Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Paar vraagjes..

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1076 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #54623 - Paar vraagjes..
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2360 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pushpin 11-2-2009 17:31 Print topicpost
Posts: 841
Hoi, Ik heb hier een puch maxi blok liggen die carterolie lekt, het kan de koppelingdeksel niet zijn, maar als je de oliebout er in wil draaien draait ie een beetje door.. Ligt het hieraan, en hoe maak ik het?

wat is nou echt beter, een 2-speed blok, of een gewoon blok?

En als ik later nog meer vragen krijg, post ik die hier wel




 

pitsko 11-2-2009 17:50 Print reply

Posts: 532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PaperBurn
Hoi, Ik heb hier een puch maxi blok liggen die carterolie lekt, het kan de koppelingdeksel niet zijn, maar als je de oliebout er in wil draaien draait ie een beetje door.. Ligt het hieraan, en hoe maak ik het?

wat is nou echt beter, een 2-speed blok, of een gewoon blok?

En als ik later nog meer vragen krijg, post ik die hier wel






2speed is duurder en trekt sneller op

 
Dus.
Scarface 11-2-2009 17:51 Print reply

Posts: 6023
als je de aftap bout er in draait en hij draait door, dan lijkt het mij duidelijk dat daar sowieso een lek zit.
 
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-)
BrommertJacco 11-2-2009 19:10 Print reply

Posts: 2328
Als de carterstop dol is, is dat het probleem ja. Dan moet je een nieuw schroefdraad tappen.
 
Modderfokker
honda wallaroo 11-2-2009 19:33 Print reply

Posts: 973
hij zal waarschijnlijk dol zijn.probeer 2componeten maar eens.
2 speed is sneller merk het aan mijn tomos issneller als puchies
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 11-2-2009 19:34 Print reply

Posts: 7728
wat een vergelijking honda wallaroo..
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
-derbi-drd 11-2-2009 19:57 Print reply

Posts: 35
als het goed is zit er nog wel wat schroefdraad in het blok en op de bout dan kun je ook ff teflontape (van dat witte tape voor waterleidingen kost een euro ongeveer bij de doe het zelfer) met het schroefdraad opdraaien dan is ie vaak ook wel dicht
 
robbertd92 12-2-2009 11:28 Print reply

Posts: 48
Voordeel van 2-speed is dat je 2 verschillende vertandingen hebt. Een lichte in zn 1 en een grotere in zn 2. Ik weet niet hoe het bij puch zit maar bij vespa is zn 1 lichter waardoor deze dus zoieso sneller optrekken en zn 2 is even zwaar als een standaard vertanding. Dus op top win je er niet veel mee.
 
Frysk 12-2-2009 11:32 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -derbi-drd
als het goed is zit er nog wel wat schroefdraad in het blok en op de bout dan kun je ook ff teflontape (van dat witte tape voor waterleidingen kost een euro ongeveer bij de doe het zelfer) met het schroefdraad opdraaien dan is ie vaak ook wel dicht



inderdaad, zou net zeggen gewoon wat teflontape eromheen en niet al te strak vastdraaien dan zal hij niet lekken
 
giggitybyte
Paultje Pils 12-2-2009 11:39 Print reply

Posts: 2110
Of beetje lock-tight. Dat gaat ook rete vast zitten.
 
If you can't dodge it, ram it.
Pushpin 12-2-2009 21:37 Print reply
Posts: 841
Okee mooi, ik zal dat wel even proberen met dat tape, maar kan dit ook met dat ene papier, schilders, afplak -tape, weet ik veel hoe dat heet, dat ene wat heel makkelijk doorscheurt..
Als je die om het schroefdraar doet en dan goed vast indraait, werkt het dan niet niet als rubber ofzo dat het goed afdicht?

Wat was ook alweer beter, een lange uitlaat (Met bocht, en waar veel roet in zit, 10 jaar oud)
Of een korte aardig schone uitlaat..

En hoe haal je die prut in de uitlaat er ook alweer uit?


EDIT: Plaatje van die tape:

Hehe, ik had ook nog goed gegokt op schilderstape ook, die tape heet idd schilderstape

Quote:
Of beetje lock-tight. Dat gaat ook rete vast zitten.


Wtf is lock-tight?

Dit bericht is gewijzigd door PaperBurn op 12-2-2009 om 21:39 uur.

Dit bericht is gewijzigd door PaperBurn op 12-2-2009 om 21:40 uur.
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 12-2-2009 21:40 Print reply

Posts: 7728
dat is gewoon schilderstape

dat moet je hebben.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Pushpin 12-2-2009 21:41 Print reply
Posts: 841
Damn... Wrm kan dat niet met schildertape dan?

EDIT: Of gwn beejte superlijm

Dit bericht is gewijzigd door PaperBurn op 12-2-2009 om 21:42 uur.
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 12-2-2009 21:43 Print reply

Posts: 7728
ooit schilderstape om een schroefdraadverbinding gedraaid? blijkbaar niet, anders had je wel geweten waarom dat niet gaat.
die teflontape kun je strak in de draad trekken, dat blijft ook zitten als je de bout erin draait.(als je er niet al te veel op draait)
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Pushpin 12-2-2009 21:46 Print reply
Posts: 841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
ooit schilderstape om een schroefdraadverbinding gedraaid? blijkbaar niet, anders had je wel geweten waarom dat niet gaat.
die teflontape kun je strak in de draad trekken, dat blijft ook zitten als je de bout erin draait.(als je er niet al te veel op draait)


Nee dus... Okee weet ik dat ook weer
Iets altarnatiefs?

EDIT: dat lees ik dan morgen wel weer..

Dit bericht is gewijzigd door PaperBurn op 12-2-2009 om 21:51 uur.
 
niekmtx 12-2-2009 21:54 Print reply

Posts: 471
gewoon doen wat er gezegt word.. dat is mijn tip..

Je hebt al 2 opties en je wilt nog meer?

1; Nieuw draad tappen en grotere bout er in
2; Teflontape (word vaak gebruikt bij waterleidingen/gasleidingen) om de bout en dan er in draaien..
 
Brommerloos

Dit topic is 2360 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved