Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Hoe herken ik rotte krukas keerring?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 943 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #5464 - Hoe herken ik rotte krukas keerring...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4321 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Nelly 12-9-02?12:45 Print topicpost
Posts: 597
Ik heb eindelijk een nsr kunnen kopen, voor wienig geld, met alle kappen alleen moet er nog wel veel aan gebeuren...

Mijn setup is als volgt:
- 70cc zeta
- 18mm kehin
- techno uitlaat
- twv en sproeier weet ik zo niet..

Maar het grootste probleem is dus dat hij met deze steup maar ongeveer 40km/h rijd...

Nu zei de eigenaar dat het misshcien aan de olie keering lag (had ie van nikoz maargoed) omdat hij soms nogal rookt.
Maar voordat ik het hel blok uit elkaar moet/ga slopen wil ik eerst ff weten of dat wel de oorzaak is..

Dus wat zijn de "symptonen" van het ontbreken van de olie keering (of verotte olie keering)??

Of zou het aan de ontsteking ofzo kunnen liggen... pleaze help me...

alvast bedankt


[This message is edited by Nick on 12-9-02 20:11]
 

Rene 12-9-02?13:47 Print reply
Posts: 2573
symtonen:
ligt eraan welke keerring het is,
als het de rechter is, dan is je blok olie op aant gaan, witte rook
en als het de linker is, dan ist vochtig bij je vliegwiel
je kan het testen als volgt:
je laat al je blokolie eruit lopen, en laat de moer aan de onderkant eruit

dan kiep je benzine oid wasbenzine ofzo (goedkoper) in je krukasgat(of via je inlaat van je cilinder)
en dan kijk je waar het eruit komt lopen,
komt het er bij je vliegwiel uit, dan is je
linkerkrukaskeerring lek, komt
het er aan de onderkant van het blok uit, dan is je rechterkrukaskeerring lek,
komt het er niet uit, dan is geen van bijde lek
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
jeroen 12-9-02?16:24 Print reply

Posts: 15066
maar hoeveel toeren maakt ie dn? en klimt ie wel goed in de toeren in vrij?
 
Blukaap 12-9-02?19:41 Print reply

Posts: 10006
Dat is nelle, dit is nelly mafkees .
 
Bastila is lief
NSR RULEZZ 12-9-02?19:51 Print reply

Posts: 4934
Quote:
Originally posted by: Blukaap?

Dat is nelle, dit is nelly mafkees .


hey verrek kon nog wel eens gelijk hebben
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Nelly 12-9-02?19:54 Print reply
Posts: 597
jah het is Nelly, maar waar slaat dat eigenlijk op.... ik ga dat ene is proberen...
 
Blukaap 12-9-02?20:10 Print reply

Posts: 10006
Nelle (petronel) is de vriendin van Jordi ($tranger) en die was dus ook een paar dagen op de Bigmeeting, maar ze zat achterop bij Jordi (naja, iig de motor, de rest weet ik niet zeker he ).

En aangezien oeleleleleleleeooeellnogwa alleen maar onzin uit kan kramen begon ie daar maar over .
 
Bastila is lief
Nick - Administrator 12-9-02?20:12 Print reply

Posts: 4967
[URL[t]]topics.asp?fid=1[/t]Main Forum[/URL] --> [URL[t]]topics.asp?fid=3[/t]Technical Forum[/URL]

topictitel ff wat duidelijker gemaakt.
 
jeroen 12-9-02?21:42 Print reply

Posts: 15066
Quote:
Originally posted by: Nick?

[URL[t]]topics.asp?fid=1[/t]Main Forum[/URL] --> [URL[t]]topics.asp?fid=3[/t]Technical Forum[/URL]

topictitel ff wat duidelijker gemaakt.


je houdt het er maar druk mee he
 
Nick - Administrator 13-9-2002?22:05 Print reply

Posts: 4967
Uiteraard
Iemand moet het toch doen :-P
 
Nelly 14-9-2002?15:30 Print reply
Posts: 597
dacht al waar issie :>..

Maargoed ik den kdat ik het probleem al heb gevonden....

Ik heb dus een 70cc zeta, en volgensmij zat de zuiger gewoon verkeerd om in de cilinder (heb ik niet gedaan hoor :> het pijltje zat namelijk naar de inlaat gericht, en een groot gat in de zuiger zat naar de uilaat (terwijl dat normaal toch andersom is).....

Maarjah hij ligt nu al uit elkaar dus kan het ff niet teseten, maar zijn er nog andere mensen op het fotum die deze cilinder ook hebben...die mij even kunnen vertellen of ik gelijk heb..
 
rieju racer 14-9-2002?16:33 Print reply
Posts: 167
ja daar heb je gelijk in
niet dat ik zn cilinder heb ofzo maar dat pijltje wijst bij elke cilinder naar de uitlaatpoort
 
This Sucks More Than Anything That Sucked Before
B3AST 17-9-2002?09:02 Print reply
Posts: 2469
van die krukaskeringen heb je er 2, 1tje links en rechts , als er iets met de linker is ligt ie er meestal gewoon helemaal uit met als gevolg dat je brommer helemaal niet meer loopt...
als er wat met de rechter is gaat ie echt roken als een debiel en dan bedoel ik ook ECHT roken als een debiel, maar voordat je het punt bereikt hebt dat ie maar 40 loopt is ie volgens mij al dusdanig verneukt dat je brommer verzuipt in de olie man maar dat merk je wel als je bak opeens begint te knarsen staat ie droog en dan is vaak de cylinder daar de oorzaak van als je geen plasje in je schuur hebt staan

wat je moet doen is je cylinder demonteren, en benzine in je carter gieten, als het direct je blok weer uit komt ligt je linker eruit, en als je niet zeker bent of het wel wegloopt maar toch twijvelt, moet je evne je carterdeksel eraf slopen en daar maar eens goed loeren of het daar ook vochtig wordt bij die kering als je benzine in je carter hebt staan

 
- insane in the brain -
barry 17-9-2002?09:14 Print reply

Posts: 7387
hey jantje, ze zij al wat het was, de zuiger zat er verkeerd om in...

maar kun je overheen gelezen hebben

 
He?
B3AST 17-9-2002?09:20 Print reply
Posts: 2469
ow grut maar het is volgens mij een hij hoor...
 
- insane in the brain -

Dit topic is 4321 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved