Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - 4takt tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 755 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #54588 - 4takt tunen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4326 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

gabbermaikel 9-2-2009 20:07 Print topicpost
Posts: 34
ik wil graag een 50cc 4takt schakelblok gaan tunen (voor een brommobiel project)
maar ooit had ik eens een site gevonden waar veel van die tuningsdelen op stonden, maar die vind ik nu niet meer
weet iemand hier mischien een site waar veel van dat soort dingen op staan
en het moet eerst een 50cc blijven omdat hij namelijk opnieuwe gekeurd moet worden om de weg op te mogen en ik denk niet dat hij weg komt als ik er gewoon een standaard 50cc 4takt in hang

en als hij goedgekeurd is denk ik dat ik er een oo racing motor in hang maarja als ik daarmee aan kom bij de rdw zien die lui ook wel dat dat geen 50cc is


en volgens de wet zit er aan een benzine brommobiel geen vermogensbeperking dus ik wil gewoon een redelijk vermogen halen want hij moet toch wel weg komen anders dan word hij waarschijnlijk ook niet goedgekeurd
 

ronaldt 9-2-2009 20:11 Print reply

Posts: 2735
dus jij beweert dat je moet tunen om een goedkeuring van de RDW te krijgen? Nou breekt me echt de klomp! Maak dat ding gewoon lopend en ga nĂ¡ de keuring maar het een en ander aan onderdelen bestellen om 'vooruit te komen'.
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
Master 1.0 9-2-2009 20:13 Print reply

Posts: 152
Probeer eens een:
Turbo of compressor = meer lucht in je cilinder = meer benzine derin = meer vermogen.

Andere nokas: Kleppen blijven langer open staan = meer lucht = meer benzine.

Koppeling en remmen eens na kijken of er niks blijft hangen of juist te erg doorslipt.

Mogelijkheden goenoeg maar kost wel weer (veel) geld.

Groetels Wim
 
Kennis vermenigvuldigt zich door het te delen!
-Bassie- 9-2-2009 20:15 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Master 1.0
Probeer eens een:
Turbo of compressor = meer lucht in je cilinder = meer benzine derin = meer vermogen.

Andere nokas: Kleppen blijven langer open staan = meer lucht = meer benzine.

Koppeling en remmen eens na kijken of er niks blijft hangen of juist te erg doorslipt.

Mogelijkheden goenoeg maar kost wel weer (veel) geld.

Groetels Wim


je kan ook gewoon iets verder zoeken.

zoals bij sommige kan je vario ring verwijderen enzo.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
pckor 9-2-2009 20:18 Print reply

Posts: 1364
spaghetti uitlaat (niet dat dat er is voor zo bakkie)
en idd vairo ring verwijderen jongen uit mijn klas heeft ook zo ding en die gaat 80 door alleen maar vario ring te verwijderen
btw als je je cabarateur dichter bij je cilinder plaatst krijg je meer koppel enzo maar dat is een heel gedoe

Dit bericht is gewijzigd door pckor op 9-2-2009 om 20:23 uur.

Dit bericht is gewijzigd door pckor op 9-2-2009 om 20:24 uur.
 
Niek de Wildt 9-2-2009 20:23 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pckor
spaghetti uitlaat (niet dat dat er is voor zo bakkie)
en idd vairo ring verwijderen jongen uit mijn klas heeft ook zo ding en die gaat 80 door alleen maar vario ring te verwijderen


Het betreft hier een crosser, daar zul je geen vario in vinden.
En als het een (chinese)4takt scooter betreft die van je vriend, dan is het onmogelijk dat hij zo snel loopt, die dingen zijn std uiterst traag, 80 haal je alleen met 80cc cilinder en andere nok
Betreft het toch een vario 4takt, kijk hier dan hoe bijna alle 4takt scooters zijn begrensd:
http://www.brommerforum.nl/showtopic/52416/1
(zoek mijn post een beetje na het midden)

Stukje uitleg 4takt tuning:
http://www.rivadu-tu...nden/motortuning.htm
 
-Bassie- 9-2-2009 20:29 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pckor
spaghetti uitlaat (niet dat dat er is voor zo bakkie)
en idd vairo ring verwijderen jongen uit mijn klas heeft ook zo ding en die gaat 80 door alleen maar vario ring te verwijderen
btw als je je cabarateur dichter bij je cilinder plaatst krijg je meer koppel enzo maar dat is een heel gedoe

Dit bericht is gewijzigd door pckor op 9-2-2009 om 20:23 uur.

Dit bericht is gewijzigd door pckor op 9-2-2009 om 20:24 uur.


carburateur dichter bij de cilinder plaatsen krijg je minder koppel en meer top toeren.

en anders om.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
pckor 9-2-2009 20:30 Print reply

Posts: 1364
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Bassie-
[...]


carburateur dichter bij de cilinder plaatsen krijg je minder koppel en meer top toeren.

en anders om.

o vergissing
 
gabbermaikel 9-2-2009 20:33 Print reply
Posts: 34
het betreft hier dus niet een orgineel iets meer een ding wat zelf aangepast word
en je zult toch echt wel van zijn plek moeten komen om ooit door de rdw keuring te komen want als het gewoon stil blijft staan is het meteen afgekeurd
en als je bij het stoplicht met een lichter steiging niet meer weg kan komen heb je ook een probleem

en ik weet wel hoe je een 4takt moet tunen enz maar ik kan niet zelf een nieuwe kop en nokkenas gaan maken want dat is gewoon niet te doen zonder zeer geavanceerde machines
 
-Bassie- 9-2-2009 20:35 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gabbermaikel
het betreft hier dus niet een orgineel iets meer een ding wat zelf aangepast word
en je zult toch echt wel van zijn plek moeten komen om ooit door de rdw keuring te komen want als het gewoon stil blijft staan is het meteen afgekeurd
en als je bij het stoplicht met een lichter steiging niet meer weg kan komen heb je ook een probleem

en ik weet wel hoe je een 4takt moet tunen enz maar ik kan niet zelf een nieuwe kop en nokkenas gaan maken want dat is gewoon niet te doen zonder zeer geavanceerde machines


laten doen.

klepper diagram ontwerpen.

dan originele nokkenas mee naar bedrijf die dat kunnen.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
gabbermaikel 9-2-2009 20:36 Print reply
Posts: 34
dat is een optie maar ik weet dat er sites zijn die gewoon tuning onderdelen verkopen voor die blokjes en dat zal waarschijnlijk veel en veel goedkoper zijn dan een nokkenas laten aanpassen
 
Niek de Wildt 9-2-2009 20:37 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gabbermaikel
dat is een optie maar ik weet dat er sites zijn die gewoon tuning onderdelen verkopen voor die blokjes en dat zal waarschijnlijk veel en veel goedkoper zijn dan een nokkenas laten aanpassen


Dan gebruik je de verkeerde term.
Je wilt je 4takt dus niet "tunen" maar je wilt er onderdelen op mikken.
 
-Bassie- 9-2-2009 20:37 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gabbermaikel
dat is een optie maar ik weet dat er sites zijn die gewoon tuning onderdelen verkopen voor die blokjes en dat zal waarschijnlijk veel en veel goedkoper zijn dan een nokkenas laten aanpassen


ga dan kijken/zoeken daarnaar.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Markjo 9-2-2009 20:39 Print reply

Posts: 1061
je kan iig een grotere carb erop zetten en je inlaat en uitlaat kanalen vergroten/gietfouten eruit halen. dikkere uitlaatpijp zou ook nog wel kunnen. compressie iets verhogen kan je ook nog proberen.

verder valt er niet veel aan te doen
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
gabbermaikel 9-2-2009 20:56 Print reply
Posts: 34
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Dan gebruik je de verkeerde term.
Je wilt je 4takt dus niet "tunen" maar je wilt er onderdelen op mikken.

nee ik wil een aantal delen vervangen en die vervolgens nog wat aanpassen maar met een standaard nokkenas en al die dingen heeft het maar weinig zin om andere dingen te doen want dan haal je er een beetje vermogen meer uit maar waarschijnlijk nog niet genoeg
ik hoopte namelijk een 5.5pk te halen met die 50cc en dat moet toch niet echt een probleem zijn?

en een compressor had ik ook al aan gedacht maar die zijn volgens mij niet echt te koop voor een 50cc toch?

@ bassie ik kan die sites niet meer vinden en wat ik vind zijn vaak gewoon plaatjes en verder staat er niks bij, vaak niet eens een prijs ofzo
dus daarom dat ik benieuwd was of iemand hier een site wist en of iemand ook tips had ofzo
en ik dacht mischien heeft iemand hier dat ook al wel eens gedaan

Dit bericht is gewijzigd door gabbermaikel op 9-2-2009 om 20:57 uur.
 
Markjo 9-2-2009 20:59 Print reply

Posts: 1061
een kompressor is aardig wat werk om erop te zetten, en als je er echt wat mee wil doen moet je compressie verlagen.

turbo is ook niet echt een idee, omdat je al zo weinig volume heb.

ik zeg nokkenas
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten

Dit topic is 4326 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved