Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Hello ik ben nieuw en heb wat vragen..

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1282 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #54655 - Hello ik ben nieuw en heb wat vrage...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1464 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Gleb111 14-2-2009 10:49 Print topicpost

Posts: 26
Hello,
Ik ben 15 jaar en 10 maanden..

En ik heb een paar vragen..

1) Is dit een goede brommer om mee te beginnen rijden?
En te leren schakelen.

http://www.kapaza.be...17966/Derbi_DRD.html
-Waarom wel?/-waarom niet?

2) Is het moeilijk om brommers hun maximum snelheid aan te passen? Ik las op verschillende plaatsen dat de mensen zo maar van 90 km/h naar 45 km/h konden wisselen..
(wil ik graag weten voor de praktijk examen,ik heb gehoord dat ze hier op zo'n roller zetten in Haasrode )

3) Heeft de Derbi hier boven Stickers? Zijn ze gemakkelijk te verwijderen? Of moet ik echt gaan spuiten??

4) En is het waar dat als je een opgevoerde brommer hebt de politie die kan in beslag nemen voor 30 dagen??

5) Als ik een tweedehandse brommer koop ,
Op welke aspecten moet ik letten?
(Om niet bedrogen te worden of een defecte brommer te kopen)

En welke papieren moet ik hierbij vragen?

Alvast bedankt voor de moeite en de antwoorden !

P.S. Ik had nog geen tijd op de regels eens door te nemen,
Sorry als ik een van de forum regels breek,

Groeten,
 
Heya peepz

Royal Club 14-2-2009 10:52 Print reply

Posts: 60390
waarom had je geen tijd om de regels door te lezen dan.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
honda_freak 14-2-2009 10:53 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
waarom had je geen tijd om de regels door te lezen dan.


zeker gezien je wel de tijd had om je voor te stellen en daar nogmaals op te reageren

maar ach.. je bent je er iig van bewust dat er regels zijn, dat is een stap verder dan de meeste.. XD
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Ryon 14-2-2009 10:56 Print reply

Posts: 950
hey
1) Derbi drd is een goede brommer om het te leren, het zadel is wat hard maar voor de rest goed. Wel een beetje duur misschien..
2)Om je snelheid van standaard naar ongeveer 90km/u te veranderen heb je verschillende dingen nodig, bijv: snelle uitlaat, 70cc cilinder etc etc. Om van 90 naar 45 km/u te gaan moet je een begrenzer kopen, deze zijn echter illegaal

3)Die derbi op jou plaatje heeft geen stickers.

4) Dat ligt eraan hoe hard je brommer gaat. Bij ons zit het volgens mij zo:
1ste keer moet je je brommer teruggevoerd op het bureau brengen.
2de keer word alles wat illegaal op je brommer zit eraf gesloopt
3de keer ben je m kwijt

5) goed op roest letten, (zal bij die drd niet zo nodig zijn) en verder lagers controleren, remmen etc etc.

verder vragen om bonnetjes enz. sowieso kenteken papieren meenemen.

hoop dat je hier wat aan hebt
Hou hiermee rekening, en dan word je niet zo snel bedrogen
 
Høken is normaal
Gleb111 14-2-2009 10:56 Print reply

Posts: 26
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
waarom had je geen tijd om de regels door te lezen dan.

hehe , Ja , Wou even iets posten en ondertussen de regels lezen
Dan kon ik meteen de reacties lezen , vond ik handiger,


Als het je gerust stelt ben ik ze nu even aan het lezen

Gr
 
Heya peepz
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 14-2-2009 10:59 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gleb111
Hello,
Ik ben 15 jaar en 10 maanden..

En ik heb een paar vragen..

1) Is dit een goede brommer om mee te beginnen rijden?
En te leren schakelen.

http://www.kapaza.be...17966/Derbi_DRD.html
-Waarom wel?/-waarom niet?

Ziet er op het oog niet verkeerd uit voor het geld

2) Is het moeilijk om brommers hun maximum snelheid aan te passen? Ik las op verschillende plaatsen dat de mensen zo maar van 90 km/h naar 45 km/h konden wisselen..

De originele uitlaat + sproeier terugplaatsen en dan ben je al een heel eind

(wil ik graag weten voor de praktijk examen,ik heb gehoord dat ze hier op zo'n roller zetten in Haasrode )

Ben ik niet zeker van in belgie

3) Heeft de Derbi hier boven Stickers? Zijn ze gemakkelijk te verwijderen? Of moet ik echt gaan spuiten??

Sticker verwijderaar, of wasbenzine oid. Ze vallen er niet 1,2,3 af.

4) En is het waar dat als je een opgevoerde brommer hebt de politie die kan in beslag nemen voor 30 dagen??

Ze kunnen hem helemaal in beslag nemen als die veel te hard loopt, hoe hard weet ik niet in belgie

5) Als ik een tweedehandse brommer koop ,
Op welke aspecten moet ik letten?
(Om niet bedrogen te worden of een defecte brommer te kopen)

Motorisch:

-Motor start snel zat en is koud bij het starten ?
-Er klinkt geen geratel/ringel geluid uit blok ?
-Hij pruttelt/bwoaaaahpt niet onder het rijden als je gas geeft ?
-Pakt gewoon normaal op het gas ?
-Hij lekt nergens benzine/olie ?

Rijwielgedeelte:

-Wielen vastpakken en kijken of er speling opzit
-Bandjes zijn nog goed ? (niet uitgedroogd, niet kaal)
-De vering piept niet
-Hij remt goed en zonder piepen ?
-Hij stuurt gewoon normaal ?
-Er zit geen speling op het balhoofd, voorrem inknijpen en brommer van voor naar achter bewegen
-Kilometerteller doet het, dagteller loopt mee ?
-Rem/gas/choke kabel buitenkabel niet kapot ?


Elektrisch:

-Er is niet met de bedrading gerommeld ?
-Lichten doen het ? (stads,dim,groot,rem)


En welke papieren moet ik hierbij vragen?

Geem idee in Belgie

Alvast bedankt voor de moeite en de antwoorden !

P.S. Ik had nog geen tijd op de regels eens door te nemen,
Sorry als ik een van de forum regels breek,

Groeten,


 
Gleb111 14-2-2009 11:05 Print reply

Posts: 26
Bedankt , iedereen
En nu dat ik alle antwoorden op mijn vragen heb moet ik nu deze topic sluiten ? Om latere Gravediggin te voorkomen?

Of gewoon zo laten?





 
Heya peepz
gerwin88 14-2-2009 11:34 Print reply

Posts: 5197
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gleb111
Bedankt , iedereen
En nu dat ik alle antwoorden op mijn vragen heb moet ik nu deze topic sluiten ? Om latere Gravediggin te voorkomen?

Of gewoon zo laten?







mag je gewoon zo laten, zakt vanzelf wel weg als er niemand meer reageerd.
 
VW rider for live
Frysk 14-2-2009 13:49 Print reply

Posts: 34928
Derbi DRD heeft een paar voordelen ten opzichte van de gewone Senda, namelijk het pro-link, alu achterbrug en dikkere remmen

verder heeft derbi de volgende kwalen :

achterwiel lagers die binnen 2000km eruit barsten, trillen om het leven (als dat zo bij de nieuwe is weet ik niet), zadel is snoeihard, electronica is fabrieksaf gewoon bagger, voorvork keerringen klappen er altijd uit, je zit helemaal voorover (voor ophogen of achter verlagen en prob opgelost) etc

90% van de mensen kopen een Senda puur omdat ze er mooi uitzien ..

wil je een ding waar je iig normaal op zit en toch een derbi blok heeft koop dan een Gilera Zulu zijn wat groter, wat toffer, dikker zadel etc

jammer dat ie geen pro-link heeft, zou hem wel compleet maken

maargoed, zullen wel weer genoeg zijn die het met me oneens zijn

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 14-2-2009 om 13:51 uur.
 
giggitybyte
stephan777 14-2-2009 14:04 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
Derbi DRD heeft een paar voordelen ten opzichte van de gewone Senda, namelijk het pro-link, alu achterbrug en dikkere remmen

verder heeft derbi de volgende kwalen :

achterwiel lagers die binnen 2000km eruit barsten, trillen om het leven (als dat zo bij de nieuwe is weet ik niet), zadel is snoeihard, electronica is fabrieksaf gewoon bagger, voorvork keerringen klappen er altijd uit, je zit helemaal voorover (voor ophogen of achter verlagen en prob opgelost) etc

90% van de mensen kopen een Senda puur omdat ze er mooi uitzien ..

wil je een ding waar je iig normaal op zit en toch een derbi blok heeft koop dan een Gilera Zulu zijn wat groter, wat toffer, dikker zadel etc

jammer dat ie geen pro-link heeft, zou hem wel compleet maken

maargoed, zullen wel weer genoeg zijn die het met me oneens zijn

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 14-2-2009 om 13:51 uur.



Ik rij al bijna 5000km met dezelfde achterwiel lagers en heb der geen last van. Het zit nog allemaal goed vast. Over het trillen. Ja dat is wel waar
 
Ryon 14-2-2009 14:14 Print reply

Posts: 950
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
Derbi DRD heeft een paar voordelen ten opzichte van de gewone Senda, namelijk het pro-link, alu achterbrug en dikkere remmen

verder heeft derbi de volgende kwalen :

achterwiel lagers die binnen 2000km eruit barsten, trillen om het leven (als dat zo bij de nieuwe is weet ik niet), zadel is snoeihard, electronica is fabrieksaf gewoon bagger, voorvork keerringen klappen er altijd uit, je zit helemaal voorover (voor ophogen of achter verlagen en prob opgelost) etc

90% van de mensen kopen een Senda puur omdat ze er mooi uitzien ..

wil je een ding waar je iig normaal op zit en toch een derbi blok heeft koop dan een Gilera Zulu zijn wat groter, wat toffer, dikker zadel etc

jammer dat ie geen pro-link heeft, zou hem wel compleet maken

maargoed, zullen wel weer genoeg zijn die het met me oneens zijn

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 14-2-2009 om 13:51 uur.


Of een rieju rr of iets dergelijks, goedkoper, veel spul voor te krijgen. En ze zitten alsof het rechtstreeks uit de hemel komt

 
Høken is normaal
ronaldt 14-2-2009 14:16 Print reply

Posts: 2735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ryon
[...]


Of een rieju rr of iets dergelijks, goedkoper, veel spul voor te krijgen. En ze zitten alsof het rechtstreeks uit de hemel komt



rieju heeft ook zo zijn kwalen
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
douwe3 14-2-2009 21:24 Print reply

Posts: 3
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]



die van mij boaaahpt wel, wat betekend dat?
 
joeriMT5 14-2-2009 21:31 Print reply

Posts: 1205
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gleb111

4) En is het waar dat als je een opgevoerde brommer hebt de politie die kan in beslag nemen voor 30 dagen??



dat kan zeker.
vanaf 53km/h op de rollen word hij sowieso in beslag genomen en ontdaan van alle opvoerstukken.(de mijne is 8 maanden in beslag genomen,wel niet alleen omdat hij opgevoerd was)
hier in antwerpen halen ze gewoon de cilinder,uitlaat,en carburator eraf en dan krijg je hem zo terug.
voor je iets gaat vragen van boetes : dat is zoooooo verschillend.
tussen de 250 en 1500 euro ligt het meestal.
 
Derbi1991 14-2-2009 22:39 Print reply

Posts: 363
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: douwe3
[...]

die van mij boaaahpt wel, wat betekend dat?


Dat ie teveel benzine krijgt.

Maar in het algemeen hebben die Derbi's een snoeihard zadel.
Mijn broertje heeft een X-race, en ik heb een ouder model met ander zadel.
Na een half uur ben ik blij dat ik van die X-race af ben.
En verder trillen ze wel. Dus moet je niet raar opkijken als je in de hogere toeren komt dat de hele brommer mee vibreert (resonantie)
 
Drive like you stole it.

Dit topic is 1464 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved