Mooi klote inderdaad, het gaat er inderdaad naar uitzien dat er over 2 jaar helemaal geen mt's meer rond rijden. Ik ken geen enkele mt die nog door zo'n keuring heen zal komen. Daarmee bedoel ik niet alleen de opgevoerde brommers maar ook de orginele. Bij elke bromer ouder dan 10 jaar mist er wel iets. De kilometer teller, andere wielen, niet orginele achterbrug, niet voledig aangesloten electra. Er zijn zoveel dingen die gewoon bij oudere brommers niet orgineel kunnen zijn. Honda is nouw een maal al 5 jaar geleden gestopt met het ondersteunen van deze brommers. Dit geldt trouwens niet alleen voor MT's en MB's maar ook voor alle classics, zoals de 4-takts en old-timers. Het zouw toch idioot zijn om al deze history weg te gooien met zo'n keuring.
Ik vindt dat de burgers wel meer informatie mogen hebben over de keuringen. Ze doen allemaal zo vaag wat de keuringen nouw presies in gaat houden.
Ik ga deze week een lang pleidooi schrijfen naar het ministerie van verkeer.
Het heeft echt geen zin om deze mensen dood te gooien met allemaal loze berichten want dat lezen ze niet.
Als we een goed pleidooi kunnen aan leveren namens alle 237 lezer van dit forum, heeft het meer invloed dan allemaal lose berichtje's. Ze nemen dat gewoon niet serieus.
Als er maar genoeg mensen tegen zijn, en goede argumenten hebben. Dan is er meschien wel wat te regelen. Natuurlijk mag je niet met een 70cc komen aan rijden maar kleine dingtje's zijn meschien wel te regelen. De meeste mb's en mt's vallen trouwens al bijna onder de oldtimmers en daar zal toch een andere regel voor moeten gelden denk ik.
Mocht die keuring er toch komen, dan moeten we optijd beginen met het verzamenlen van orginele onderdelen. Anders gaat 90% van de schakels verloren ben ik bang.
|