Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Yamaha yz 125 wil niet op toeren komen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 855 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #54634 - Yamaha yz 125 wil niet op toeren ko...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 4256 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Dirk_yz 12-2-2009 21:52 Print reply

Posts: 313
ja de powervalve is weer aangesloten

en er zit ook een nieuwe bougie in, dat ding was nog 20 euro

@ thunderbird
ik snap niet hoe je andwoord geeft op 2 mensen in een post?
dus dan doe ik er 2 achter elkaar maar dat mag niet?
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 12-2-2009 22:03 Print reply

Posts: 7728
kijk,

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dirk_yz
[...]


ja

jij plaatst hier een post.
blijkbaar terwijl je nog aan het typen was heeft er nog iemand gereageerd, en daar wil je ook op antwoorden.

dan klik je op dit knopje dat boven diegene's post staat:
je kopiërt vervolgens alles wat in dat schermpje tevoorschijn komt(incl alle codes). als je dit gekopierd hebt en het dus in je 'klembord' staat totdat je het weer plakt, ga je weer naar je post waarin je antwoorde op degene die als eerste iets vroeg. boven in jou post staat er in dat grijze balkje ook dit tekentje:
als je daar op klikt kun je je post wijzigen. je klikt dus op dat edit-knopje. nu zet je de cursor onder aan je reply en druk je op ctrl-v(plakken dus). onder hetgene wat je net geplakt hebt kun je dan weer antwoorden op degene die als 2de reageerde.

als het niet duidelijk is oid, hoor ik het graag.

edit: probeer het anders maar eens een keer in mijn profiel

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 12-2-2009 om 22:07 uur.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
mtxrijder 12-2-2009 22:52 Print reply
Posts: 338
zuiger niet te klein-kort-smal
 
Dirk_yz 13-2-2009 8:11 Print reply

Posts: 313
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtxrijder
zuiger niet te klein-kort-smal


nee, is gewoon precies dezelfde als die ik de vorige keer ook had. maat B van orgineel Yamaha.

Verder heb ik geen idee meer wat het zou kunnen zijn. alles is zo'n beetje al op genoemd. loop vandaag alles nog een keer na, als k het niet kan vinden ga ik is kijken bij een motorzaak of ze daar een idee hebben.
 
PymerOne 13-2-2009 9:37 Print reply
Posts: 67
Beste Dirk,

kan het zijn dat het inwendige van je einddemper een beetje ingestort is?
Stotteren in middengebied is traditioneel een verstopte sproeier/lekke vlotter, maar uitlaat en vonkjes hebben er ook iets mee te maken.

Succes, PymerOne.
 
Ik ben oud genoeg om beter te weten, maar jong genoeg om het toch te proberen....
Splendid 13-2-2009 10:04 Print reply

Posts: 8421
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dirk_yz
ja de powervalve is weer aangesloten

en er zit ook een nieuwe bougie in, dat ding was nog 20 euro

@ thunderbird
ik snap niet hoe je andwoord geeft op 2 mensen in een post?
dus dan doe ik er 2 achter elkaar maar dat mag niet?


Je kan beter gewoon een B9ES erin proppen , en als die het weer doet zon duur kreng..anders kost t klauwen vol geld als je een paar sloopt

Zit er nergens wat vocht tussen je electronica oid? En probeer eens om hem met een klein beetje gas door het stottergebied heen te trekken/..
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
Dirk_yz 13-2-2009 10:21 Print reply

Posts: 313
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Splendid
[...]


Je kan beter gewoon een B9ES erin proppen , en als die het weer doet zon duur kreng..anders kost t klauwen vol geld als je een paar sloopt

Zit er nergens wat vocht tussen je electronica oid? En probeer eens om hem met een klein beetje gas door het stottergebied heen te trekken/..


de bougie is niet verrot hoor. vocht heb ik eigenlijk niet naar gekeken, ga ik dan even doen. en met een beetje gas gaat hij langzaam door het stottergebied heen. maar als je m in een een keer vol gas gooit doet hij dat niet.



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PymerOne
Beste Dirk,

kan het zijn dat het inwendige van je einddemper een beetje ingestort is?
Stotteren in middengebied is traditioneel een verstopte sproeier/lekke vlotter, maar uitlaat en vonkjes hebben er ook iets mee te maken.

Succes, PymerOne.


verstopte sproeier is het niet maar wat bedoel je met lekke vlotter? je bedoelt dat de uitlaat dicht gekoold kan zitten ofwat? want dicht is tie niet je kan er doorheen kijken
 
PymerOne 13-2-2009 11:34 Print reply
Posts: 67
Beste Dirk,

in de carb van mijn antieke YZ125 zitten 2 drijvertjes, die samen tegen een beugeltje aandrukken als het brandstofniveau precies goed is.
Dat beugeltje drukt op zijn beurt dan weer het vlotterpennetje in de zitting, waardoor brandstoftoevoer gesloten word.
Bij mij was het geleidertje van de linker vlotter wat aangekoekt met oude mengsmering, waardoor de andere vlotter in zijn eentje al het werk moest doen (zelfde effect als een lekke vlotter).
Hierdoor te hoog brandstofniveau ==> veels te rijk mengsel.
Starten ging daardoor redelijk goed, gasreponse was ietsje vertraagd en midtoerengebied gaf een powerdip met gratis extra bowaaAaAaAAAp geluid.
Volgas verborg rpm alle ellende.

Als je door je einddemper heen kan kijken en je dempingsmateriaal is niet helemaal dichtgeslibt met olie is hij goed.

Draai het stiftje waar je gasnaald-sproeier in zit even eruit en prik de gaatjes aan de zijkanten door.
Ook het bypassje in je venturie aan de luchtfilterzijde (de ene is voor "choke", de andere voor je luchtstelschroef) even goed doorspoelen.
Kleine sproeiertje naast gasnaald-sproeier ook ultra goed schoonmaken (je hebt al een vergrootglas nodig om hem te vinden!).

Eigenlijk is dit letterlijk "faq carb for dummies" en dat beheers je al tot in de puntjes...sorry to serve redundant information.

Grtz, PymerOne.
 
Ik ben oud genoeg om beter te weten, maar jong genoeg om het toch te proberen....
Paultje Pils 13-2-2009 11:45 Print reply

Posts: 2110
Mijn brommer had ongeveer het zelfde. BIj een bepaals toerental stotteren, terwijl alles leek te kloppen. Ontsteking stond ook op tijd enzo, bleek de ontsteking zelf verrot te zijn (condensator enz..)
 
If you can't dodge it, ram it.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 13-2-2009 14:29 Print reply

Posts: 17929

Dit topic is 4256 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved