigd door malakith op 14-2-2009 om 14:03 uur.
 

Viertakt 14-2-2009 15:07 Print reply

Posts: 3586
Werken met dubbele pakkingen is vragen om problemen.
 
Viertakt uber alles.
Banaan 14-2-2009 16:19 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
Werken met dubbele pakkingen is vragen om problemen.

Dat valt ook wel weer mee!
 
Paultje Pils 14-2-2009 16:21 Print reply

Posts: 2110
Kun je niet net zo goed in plaats van dubbele pakkingen, gewoon een soort opvulring laten maken/kopen?
 
If you can't dodge it, ram it.
cnorretje 14-2-2009 16:23 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
Kun je niet net zo goed in plaats van dubbele pakkingen, gewoon een soort opvulring laten maken/kopen?

ja, maar dan heb je alsnog 2 pakkingen nodig
 
-Bassie- 14-2-2009 16:25 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cnorretje
[...]

ja, maar dan heb je alsnog 2 pakkingen nodig


jah maar dan zitten ze niet op elkaar.

en dan moet je gewoon dunnere pakkingen of vloeibaar gaan doen
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
cnorretje 14-2-2009 16:38 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Bassie-
[...]


jah maar dan zitten ze niet op elkaar.

en dan moet je gewoon dunnere pakkingen of vloeibaar gaan doen

klopt, maar waarom dunner?
 
kennyibanez 14-2-2009 17:11 Print reply

Posts: 529
dan moet je die opvulring op bijna 0.9mm laten maken en heb je niet meer zoveel ruimte voor dikkere pakkingen, dus 0.45 maal 2 dan zit je op ongeveer 1mm
 
why drive a car, if you can fly an airplane?
cnorretje 14-2-2009 17:48 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kennyibanez
dan moet je die opvulring op bijna 0.9mm laten maken en heb je niet meer zoveel ruimte voor dikkere pakkingen, dus 0.45 maal 2 dan zit je op ongeveer 1mm

dan pak je een dunnere opvulring
 
malakith 15-2-2009 20:40 Print reply

Posts: 190
dat met die pakkingen lijkt me niet zon probleem.
alleen valt er vermogen mee te winnen of verneuk ik men powerband ermee?
 
-Bassie- 15-2-2009 20:42 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: malakith
dat met die pakkingen lijkt me niet zon probleem.
alleen valt er vermogen mee te winnen of verneuk ik men powerband ermee?


wat voor cilinder is het??

je hebt namenlijk 2 gila`s.

snelle en slome

gia 2 is snel
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
-simon- 15-2-2009 20:44 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Bassie-
[...]


wat voor cilinder is het??

je hebt namenlijk 2 gila`s.

snelle en slome

gia 2 is snel


daar gaat het eigenlijk toch niet om. hij wil weten of hij door afdraaien en ophogen van een langzame cilinder een wat snellere kan maken.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
-Bassie- 15-2-2009 20:46 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


daar gaat het eigenlijk toch niet om. hij wil weten of hij door afdraaien en ophogen van een langzame cilinder een wat snellere kan maken.


namenlijk de gila 1 is sloom door z`n timingen en poort grote
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
-simon- 15-2-2009 20:49 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Bassie-
[...]


namenlijk de gila 1 is sloom door z`n timingen en poort grote


en hij wil door afdraaien en ophogen de timingen veranderen en hem dus sneller proberen te maken als dat lukt. en mischien nog wel andere tuning.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
falco 15-2-2009 20:54 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


en hij wil door afdraaien en ophogen de timingen veranderen en hem dus sneller proberen te maken als dat lukt. en mischien nog wel andere tuning.


moeite voor niks, koop dan maar gewoon een doppler cilindertje, ben je gelijk klaar als je er nog een doppler pijpje bij doet
 
-Bassie- 15-2-2009 20:55 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


en hij wil door afdraaien en ophogen de timingen veranderen en hem dus sneller proberen te maken als dat lukt. en mischien nog wel andere tuning.


hij zal dan wel hoogtoeriger worden.

maar dan moet je hem ook tunen anders gaat het waarschijnlijk niet fijn rijden.

moet je een poortmap maken en dan uit rekenen.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad

Dit topic is 3010 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved