hehehe even duivelsadvokaat spelen: wel eens van een lineaire zuiger-motor gehoord?
dat is een motortje waarbij zowel onder als boven de zuiger gecomprimeerd en ontbrand word als de zuiger die kant opgaat..zie ook <http://en.wikipedia.org/wiki/Free-piston_engine>.
Geen draaiende krukas die dat ooit bij zal kunnen houden, maar per "slag" of eigenlijk: per halve cyclus word er energie geleverd..... dus 1-takt.
sorry voor deze tactloze opmerking.
Grtz, PymerOne.
Ik ben oud genoeg om beter te weten, maar jong genoeg om het toch te proberen....
zou het alleen niet in m`n eigen auto willen hebben
het zuipt mij veel en veelste veel olie slijt als een gek en het is een giga toerenbuiker dat moet je toch niet in je auto okeej het geeft wel lkkr veel vermogen het perst uit een 1.3 zo makkelijk 240pk ofzo
dat is dus de rede dat deze motor niet veel gebruikt is.
@ stephan:
jmmr zijn er te veel door elkaar heen.
Dit bericht is gewijzigd door -Bassie- op 9-2-2009 om 21:43 uur.
en dat is precies de reden waarom hij verder moest worden doorontwikkeld want de nieuwe renesis die mazda in de rx8 toepast is namelijk al veel beter dan vroeger
en zo'n ding heeft helemaal niet een enorm hoog vebruik als je kijkt naar hoeveel pk hij geeft maar mensen zeggen ja het is een 1.3 en een andere 1.3 kan veel zuiniger rijden
ja dat is zo maar levert die ook meer dan 200pk?
en over die klepoverlap dat heeft geen 1 turbomotor omdat je anders namelijk een groot deel van je overdruk er via je uitlaat weer uit blaast met daarbij brandstof en dan zou je niet door de apk komen want dan is je uitstoot veel te hoog
het zuipt mij veel en veelste veel olie slijt als een gek en het is een giga toerenbuiker dat moet je toch niet in je auto okeej het geeft wel lkkr veel vermogen het perst uit een 1.3 zo makkelijk 240pk ofzo
zeg ik toch ook wil ik niet
The way of life is just like the car you drive its good or bad
en dat is precies de reden waarom hij verder moest worden doorontwikkeld want de nieuwe renesis die mazda in de rx8 toepast is namelijk al veel beter dan vroeger
en zo'n ding heeft helemaal niet een enorm hoog vebruik als je kijkt naar hoeveel pk hij geeft maar mensen zeggen ja het is een 1.3 en een andere 1.3 kan veel zuiniger rijden
ja dat is zo maar levert die ook meer dan 200pk?
en over die klepoverlap dat heeft geen 1 turbomotor omdat je anders namelijk een groot deel van je overdruk er via je uitlaat weer uit blaast met daarbij brandstof en dan zou je niet door de apk komen want dan is je uitstoot veel te hoog
Verbrandingsmotoren zijn de toekomst niet meer, dat is nu wel duidelijk. Ik denk daarom niet dat Mazda nog veel geld gaat steken in de ontwikkeling van een nieuw model verbrandingsmotor. Of ze doen het wel en gaan het schip in
Bovenstaand bericht is mede mogelijk gemaakt door jou
en dat is precies de reden waarom hij verder moest worden doorontwikkeld want de nieuwe renesis die mazda in de rx8 toepast is namelijk al veel beter dan vroeger
en zo'n ding heeft helemaal niet een enorm hoog vebruik als je kijkt naar hoeveel pk hij geeft maar mensen zeggen ja het is een 1.3 en een andere 1.3 kan veel zuiniger rijden
ja dat is zo maar levert die ook meer dan 200pk?
en over die klepoverlap dat heeft geen 1 turbomotor omdat je anders namelijk een groot deel van je overdruk er via je uitlaat weer uit blaast met daarbij brandstof en dan zou je niet door de apk komen want dan is je uitstoot veel te hoog
als jij dat zeker weet moet je het zeker blijven geloven.
The way of life is just like the car you drive its good or bad