Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Takt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 907 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #54592 - Takt
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3838 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

pckor 9-2-2009 21:35 Print reply

Posts: 1364
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gabbermaikel
[...]

ga jij maar eens snel wat inlezen voor je mee gaat praten
een 4 takt is veel en dan ook echt veel efficienter dan een 2takt
want bij een 2takt staan je in en uitlaat tegelijk open waardoor je veel onverbrande brandstof zo je uitlaat in pompt
en je kunt lullen zoals je wilt maar om die simpele reden is een 4 takt zuiniger dan een 2 takt

wtf ik wil niet veel zeggen maar je uitlaat en inlaat klep staat in de praktijk ook even tegelijk open
 
Coole 9-2-2009 21:36 Print reply

Posts: 423
Wtf lullen jullie, het is een vaststaand feit dat 4-takt zuiniger is!
 
Bovenstaand bericht is mede mogelijk gemaakt door jou
gabbermaikel 9-2-2009 21:37 Print reply
Posts: 34
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Bassie-
[...]


link??

was een vraag
en ja eigenlijk is die er maar die zit zelfs onder de 1 takt dat is de wankel/renesis/rotatie motor die heeft namelijk per omwenteling(2 slagen dus eigenlijk) 3 ontbrandingen
en een wankelmotor is ook de beste motor die er is want een zuigermotor moet constant zijn zuiger weer tot stilstandbrengen om hem vervolgens de andere kant op te laten gaan terwijl een wankelmotor gewoon constant dezelfde kan op blijft gaan
 
maxisport 9-2-2009 21:37 Print reply

Posts: 4206
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Coole
Wtf lullen jullie, het is een vaststaand feit dat 4-takt zuiniger is!


wtf, hoe weet jij dat nou.
je wist niet eens wat een takt is
 
steef ts70xk 9-2-2009 21:38 Print reply

Posts: 3244
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pckor
[...]

wtf ik wil niet veel zeggen maar je uitlaat en inlaat klep staat in de praktijk ook even tegelijk open

dat vin ik heel knap
 
-Bassie- 9-2-2009 21:38 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pckor
[...]

wtf ik wil niet veel zeggen maar je uitlaat en inlaat klep staat in de praktijk ook even tegelijk open


heel even

maar niet zo erg als de 2takt.

en dat is alleen voor meer vermogen.

een 2 takt is dat altijd zo.

@ coole:

er word gevraagd waarom dat is en niet of het een feit is.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
gabbermaikel 9-2-2009 21:38 Print reply
Posts: 34
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pckor
[...]

wtf ik wil niet veel zeggen maar je uitlaat en inlaat klep staat in de praktijk ook even tegelijk open

dan heb jij er wss niet veel verstand van want niet ieder 4takt heeft klepoverlap
 
-Bassie- 9-2-2009 21:39 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gabbermaikel
[...]

was een vraag
en ja eigenlijk is die er maar die zit zelfs onder de 1 takt dat is de wankel/renesis/rotatie motor die heeft namelijk per omwenteling(2 slagen dus eigenlijk) 3 ontbrandingen
en een wankelmotor is ook de beste motor die er is want een zuigermotor moet constant zijn zuiger weer tot stilstandbrengen om hem vervolgens de andere kant op te laten gaan terwijl een wankelmotor gewoon constant dezelfde kan op blijft gaan


waarom gebruiken we dan toch nog steeds de 4 takt??

omdat:

20 procent meer verbruik de wankel.

de wankel slijt veel meer.

de wankel moet toeren draaien voor vermogen.

en anders moet jij even lezen op www.wankelmotor.nl


@ maikel:

de meeste tegenwoordig wel hoor.

Dit bericht is gewijzigd door -Bassie- op 9-2-2009 om 21:40 uur.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Joel_koningslust 9-2-2009 21:40 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Bassie-
[...]


waarom gebruiken we dan toch nog steeds de 4 takt??

omdat:

20 procent meer verbruik de wankel.

de wankel slijt veel meer.

de wankel moet toeren draaien voor vermogen.

en anders moet jij even lezen op www.wankelmotor.nl






wankel zuipt olie, offie nouw nieuw is of niet

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Henk-88 9-2-2009 21:41 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gabbermaikel
[...]

dan heb jij er wss niet veel verstand van want niet ieder 4takt heeft klepoverlap



In auto's en motoren wel meestal hoor.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
steef ts70xk 9-2-2009 21:41 Print reply

Posts: 3244
wankel heb veel vermogen maar het sljt waar je bij staat:S
 
stephan777 9-2-2009 21:42 Print reply

Posts: 7259
mooie discussies
 
-Bassie- 9-2-2009 21:42 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: steef ts70xk
wankel heb veel vermogen maar het sljt waar je bij staat:S


dat is dus de rede dat deze motor niet veel gebruikt is.

@ stephan:

jmmr zijn er te veel door elkaar heen.

Dit bericht is gewijzigd door -Bassie- op 9-2-2009 om 21:43 uur.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
pckor 9-2-2009 21:43 Print reply

Posts: 1364
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gabbermaikel
[...]

dan heb jij er wss niet veel verstand van want niet ieder 4takt heeft klepoverlap

dat zeg ik toch ook niet?
jij wil beweren dat dat helemaal nooit zo is

Dit bericht is gewijzigd door pckor op 9-2-2009 om 21:43 uur.
 
steef ts70xk 9-2-2009 21:43 Print reply

Posts: 3244
ja aleen mazda gebruikt het nog
 

Dit topic is 3838 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved