Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - kras in zuiger

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 965 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #54583 - kras in zuiger
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2788 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

owenN 9-2-2009 19:23 Print topicpost

Posts: 63
Ik vroeg me af of deze kras een groot compressieverlies kan veroorzaken?
& hoe kan je merken dat je zuigerveren kapot zijn ?
moeten ze goed aanspannen ofzo?
 

NSR50 Rider 9-2-2009 19:26 Print reply

Posts: 155
zuiger kan je afschrijven naar mijn idee,
veren hoeven niet aan gespannen te worden
 
[img]http://img231.imageshack.us/img231/4115/hondabannergr3.jpg[/img]
suzuki rm 9-2-2009 19:29 Print reply

Posts: 1114
ja gooi die zuiger maar weg
 
steef ts70xk 9-2-2009 19:32 Print reply

Posts: 3244
haal maar nieuwe voordat je de cil ook stuk loopt
 
NSR50 Rider 9-2-2009 19:34 Print reply

Posts: 155
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: steef ts70xk
haal maar nieuwe voordat je de cil ook stuk loopt



jep idd, helemaal mee eens

 
[img]http://img231.imageshack.us/img231/4115/hondabannergr3.jpg[/img]
YZ50crosser 9-2-2009 19:37 Print reply

Posts: 2241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: owenN
Ik vroeg me af of deze kras een groot compressieverlies kan veroorzaken?
& hoe kan je merken dat je zuigerveren kapot zijn ?
moeten ze goed aanspannen ofzo?


ja je merkt het zo, je brommer zal veel moeilijker starten
en gooi die zuiger idd maar weg
 
www.bxteamlg.tk
Harold 9-2-2009 19:42 Print reply

Posts: 1052
Zuiger valt wel mee, ik denk eerder dat je wand niet zo heel goed meer is.
Lijkt er op dat je een ovaal uitgesleten cilindertje hebt. Zuigerveren kun je controleren door ze los in de cilinderwand te zetten. Even met de kop van de zuiger wat aanduwen zodat hij evenwijdig en dus recht in de cilinderwand ligt. Slot speling mag dan niet meer dan 0.3mm bedragen (volgensmij, dus ff nazoeken).

Die kras is niet zo erg, zul je niks van merken. Wel lijkt het dat hij kantelt tijdens het lopen. Onderaan bij het hemd is hij behoorlijk versleten.
 
Master 1.0 9-2-2009 20:07 Print reply

Posts: 152
Zie ik het nauw verkeerd of is je zuiger ook een beetje gesmolten bij het gat van je pistonpen?

Groetels Wim
 
Kennis vermenigvuldigt zich door het te delen!
suzuki rm 9-2-2009 21:35 Print reply

Posts: 1114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Master 1.0
Zie ik het nauw verkeerd of is je zuiger ook een beetje gesmolten bij het gat van je pistonpen?

Groetels Wim


is volgens mij van het gieten
 
Markjo 9-2-2009 21:45 Print reply

Posts: 1061
ziet er uit als een goedkoop zuigertje=gewoon nieuw kopen
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
owenN 9-2-2009 23:14 Print reply

Posts: 63
euh dus dit is niet de oorzaak van mijn compressieverlies
(brommer rijdt nu nog maar 10km/u)
eerder iets aan krukas dan?
wat kan er aan liggen dat ie maar lage toeren haalt ?

 
mr200r 9-2-2009 23:42 Print reply
Posts: 5122
Het zuigertje zal het compressie probleem niet geven.
Hoe ziet de wand van de cilinder eruit?
 
mr200r
owenN 10-2-2009 0:42 Print reply

Posts: 63
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r
Het zuigertje zal het compressie probleem niet geven.
Hoe ziet de wand van de cilinder eruit?


de wand van de cilinder ziet er glad uit ..


mmh krukas eerder dan ?
iets waardoor krukas gewoon doorslipt en geen grip heeft, of .. ?

 
Henk-88 10-2-2009 1:01 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: owenN
de wand van de cilinder ziet er glad uit ..


mmh krukas eerder dan ?
iets waardoor krukas gewoon doorslipt en geen grip heeft, of .. ?




Nee iets met je ontsteking of je benzinetraject denk ik dan.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
gust19 11-2-2009 22:26 Print reply
Posts: 41
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: owenN
Ik vroeg me af of deze kras een groot compressieverlies kan veroorzaken?
& hoe kan je merken dat je zuigerveren kapot zijn ?
moeten ze goed aanspannen ofzo?


De groef is onder de segmenten en zal geen compressieverlies hebben als de segmenten geen deuk hebben of beschadigt zijn.
Maar waar ik zorgen over maak is,hoe en wat is de oorzaak van die beschadiging.
Is er een stukje metaal losgekomen van een lager of is er iets ingevallen bij het monteren van een andere bougie?
Ligt er michien nog iets in onder de krukas,het zijn allemaal vragen die ik me afvraag.
Dus eerst goed nakijken alvorens de cilinder terug te monteren.

Groetjes Gust
 

Dit topic is 2788 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved