Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Yamaha DT 50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 858 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #54604 - Yamaha DT 50
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5728 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

knarf571 11-2-2009 10:57 Print reply
Posts: 19
We hebben een 70cc Eurokit cilinder erop zitten.
Maat van Carburateur weet ik zo niet, moeten we ff meten.
Maar toen we hem kochten liep ie wel, maar hij kwam echt totaal niet op toeren...


 
thejudge60 11-2-2009 17:43 Print reply

Posts: 41
als die niet op toeren komt is dat een brandstof probleem...klinkt als teveel brandstof (ook omdat je zei dat die prutteld toen die liep)...als die te weinig krijgt loopt die heel ''licht'' en houd die erg in en komt die ook niet op toeren maar, aan de dingen te horen die je zegt zou ik zeggen hij krijgt te veel brandstof.

maar als ik weet hoeveel milimeter carb. je hebt, en wat voor sproeier kan ik je beter helpen
 
een 2-takt moet toeren maken....
dirktimmer 11-2-2009 17:51 Print reply

Posts: 1737
dat hij niet wil lopen heeft niet met die afstelling te maken, bij 50 t/m 150 zal hij altijd wel lopen (stationair)

dat hij (netjes blauw) vonkt betekent niet dat de ontsteking goed is, kijk even of hij tussen de contactpunten vonkt (dan is condensator slecht/kapot)

Als hij zolang heeft stilgestaan lijkt het mij een kwestie van verse benzine erin overigens
 
thejudge60 11-2-2009 19:24 Print reply

Posts: 41
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
dat hij niet wil lopen heeft niet met die afstelling te maken, bij 50 t/m 150 zal hij altijd wel lopen (stationair)

dat hij (netjes blauw) vonkt betekent niet dat de ontsteking goed is, kijk even of hij tussen de contactpunten vonkt (dan is condensator slecht/kapot)

Als hij zolang heeft stilgestaan lijkt het mij een kwestie van verse benzine erin overigens


klopt, maar toch is het makkelijk als je wwt wat voor carb. en sproeier hij heeft...kun je dat in iedergeval ''uitsluiten''
 
een 2-takt moet toeren maken....
knarf571 11-2-2009 21:06 Print reply
Posts: 19
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
dat hij niet wil lopen heeft niet met die afstelling te maken, bij 50 t/m 150 zal hij altijd wel lopen (stationair)

dat hij (netjes blauw) vonkt betekent niet dat de ontsteking goed is, kijk even of hij tussen de contactpunten vonkt (dan is condensator slecht/kapot)

Als hij zolang heeft stilgestaan lijkt het mij een kwestie van verse benzine erin overigens



we hebben nieuwe brommermix erin gedaan...
we kijken zaterdag even..

bedankt allemaal!
 
knarf571 11-2-2009 22:38 Print reply
Posts: 19
beste leden,

we hebben straks even gekeke
bougie vonkt echt aan alle kante behalve waar hoord...
hoe kun je zien hoeveel milimeter je carbu is?

bougie was trouwens nat na paar x kicken... zat sproeier 95 in...

hoe moet standaard de luchtschroef enz staan? 1.5 tot 2?

kan het zijn 12 mm? er stond 12 in aan de luchtfilter kant...

kan het zijn dat vlotter niet helemaal afsluit? maar 2 mm ong open laat? hiervan kan ik foto laten zien...

bedankt alweer alvast

gr Knarf571
 
Dennisb1991 11-2-2009 22:46 Print reply
Posts: 33
Als de vlotter niet helemaal afsluit dan stroomt de cilinder toch meteen vol met benzine?
 
kenny77 11-2-2009 22:49 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: knarf571
beste leden,

we hebben straks even gekeke
bougie vonkt echt aan alle kante behalve waar hoord...
hoe kun je zien hoeveel milimeter je carbu is?

bougie was trouwens nat na paar x kicken... zat sproeier 95 in...

hoe moet standaard de luchtschroef enz staan? 1.5 tot 2?

kan het zijn 12 mm? er stond 12 in aan de luchtfilter kant...

kan het zijn dat vlotter niet helemaal afsluit? maar 2 mm ong open laat? hiervan kan ik foto laten zien...

bedankt alweer alvast

gr Knarf571


nieuwe bougie zoals ik al zei.
dan is het inderdaad 12mm, is de originele.

 
knarf571 11-2-2009 22:51 Print reply
Posts: 19
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


nieuwe bougie zoals ik al zei.
dan is het inderdaad 12mm, is de originele.




er zit nu een 70 cc op... zoals het blok klinkt als je nu kickt klinkt het alsof er echt n cm of 3 aan benzine in staat... zon verzope kat geluid... ook de bougie was nat.

nieuwe bougie halen we, nog tips qua sproeiers ofzo?
 
Dennisb1991 12-2-2009 16:11 Print reply
Posts: 33
We halen zaterdag even een nieuwe bougie.
Zit nu B7HS in. Is die goed?
 
Banaan 12-2-2009 16:14 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dennisb1991
We halen zaterdag even een nieuwe bougie.
Zit nu B7HS in. Is die goed?


ik zou voor een 8 gaan, met die 70cc
 
Dennisb1991 12-2-2009 16:33 Print reply
Posts: 33
oke bedankt.
 
thejudge60 12-2-2009 17:57 Print reply

Posts: 41
sproeier is orgineel in een 16mm mikuni 96....dus een 95 sproeier in een 12mm carb. moet die wel op lopen.

alleen een 12mm carb met een 70cc cilinder is wel heel milieu bewust :p (wat aan de kleine kant)
 
een 2-takt moet toeren maken....
knarf571 14-2-2009 17:49 Print reply
Posts: 19
zo zijn wij

maar we hebben een nieuwe bougie der in gedaan.. en maar weer gerend

derna weer naar bougie gekeken... hijs kletsnat...

plofjes klinken wel beter...

enig idee ????


bvd
 
thejudge60 14-2-2009 18:16 Print reply

Posts: 41
heeft die wel compressie dan....
 
een 2-takt moet toeren maken....

Dit topic is 5728 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved