Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Yamaha DT 50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1166 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #54604 - Yamaha DT 50
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 5715 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

knarf571 10-2-2009 17:36 Print topicpost
Posts: 19
Beste leden,

Ik heb sinds een tijdje samen met een goede vriend een yamaha dt50... het gaat om een klassieker... ik dacht van '84.
We hebben hem gekocht toen hij slecht afgesteld was, zo zei de verkoper. nu hebben we hem een x uit elkaar gehaald en weer opgebouwd omdat we hem toch eerst wilde afstellen...
We krijgen hem nu niet aan de praat, we hebben 1x hem aan de gang gekregen met aanduwen. De afgelegde weg was zon 40 meter tot hij aan sloeg...
Kickstarter was totaal niks. verkoper zei dat hij kapot was. We hebben de zuigerveer en koppakking vervangen omdat deze versleten waren.

Hoe krijgen we hem aan de gang? is er een manier dat we minder lang hoeven te duwen? kunnen we de kickstarter makkelijk maken? heb iets gehoord van dop op het vliegwiel om hem aan de praat te krijgen, mol je met deze manier niet je hele blok?

Graag tips. Bvd
Knarf571.

Dit bericht is gewijzigd door knarf571 op 10-2-2009 om 17:37 uur.
 

thejudge60 10-2-2009 18:20 Print reply

Posts: 41
vreemd dat je yamaha niet start, want ik heb zelf ook een dt en die start altijd met 1x kicken. krijgt die wel genoeg brandstof...of juist niet teveel (wat voor sproeier zit er in...neem aan dat je een 16mm mikuni d'r op hebt zitten). en als je de choke inhoud, wil die dan niet sneller starten.

en die keer dat die aansloeg bleef die toen lopen, en liep die goed ???

en wat betreft de kick starter weet ik niet....heb er zelf nooit problemen mee gehad.

 
een 2-takt moet toeren maken....
kenny77 10-2-2009 18:24 Print reply

Posts: 29286
even kijken of je benzine krijgt en een vonkt, als dat wel snor zit.
Naar de contactpunten afstand kijken, daar licht anders de reden dat die slecht start, zal de afstand wel te klein geworden zijn.
deze moet tussen de 0,30 en 0,4mm zitten.
 
Dennisb1991 10-2-2009 18:31 Print reply
Posts: 33
Hallo,

Ik ben dus de goede vriend:P Maar uhm.
Als we hem aanrennen pruttelt ie wel zeg maar.
Maar hij gaat niet echt aan. Hij reageert dan ook niet op gas.

Heeft het zin om een boor op het vliegwiel te zetten en hem zo aan te krijgen?


 
kenny77 10-2-2009 18:32 Print reply

Posts: 29286
ik ren altijd en heb zo altijd alles aan gekregen.

is de carburateur ondertussen al afgesteld.

 
thejudge60 10-2-2009 18:34 Print reply

Posts: 41
pruttelen....das of te veel brandstof, of de ontsteking staat niet goed. (mischien kooltje tussen de bougie...je weet nooit)

 
een 2-takt moet toeren maken....
knarf571 10-2-2009 18:38 Print reply
Posts: 19
bedankt al voor de replys!

als we kicken vonkt hij goed. daar is niks mis mee...
die x dat hij aansloeg heeft dennisb1991 er gewoon even op gereden... sloeg af toen koppeling werd aangeraakt... schakele was dus geowon zonder koppeling... choke inhouden niet geprobeerd... maar toen we vol gas in hadden met aanrennen, was de bougie flink nat.

contactpunten afstand ? hoe kunnen we dit zien??


Gr Knarf571
 
thejudge60 10-2-2009 18:43 Print reply

Posts: 41
vliegwielkap eraf halen....die kap waar ook de koppelingsworm in zit, en daar achter zit het vliegwiel. en dan gewoon kijken of ze ver genoeg(of niet te ver los gaan). dit doe je met een voelermaat van 0,4. deze moet als de contact punten helemaal los staan er stroef tussen door gaan.

als je geen voelermaat of iets van die maat hebt ga je gewoon naar de dichtst bijzijnde auto garage...die hebben er zowieso een.
 
een 2-takt moet toeren maken....
kenny77 10-2-2009 18:45 Print reply

Posts: 29286
hmm vreemd dat die afslaat als je de koppeling inknijp, ook als je er gas bij hielt?
(ander maakt die vals kontact via het koppeling hendeltje. (lijkt me erg sterk maar goed. )

en als de dt loopt haal eens even het kleine dekseltje van de ontstekings kap dan kan je kijken of hij tussen de contactpunten vonkt.
mocht dit zo zijn is de condensator kapot (een veel voorkomend probleem bij de dt)
Bij vervangen hiervan , altijd om een originele vragen. (!!)

de contactpunten afstand, kan je opmeten met voelermaatjes, (als je deze niet hebt is het aan te raden om deze te kopen omdat je de ontsteking regelmatig moet stellen.)

Als de bougie erg nat is met volgas aan lopen is die waarschijnlijk ook verzopen, dus niet de hele tijd volgas houden tijdens het aan rennen.

en wat is de kleur van de vonk , mooi blauw?
en slaat deze niet overal op verschillend plaatsen in de bougie.
zoja even een nieuwe bougie kopen.



Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 10-2-2009 om 18:46 uur.
 
Dennisb1991 10-2-2009 18:52 Print reply
Posts: 33
OK,
Nieuwe bougie halen we sowieso wel even.
En dan zullen we eens kijken voor contactpuntjes.
 
Sj_dt 10-2-2009 19:44 Print reply
Posts: 886
doet de kickstart het nou wel of niet? want je zegt wel dat hij goed vonkt als je hem aankickt. beetje vreemd.

ik kan maar een ding bedenken voor het uitslaan wanneer je de koppeling gebruikt, namelijk te laag stationair. Als je dan iets langer over het koppelen en ontkoppelen doet slaat hij af.
 
knarf571 10-2-2009 20:01 Print reply
Posts: 19
Hij is rijdend hierheen gekomen, toen moesten we aanduwen en met kickstarter ging hij niet aan... Als we nu kicken geeft hij een blauwe vonk... hij wil niet aan.

zal proberen met stationair afstellen...
 
thejudge60 10-2-2009 21:16 Print reply

Posts: 41
wat je kunt doen is zorgen dat alle brandstof uit de cilinder is, en dan de brandstofkraan dicht, en zorgen dat je vlotterkamer leeg is. en dan een beetje brandstof boven in de cilinder gieten door het bougie gat, en dan de bougie er weer in, en dan zal die het binnen een paar x ''kicken'' moeten doen...zo niet, dan zit het probleem in de ontsteking. als die het wel doet zit je ergens helemaal fout met je afstelling
 
een 2-takt moet toeren maken....
yamahadt1986 10-2-2009 21:22 Print reply
Posts: 1713
carberateur afstelling 16mm orgineel met iets snellere 50cc is gasnaald 2de stand van onderen.
luchtschroef anderhalveslag.
sproeier 100 orgineel luchtfilter met een twin air sproeier 105.
spruitstuk 16mm orgineel
en orgineel 3 kleps membraam

voor meer vragen inbox me maar
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
thejudge60 10-2-2009 21:31 Print reply

Posts: 41
orgineel/goed voor yamaha met std. cilinder en uitlaat is:

sproeier- 96
gasnaald- 1 naar hoogste stand
stationair schroef- is zelf proberen...moet mooi blijven lopen

psen 100 sproeier is wel groot voor 50cc...is eerder voor een 60cc cilinder

op of aanmerkingen...ik hoor het graag, mailen mag ook
 
een 2-takt moet toeren maken....
yamahadt1986 10-2-2009 21:35 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thejudge60
orgineel/goed voor yamaha met std. cilinder en uitlaat is:

sproeier- 96
gasnaald- 1 naar hoogste stand
stationair schroef- is zelf proberen...moet mooi blijven lopen

psen 100 sproeier is wel groot voor 50cc...is eerder voor een 60cc cilinder

op of aanmerkingen...ik hoor het graag, mailen mag ook




ik snap dat je dit groot vind maar rijd er perfect op enne luchtschroef is orgineel volgens het boekje zo en ook de gasnaald en loopt met die sproeier perfect.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!

Dit topic is 5715 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved