Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - zuiger

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1069 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #54658 - zuiger
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3877 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

thejudge60 14-2-2009 19:02 Print reply

Posts: 41
mengesel word tussen je zuiger en de squish rand geklemt...en als de zuiger bijna bovenin is drukt die het deel van het mengsel dat tussen de zuiger en de squish rand zit met een grote snelheid in de verbrandings kamer

 
een 2-takt moet toeren maken....
Martijn II - Forum en Sales Moderator 14-2-2009 19:10 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thejudge60
mengesel word tussen je zuiger en de squish rand geklemt...en als de zuiger bijna bovenin is drukt die het deel van het mengsel dat tussen de zuiger en de squish rand zit met een grote snelheid in de verbrandings kamer


en wat is daar het voordeel van?
je inlaat zit allang dicht dus meer mengsel in je cilinder persen doet het ook niet.


 
Too cool for school!
thejudge60 14-2-2009 19:11 Print reply

Posts: 41
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]

en wat is daar het voordeel van?
je inlaat zit allang dicht dus meer mengsel in je cilinder persen doet het ook niet.





nee, klopt maar het mengsel dat in je cilinder zit word met een hogere druk in de verbrandingskamer geperst waardoor het beter verdeeld word over het oppervlak.
 
een 2-takt moet toeren maken....
Martijn II - Forum en Sales Moderator 14-2-2009 19:12 Print reply

Posts: 9841
welk oppervlak? waar heb je het over?

en hoe kom je hier allemaal bij?

 
Too cool for school!
Saknet 14-2-2009 19:24 Print reply

Posts: 10355
volgens mij heeft hij het over een cilinderkop zonder squishrand? iets wat ze vroeger hadden toen ze nog niet zoveel wisten over detonatie
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Martijn II - Forum en Sales Moderator 14-2-2009 19:24 Print reply

Posts: 9841
nee nee...ik heb het over 'het mengsel met hogere snelheid in de verbrandingsruimte persen om zo een betere verdeling te krijgen over het oppervlak'.

 
Too cool for school!
thejudge60 14-2-2009 22:26 Print reply

Posts: 41
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
nee nee...ik heb het over 'het mengsel met hogere snelheid in de verbrandingsruimte persen om zo een betere verdeling te krijgen over het oppervlak'.
[/qu

srry voor de onduidelijkheid

met oppervlak bedoel ik het oppervlakte van de cilinder of in andere woorden de verbrandingskamer. de squish rand is ervoor om snelheid in het mengsel te krijgen....zodat je een betere brandstof-lucht verdeling krijgt in de cilinder. en de achterliggende gedachte van dit verhaal is dat je niet te veel aan de vorm of wat dan ook van de squish rand gaat veranderen.

maar heb je je pet gevlakt/afgedraaid oid, want een te hoge compressie krijg je niet zomaar....




 
een 2-takt moet toeren maken....
ronaldt 15-2-2009 14:57 Print reply

Posts: 2735
nee, khep die cilinder zo gekocht.
edit: 2e hands uiteraard.

Dit bericht is gewijzigd door ronaldje dt50x op 15-2-2009 om 14:57 uur.
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
Henk-88 15-2-2009 16:06 Print reply

Posts: 26703


Dit bedoelde ik.



Bron: 6 artikelen uit Tijdschrift Motor, 1979 - 1980
Titel: Op zoek naar vermogen
Auteurs: Rob van Ginneken & Piet Plompen
Met medewerking van Henk van Kessel
Gescand door: Joost
Gedigitaliseerd door: Maarten
www.kreidler.nl &#8211; oktober 2005

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 15-2-2009 om 16:20 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
yamahadt1986 15-2-2009 16:16 Print reply
Posts: 1713
dit is betekent dat je cilinder te heet is geweest.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ronaldje dt50x
Dit lijkt mij detoneren rond de squishband?
op de foto ziet het er iets ernstiger uit dan het werkelijk is. Hoe schadelijk is dit?
Deze putjes zitten overigens ook in de binnenkop aan de buitenkant.

afbeelding

Dit bericht is gewijzigd door ronaldje dt50x op 14-2-2009 om 15:30 uur.


 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
maxisport 15-2-2009 16:18 Print reply

Posts: 4206
gwoon een dikkere voetpakking monteren of dubbele
ontsteking goed afstellen
misschien hoger octaan gehalte tanken a euro 98
 
ronaldt 15-2-2009 17:09 Print reply

Posts: 2735
dit is overigens de schade aan de binnenkop

 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
Henk-88 15-2-2009 18:29 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ronaldje dt50x
dit is overigens de schade aan de binnenkop
afbeelding



Heb je gekeken of wat op de afbeelding die ik postte bij jou aan de hand is (te bolle zuiger i.v.m. de squishrand) ?

Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
ronaldt 15-2-2009 18:46 Print reply

Posts: 2735
is gewoon een zuiger die geleverd wordt bij zwarte top. Bij dr80 trouwens ook. Dus lijkt me stug. Vorige gebruiker heeft wss te kleine squish afgesteld?
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
yzanthoondt 15-2-2009 19:42 Print reply

Posts: 470
wat doe je verkeert als je kop er zo uit ziet want dit had ik namelijk ook
 
yamahadt50.webs.com haters groet je met de midelvinger!

Dit topic is 3877 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved