Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honfa MTX-sh Start niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 991 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #54578 - Honfa MTX-sh Start niet
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1061 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Bolo 9-2-2009 17:27 Print topicpost

Posts: 234
Ik heb een Honda MTX-sh met 70cc malossi en 18 mm caberateur keihin. er zat eerst een powerfilter op maar die heb ik vervangen voor een orginele filter en er zit een nieuwe schakel as is. voor de rest is de neutraal schakelaar eruit want die is kapot er moet nog een nieuwe in komen. alleen na het vervangen van mijn luchtfilter en schakel arm start de honda niet meer. ik heb een goede blauwe vonk. zou die valse lucht zuigen omdat er nu geen neutraal schakelaar in zit of waarom start die nu niet meer?
 

mrgforce 9-2-2009 17:52 Print reply

Posts: 572
haal je bougie dr uit maak die goed schon ... stop hem weer dr in kick een paar keer en haal hem dan eruit! als ie nat is moet je je carb. weer iets afstellen en als dat niet het probleem is kijk of je zuiger nog goed draaid dit kan je doen door zachtjes met de kickstart te duwen ( bougie eruit laten) en kijken of ie dan goed gaat. gewoon wat dingen proberen!
 
TECstar 9-2-2009 17:53 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
haal je bougie dr uit maak die goed schon ... stop hem weer dr in kick een paar keer en haal hem dan eruit! als ie nat is moet je je carb. weer iets afstellen en als dat niet het probleem is kijk of je zuiger nog goed draaid dit kan je doen door zachtjes met de kickstart te duwen ( bougie eruit laten) en kijken of ie dan goed gaat. gewoon wat dingen proberen!



lees dit

Dit bericht is gewijzigd door TECstar op 9-2-2009 om 17:54 uur.
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Martijn II - Forum en Sales Moderator 9-2-2009 17:56 Print reply

Posts: 9841
kan natuurlijk zo zijn dat je mengsel nu te rijk is door het originele filter.
Vrij stug, als het zoveel scheelt dat ie niet eens meer start..maargoed.

valse lucht langs je neutraalschakelaar is onzinnig, zou me meer zorgen maken over olieverlies

zou even kijken of er mss vuil in de carb zit.
gewoon systematisch stap voor stap kijken.

Compressie? (heb je vast wel)
Vonk? (heb je al, dat zei je, maar de ontsteking kan mysterieus verdraaid zijn toevallig waardoor je timing niet meer goed is)
Brandstof? (daar zit waarschijnlijk het probleem).

Ik zou de carb erafhalen, dan kun je meteen zien of de brandstof goed uit je tank loopt en in je carb komt. Carb voorzichtig openmaken en kijken of er residu in je vlotterbak ligt, sproeier eruithalen en kijken welke maat het is en evt sproeier schoonblazen.

Wel eerst even kijken, want als je ziet dat je sproeier verstopt zit heb je waarschijnlijk meteen de boel opgelost.



 
Too cool for school!
Bolo 9-2-2009 18:11 Print reply

Posts: 234
oke ja bougie krijgt brandstof die is nat en de sproeier maar is 85. compressie heb ik ook.en de onsteking staat nu goed afgesteld. zoals werd uitgelegt op internet zal wel eens gaan kijken of het dan toch in de caberateur zit. maar lijkt me eigenlijk van niet als hij toch benzine krijgt? heb net de caberateur eraf gehaald en schoongemaakt zat gewoon benzine in de vlotterbak en de sproeier was niet verstopt. verder nog tips

Dit bericht is gewijzigd door Bolo op 9-2-2009 om 18:59 uur.
 
mtx-bart 9-2-2009 19:08 Print reply
Posts: 816
Stop er eens sproeier 100 in, of 110
 
japh 10-2-2009 16:36 Print reply
Posts: 18
k heb ook een mtx-sh en die starte ook niet gwn vonk enzo

lag me krukaskering eruit
kijk daar is naar of je niet een keerring vergete ben:P

 
Jakob 125 10-2-2009 16:59 Print reply

Posts: 472
dat heb ik ook gehad, en dan hoor je het ook wel, want dan verzuipt ie in de olie.

Dit bericht is gewijzigd door Jakob 125 op 10-2-2009 om 16:59 uur.
 
2-stroke
Bolo 11-2-2009 11:13 Print reply

Posts: 234
verzuipen in de oli gaat niet als er geen olie in het blok zit. en de keerling is er niet uit want heb ik er ook niet uitgehaald.

 
japh 11-2-2009 20:53 Print reply
Posts: 18
die had ik er ook niet uitgehaald en k bedoel de krukaskering aan de kant van je ontsteking
die lag bij mij half op me krukas

 
Bolo 13-2-2009 10:18 Print reply

Posts: 234
Ja die keerring zit er bij mij nog goed in. want heb de hele ontsteking al los gehaald. en de keerring zat er nog goed in.
 

Dit topic is 1061 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved