Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - maximale doorlaat malossi membraam am6

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1167 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #54574 - maximale doorlaat malossi membraam ...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 4487 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Derbi-Olaf 9-2-2009 16:46 Print reply

Posts: 14999
als 'ie volgas smoort is toch echt je sproeier te groot
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
robert 9-2-2009 16:50 Print reply

Posts: 900
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


Gaan we godverdomme bijdehand doen ? Ik klap je kop van je romp, beter stop je met praten want je overleeft deze shit niet.


angst


close topic maar, eerst 6 domme antwoorden, dan een paar die lezen half niet, zit een gasje me te bedreigen muhaha...

wat een niveau zeg
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
Leen 9-2-2009 16:51 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robert
[...]


angst


close topic maar, eerst 6 domme antwoorden, dan een paar die lezen half niet, zit een gasje me te bedreigen muhaha...

wat een niveau zeg



geen domme antwoorden, je moet lezen wat we schrijven, dan even logisch nadenken, en dan kom je erachter dat martijn en ik gelijk hebben.
 
mcdronkz 9-2-2009 16:51 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



geen domme antwoorden, je moet lezen wat we schrijven, dan even logisch nadenken, en dan kom je erachter dat martijn en ik gelijk hebben.


Ik heb ook gelijk sukkel
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 9-2-2009 16:52 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
als 'ie volgas smoort is toch echt je sproeier te groot


hoeft niet.

 
Too cool for school!
Derbi-Olaf 9-2-2009 16:52 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robert
[...]


angst


close topic maar, eerst 6 domme antwoorden, dan een paar die lezen half niet, zit een gasje me te bedreigen muhaha...

wat een niveau zeg

hoe weet je dan dat je sproeier goe zou zijn?
als 'ie volgas niet goed loopt is het JUIST je sproeier die NIET goed is.
ook al zou de doorlaat te klein zijn, daarvan gaat 'ie goed afgesteld nog niet smoren


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


hoeft niet.


onderbouw dan ook ff waarom het niet hoeft?

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 9-2-2009 om 16:53 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Uncatchable 9-2-2009 16:52 Print reply

Posts: 538
ik vind jullie niveau echt een beetje laag bij de gronds moet ik zeggen verwacht ik nou echt niet van een 21 jarige knakker
 
mcdronkz 9-2-2009 16:52 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
als 'ie volgas smoort is toch echt je sproeier te groot


Jouw verstand smoort ook wel eens, want je waterhoofd is te groot
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 9-2-2009 16:53 Print reply

Posts: 7728
ontopic maar weer?

1pp nog niet genoeg?

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 9-2-2009 om 17:00 uur.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
mcdronkz 9-2-2009 16:53 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
ontopic maar weer?


Nee. HAHA !
 
Leen 9-2-2009 16:54 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

hoe weet je dan dat je sproeier goe zou zijn?
als 'ie volgas niet goed loopt is het JUIST je sproeier die NIET goed is.
ook al zou de doorlaat te klein zijn, daarvan gaat 'ie goed afgesteld nog niet smoren




precies, bougie kan ook mooi bruin zijn als je sproeiermaat 2 maatjes verkeerd is.

hoe groter je carb, hoe belangrijker de finetuning is.

want je hebt veel minder onderdruk in je carb door een vermindert venturi effect, dus moet je sproeier perfect zijn voor optimale performance.

met een kleinere carb heb je veel meer onderdruk, door hogere doorstroomsnelheid, hierdoor luistert de sproeiermaat minder nauw.

Dit bericht is gewijzigd door Leen op 9-2-2009 om 16:57 uur.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 9-2-2009 16:59 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf

[...]

onderbouw dan ook ff waarom het niet hoeft?




stroomsnelheid kan ook zwaar verkloot zijn waardoor je hele venturiwerking half begaaid is, net zoals leen al zegt.

kun je grotere sproeiers erinstoppen wat je wilt, maar het komt gewoon niet meer goed dan

 
Too cool for school!
robert 10-2-2009 8:03 Print reply

Posts: 900
daarom, een goed membraam kan de flow wel verbeteren, dus de gassnelheid ook...

en qua sproeier NOGmaals, 1 sproeier groter of kleiner, dan wordt het op dit moment alleen maar beroerder.

Maar ik ga het membraam maar eens van dichtbij bekijken, en even opmeten en alles.

Ik had dus alleen de vraag, wat ongeveer de maximale maat carb is die op een malossi membraam am6 kan...

ik weet nog van de MT tijdperk, dat een 32mm niet op een 4 kleps ging maar prima op een 6 kleps (125cc tijdperk zegmar)


 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
dirktimmer 10-2-2009 10:24 Print reply

Posts: 1737
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
als 'ie volgas smoort is toch echt je sproeier te groot


Waarom debnk je dat? mengsel kan dan juist te arm zijn. vanaf het moment dat je gasnaald uit de gasbuis is rgele je de lucht door gasschuif verder open te zetten, op het bovenste punt krijgt hij dus het meeste lucht, meer dan bij 3/4 gas.
 
robert 10-2-2009 15:31 Print reply

Posts: 900
uhh hij staat nu op het onderste standje, als ik hem helemaal in het bovenste sleufje doe, is er stationair niets mee te beginnen en loopt het half niet, en dat hoe lager de stand hoe beter het wordt...
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.

Dit topic is 4487 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved