Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1064 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #54601 - Probleem
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2292 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jasper Strahiem 10-2-2009 16:39 Print topicpost

Posts: 1950
Ik heb net men orginele derbi ontsteking binnen gekregen. Maar als ik hem nu aankick gaat die meteen vol toeren lopen.

Kan het zijn dat dit aan de voorontsteking ligt?

Heb hem om het streepje op de grond plaat en het pijltje op het blokgemonteerd


Ook heb ik de stationair schroef geprobeerd, benzine toever.

Aan de afstelling is niets verandert!

ps. Had eerst mvt ontsteking (geen binnenrotor)
 
Make the most of now

rubbert 10-2-2009 16:40 Print reply

Posts: 8825
als het goed is kan hij er maar op 1 manier op dat alle 3 de schroefjes erin kunnen,

maar kon zijn dat de MTV verkeerd stond, en dat je hem nu anders af moet stellen?
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Derbi-Olaf 10-2-2009 16:40 Print reply

Posts: 14999
lig wss niet aan de ontsteking, tenzij er ook gekke klappen enzo uit je blok komen

Denk gewoon valse lucht
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Jasper Strahiem 10-2-2009 16:43 Print reply

Posts: 1950
Mvt kon maar op 1 manier vast.


Hoe kan ik ineens valse lucht hebben? Heb carburateur etc er niet af gehad. Enkel mijn ontsteking verwisseld
 
Make the most of now
rubbert 10-2-2009 16:43 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
lig wss niet aan de ontsteking, tenzij er ook gekke klappen enzo uit je blok komen

Denk gewoon valse lucht



kan heus wel door je ontsteking komen hoor, als je ontsteking te laat staat, moet je erop rekenen dat hij in toeren oploopt hoor

ik bedoel je orri onsteking, die zou er maar op 1 manier op moeten kunnen dat je alle 3 de schroefjes erin hebt, maar kan wel zijn dat die andere onsteking anders stond, en dat dat is opgevangen door hem anders af te stellen?


edit2: reageerd hij wel op het gas dan?

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 10-2-2009 om 16:45 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Jasper Strahiem 10-2-2009 16:46 Print reply

Posts: 1950
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]



kan heus wel door je ontsteking komen hoor, als je ontsteking te laat staat, moet je erop rekenen dat hij in toeren oploopt hoor

ik bedoel je orri onsteking, die zou er maar op 1 manier op moeten kunnen dat je alle 3 de schroefjes erin hebt, maar kan wel zijn dat die andere onsteking anders stond, en dat dat is opgevangen door hem anders af te stellen?


edit2: reageerd hij wel op het gas dan?

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 10-2-2009 om 16:45 uur.


Mijn mvt ontsteking kon de grondplaat maar op 1 manier vast. Maar in het vliegwiel zaten 3 spie groeven. Je kon hem dus vroeg of laat zetten. Hij stond altijd op vroeg...

Ik heb nu een leonellie ontsteking der op, die kan je op de grondplaat aardig wat draaien met 3 boutjes er in.


edit: gas heb ik nieteens aangezeten. ging meteen op top toeren
toen meteen weer uitgedaan, alles gecheckd maar daarna deed die het weer..

Dit bericht is gewijzigd door Jasper Strahiem op 10-2-2009 om 16:47 uur.
 
Make the most of now
rubbert 10-2-2009 16:50 Print reply

Posts: 8825
stumper, je gaat ook een leonelli ontsteking kopen :lol:

met dat ding weet je zeker dat je binnenkort stil staat met een ontsteking die het niet doet

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 10-2-2009 om 16:51 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Jasper Strahiem 10-2-2009 16:53 Print reply

Posts: 1950
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
stumper, je gaat ook een leonelli ontsteking kopen :lol:

met dat ding weet je zeker dat je binnenkort stil staat met een ontsteking die het niet doet

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 10-2-2009 om 16:51 uur.

Jah hij dacht dat het een ducatie was, maar t blijkt nu gwn leonellie te zijn...

Maar goed, zo ondegelijk zijn ze toch niet ?
 
Make the most of now
Derbi-Olaf 10-2-2009 16:57 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]



kan heus wel door je ontsteking komen hoor, als je ontsteking te laat staat, moet je erop rekenen dat hij in toeren oploopt hoor

ik bedoel je orri onsteking, die zou er maar op 1 manier op moeten kunnen dat je alle 3 de schroefjes erin hebt, maar kan wel zijn dat die andere onsteking anders stond, en dat dat is opgevangen door hem anders af te stellen?


edit2: reageerd hij wel op het gas dan?

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 10-2-2009 om 16:45 uur.

dan gaat 'ie echt neit meteen vol ni de toeren lopen
en als je de ontsteking verkeerd hebt staan, (te laat) dan kick je hem ook niet 1-2-3 aan
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Jasper Strahiem 10-2-2009 17:06 Print reply

Posts: 1950
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

dan gaat 'ie echt neit meteen vol ni de toeren lopen
en als je de ontsteking verkeerd hebt staan, (te laat) dan kick je hem ook niet 1-2-3 aan

Ik krijg hem idd niet heel makkelijk aan hoor
 
Make the most of now
rubbert 10-2-2009 17:24 Print reply

Posts: 8825
maar check dan is wat hij op het gas doet, en hoe hij rijdt enzo
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
G33RT 10-2-2009 17:28 Print reply
Posts: 376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
maar check dan is wat hij op het gas doet, en hoe hij rijdt enzo


Kijken hoe hij rijd enzo als hij:''meteen vol in toeren loopt''?

Edit: Ik zou ook eerst naar valse lucht kijken, kan zo niet bedenken dat je brommer toeren gaat maken als je ontsteking verkeerd staat?

Dit bericht is gewijzigd door G33RT op 10-2-2009 om 17:29 uur.
 
rubbert 10-2-2009 17:30 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: G33RT
[...]


Kijken hoe hij rijd enzo als hij:''meteen vol in toeren loopt''?

Edit: Ik zou ook eerst naar valse lucht kijken, kan zo niet bedenken dat je brommer toeren gaat maken als je ontsteking verkeerd staat?

Dit bericht is gewijzigd door G33RT op 10-2-2009 om 17:29 uur.



dus? je rijdt toch ook volgas, je hebt 2 remmen, die je motor wel stil krijgen, en je hebt een contactslot, en je hebt een koppeling
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Jasper Strahiem 10-2-2009 17:37 Print reply

Posts: 1950
Ik heb de ontsteking nu op zijn vroegtst gezet, nog steeds hetzelfde probleem. Het kan gewoon niet dat ik valse lucht heb. Heb net nieuw spruitstuk rubber er op.

Zou het kunnen zijn dat die mvt ontsteking zo vroeg stond/anders is. Dat er een grotere sproeier in moet?

Ik heb trouwens ook een kabel choke gemonteerd. Misschien zit daar iets verkeerds in?


Dit bericht is gewijzigd door Jasper Strahiem op 10-2-2009 om 18:11 uur.
 
Make the most of now
Joel_koningslust 10-2-2009 18:12 Print reply

Posts: 14514
ik vermoed valse lucht


echt hoog gaan lopen lijkt me sterk door alleen een ontsteking te monteren die je gewoon goed hebt staan.





Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 10-2-2009 om 18:12 uur.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Jasper Strahiem 10-2-2009 18:34 Print reply

Posts: 1950
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
ik vermoed valse lucht


echt hoog gaan lopen lijkt me sterk door alleen een ontsteking te monteren die je gewoon goed hebt staan.





Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 10-2-2009 om 18:12 uur.

Valse lucht lijkt mijzelf echt heel sterk! Ik zal wel eens grotere sproeier proberen

 
Make the most of now

Dit topic is 2292 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved