Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - UItlaat honda mtx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1164 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #54621 - UItlaat honda mtx
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5603 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tom_hondamtx 11-2-2009 16:56 Print topicpost
Posts: 126
Heey mensen, nou wou ik graag een hgs uitlaat van een crossmotor omlassen voor mijn honda mtx r 80 cc lc, met setup.

125 Athena
24 mm mikuni ( wordt mischien nog 28-32-32 iets in die richting
hpi 06
ori uitlaat ....

nou heb ik heel wat verhalen gehoord over hgs uitlaatjes, maar wat voor een zou ik moet hebben voor mijn mtx???

: een 85 of 125 cc???"

: links of rechtsom???

: zojah rechtsom smelten mijn kapjes dan niet weg en dan ik dan nog wel fatsoenlijk mijn kickpedaal uitklappen en zitten mijn koelslangen tussen de waterpomp en radiator niet in de weg???

: welk merk... HGS, welk type motor... welk BJ wel belangrijk want van een cr 85 uit 2000 lopen anders dan die van bijv... 1992.

: wat voor demper zou ik erbij moeten nemen??? gwoon een die erbij hoort of raden jullie iets anders aan??

PS: jah ik kan uitlaatjes omlassen en jah ik kan tig lassen

: als je nog idee'n hebt voor de carb, bijv welke maat er merk enzo... zijn die ook altijd welkom...

Heeel Erg bedankt, khoop dat ik hier wat wijzer van word want ik wil ben dit nu al best effetjes van plan, maar ik kan nergens geen informatie over vinden



 
sex is not the answer, sex is the question. yes is the answer!

kenny77 11-2-2009 17:12 Print reply

Posts: 29286
Als je zelf kunt lassen krijg je elke uitlaat wel passend.
Ik zou gewoon een zoeken die aan de zelfde kant als de originele loopt.
Dan op google zoeken welke het meest op de originele in de buurt komt en deze aan passen.

carburateur, je zou een 28mm keihin kunnen pakken (de echte) die schijnt wel goed te zijn.
(lijkt me voor een originele eurocilindro meer als zat.)
 
Tom_hondamtx 11-2-2009 17:13 Print reply
Posts: 126
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Als je zelf kunt lassen krijg je elke uitlaat wel passend.
Ik zou gewoon een zoeken die aan de zelfde kant als de originele loopt.
Dan op google zoeken welke het meest op de originele in de buurt komt en deze aan passen.

carburateur, je zou een 28mm keihin kunnen pakken (de echte) die schijnt wel goed te zijn.
(lijkt me voor een originele eurocilindro meer als zat.)


oke bedankt voor de tip, maar mijn mtx loopt eerst in een bocht daarna naar links en daarna door het frame naar rechts... denkt niet dat veel crossmotor uitlaten dat doen...
 
sex is not the answer, sex is the question. yes is the answer!
Frysk 11-2-2009 17:13 Print reply

Posts: 34928
of een 28mm MRD lopen ook erg fijn
 
giggitybyte
kenny77 11-2-2009 17:14 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tom_hondamtx
[...]


oke bedankt voor de tip, maar mijn mtx loopt eerst in een bocht daarna naar links en daarna door het frame naar rechts... denkt niet dat veel crossmotor uitlaten dat doen...


dat zou je ook zo kunnen aanpassen, maar ik weet niet hoeveel werk je ervoor wilt doen?
Anders wordt het nog wel lastig ja.
 
Tom_hondamtx 11-2-2009 17:15 Print reply
Posts: 126
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


dat zou je ook zo kunnen aanpassen, maar ik weet niet hoeveel werk je ervoor wilt doen?
Anders wordt het nog wel lastig ja.


oh ik wil er gerust wel wat werk in stoppen, maar ik wil er zo min mogelijk aan lassen in verband met prestaties, en ik ben bang dat ik die ga verminderen als ik heb in allerlei bochten ga lassen.
 
sex is not the answer, sex is the question. yes is the answer!
kenny77 11-2-2009 17:20 Print reply

Posts: 29286
ik zie net op foto's dat er aan allebei de kanten plastic werk zit, olie en luchtvilter kap?
Ik denk dat je hem wel door het frame moet laten lopen, of al de luchtvilter of die andere kap ergens anders plaatsen (of weglaten).

Als je alles netjes last zonder hele scherpen hoeken, moet het wel te doen zijn, en zal je ook wel (bijna) geen prestatie verlies hebben.
 
Tom_hondamtx 11-2-2009 17:23 Print reply
Posts: 126
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
ik zie net op foto's dat er aan allebei de kanten plastic werk zit, olie en luchtvilter kap?
Ik denk dat je hem wel door het frame moet laten lopen, of al de luchtvilter of die andere kap ergens anders plaatsen (of weglaten).

Als je alles netjes last zonder hele scherpen hoeken, moet het wel te doen zijn, en zal je ook wel (bijna) geen prestatie verlies hebben.



Kap?? ik denk dat jij die kapjes op de tank bedoelt???
 
sex is not the answer, sex is the question. yes is the answer!
kenny77 11-2-2009 17:35 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tom_hondamtx
[...]



Kap?? ik denk dat jij die kapjes op de tank bedoelt???


op deze foto's, zie ik aan een kant linker een luchtvilter en aan de andere kan een soort tankje (olie?)





over de tank kapjes zou ik me niet zo'n zorgen maken.
 
Niek de Wildt 11-2-2009 18:18 Print reply
Posts: 7168
Als je toch zelf last, kan je beter een opmaat uitlaatje maken, is bijna net zoveel moeite.
En dat kost je alleen een berekening (meestal rond een eurotje of 10) in tegenstelling tot zoon hgs pijp die je dan nog moet kopen a 50 - 100 euro?
Voor een opmaat uitlaat berekening kan je bij mij terecht, inbox maar.
 
Tom_hondamtx 11-2-2009 18:20 Print reply
Posts: 126
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


op deze foto's, zie ik aan een kant linker een luchtvilter en aan de andere kan een soort tankje (olie?)

afbeelding

afbeelding

over de tank kapjes zou ik me niet zo'n zorgen maken.



oh jah, jah das een olie tankje voor de mengsmering, maar die zit er bij mij niet op...
 
sex is not the answer, sex is the question. yes is the answer!
kenny77 11-2-2009 18:21 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tom_hondamtx
[...]



oh jah, jah das een olie tankje voor de mengsmering, maar die zit er bij mij niet op...


Dan zou ik kijken om hem daarlangs te laten lopen.

of wat niek al zegt een opmaatje.
 
Tom_hondamtx 11-2-2009 18:28 Print reply
Posts: 126
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Dan zou ik kijken om hem daarlangs te laten lopen.

of wat niek al zegt een opmaatje.


neej opmaatje vind ik geen optie, maar dan als je hem daarlangs laat lopen... heb je denk ik een cr hgsje nodig... maar zou ik een 85 of 125 cc hgs moeten pakken???
 
sex is not the answer, sex is the question. yes is the answer!
- Han - 11-2-2009 18:30 Print reply

Posts: 9667
de 85cc. Het vermogen van een 125 haalt die toch niet. En sh is toch maar 96cc. Dus ik zeg de 85 uitlaat
 
<10.000 posts
thunderbird - Forum en Sales Moderator 11-2-2009 18:33 Print reply

Posts: 7728
ga met je brommer naar een cross-boer die een stapel van die uitlaatjes heeft liggen. vervolgens ga je kijken welke het beste zal gaan passen onder je brommer, en die koop je.
ik geloof niet dat er (veel) mensen zijn die ervaring hebben met zo'n pijp onder een mtx..
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Tom_hondamtx 11-2-2009 19:41 Print reply
Posts: 126
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
ga met je brommer naar een cross-boer die een stapel van die uitlaatjes heeft liggen. vervolgens ga je kijken welke het beste zal gaan passen onder je brommer, en die koop je.
ik geloof niet dat er (veel) mensen zijn die ervaring hebben met zo'n pijp onder een mtx..



hmmm jah dah is wel een heeeel goed idee jah, laurense bij ons in het dorp heeft vast nog wel wah uitlaatjes liggen, en neej denk niet dat er veel mensen zijn met ervaring daarmee... maar je weet ooit nooit.

oh en zou ik er dan een 85 demper op zetten... of kan mijn proma demper ook wel
 
sex is not the answer, sex is the question. yes is the answer!

Dit topic is 5603 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved