pitsko |
11-2-2009 17:50 |
Posts: 532 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PaperBurn
Hoi, Ik heb hier een puch maxi blok liggen die carterolie lekt, het kan de koppelingdeksel niet zijn, maar als je de oliebout er in wil draaien draait ie een beetje door.. Ligt het hieraan, en hoe maak ik het?
wat is nou echt beter, een 2-speed blok, of een gewoon blok?
En als ik later nog meer vragen krijg, post ik die hier wel
2speed is duurder en trekt sneller op
|
|
Dus. |
|
Scarface |
11-2-2009 17:51 |
Posts: 6023 |
als je de aftap bout er in draait en hij draait door, dan lijkt het mij duidelijk dat daar sowieso een lek zit.
|
|
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-) |
|
BrommertJacco |
11-2-2009 19:10 |
Posts: 2328 |
Als de carterstop dol is, is dat het probleem ja. Dan moet je een nieuw schroefdraad tappen.
|
|
Modderfokker |
|
honda wallaroo |
11-2-2009 19:33 |
Posts: 973 |
hij zal waarschijnlijk dol zijn.probeer 2componeten maar eens.
2 speed is sneller merk het aan mijn tomos issneller als puchies
|
|
|
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
11-2-2009 19:34 |
Posts: 7728 |
wat een vergelijking honda wallaroo..
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
-derbi-drd |
11-2-2009 19:57 |
Posts: 35 |
als het goed is zit er nog wel wat schroefdraad in het blok en op de bout dan kun je ook ff teflontape (van dat witte tape voor waterleidingen kost een euro ongeveer bij de doe het zelfer) met het schroefdraad opdraaien dan is ie vaak ook wel dicht
|
|
|
|
robbertd92 |
12-2-2009 11:28 |
Posts: 48 |
Voordeel van 2-speed is dat je 2 verschillende vertandingen hebt. Een lichte in zn 1 en een grotere in zn 2. Ik weet niet hoe het bij puch zit maar bij vespa is zn 1 lichter waardoor deze dus zoieso sneller optrekken en zn 2 is even zwaar als een standaard vertanding. Dus op top win je er niet veel mee.
|
|
|
|
Frysk |
12-2-2009 11:32 |
|
Paultje Pils |
12-2-2009 11:39 |
Posts: 2110 |
Of beetje lock-tight. Dat gaat ook rete vast zitten.
|
|
If you can't dodge it, ram it. |
|
Pushpin |
12-2-2009 21:37 |
Posts: 841 |
Okee mooi, ik zal dat wel even proberen met dat tape, maar kan dit ook met dat ene papier, schilders, afplak -tape, weet ik veel hoe dat heet, dat ene wat heel makkelijk doorscheurt..
Als je die om het schroefdraar doet en dan goed vast indraait, werkt het dan niet niet als rubber ofzo dat het goed afdicht?
Wat was ook alweer beter, een lange uitlaat (Met bocht, en waar veel roet in zit, 10 jaar oud)
Of een korte aardig schone uitlaat..
En hoe haal je die prut in de uitlaat er ook alweer uit?
EDIT: Plaatje van die tape:
Hehe, ik had ook nog goed gegokt op schilderstape ook, die tape heet idd schilderstape
Quote: Of beetje lock-tight. Dat gaat ook rete vast zitten.
Wtf is lock-tight?
Dit bericht is gewijzigd door PaperBurn op 12-2-2009 om 21:39 uur.
Dit bericht is gewijzigd door PaperBurn op 12-2-2009 om 21:40 uur.
|
|
|
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
12-2-2009 21:40 |
Posts: 7728 |
dat is gewoon schilderstape
dat moet je hebben.
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
Pushpin |
12-2-2009 21:41 |
Posts: 841 |
Damn... Wrm kan dat niet met schildertape dan?
EDIT: Of gwn beejte superlijm
Dit bericht is gewijzigd door PaperBurn op 12-2-2009 om 21:42 uur.
|
|
|
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
12-2-2009 21:43 |
Posts: 7728 |
ooit schilderstape om een schroefdraadverbinding gedraaid? blijkbaar niet, anders had je wel geweten waarom dat niet gaat.
die teflontape kun je strak in de draad trekken, dat blijft ook zitten als je de bout erin draait.(als je er niet al te veel op draait)
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
Pushpin |
12-2-2009 21:46 |
Posts: 841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
ooit schilderstape om een schroefdraadverbinding gedraaid? blijkbaar niet, anders had je wel geweten waarom dat niet gaat.
die teflontape kun je strak in de draad trekken, dat blijft ook zitten als je de bout erin draait.(als je er niet al te veel op draait)
Nee dus... Okee weet ik dat ook weer
Iets altarnatiefs?
EDIT: dat lees ik dan morgen wel weer..
Dit bericht is gewijzigd door PaperBurn op 12-2-2009 om 21:51 uur.
|
|
|
|
niekmtx |
12-2-2009 21:54 |
Posts: 471 |
gewoon doen wat er gezegt word.. dat is mijn tip..
Je hebt al 2 opties en je wilt nog meer?
1; Nieuw draad tappen en grotere bout er in
2; Teflontape (word vaak gebruikt bij waterleidingen/gasleidingen) om de bout en dan er in draaien..
|
|
Brommerloos |
|