Martijn II - Forum en Sales Moderator |
9-2-2009 13:36 |
Posts: 9841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: robert
Ik rijd nu met 28mm flatside dat gaat opzich prima, maar ik heb ook nog een 30mm flatside liggen...
en met 30mm rijden is beter dan met 28mm?
|
|
Too cool for school! |
|
Leen |
9-2-2009 13:41 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]
en met 30mm rijden is beter dan met 28mm?
al;s dat het geval is ga ik meteen een 120mm gasklep op mn auto zetten.
dat is beter als 60mm!!
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
9-2-2009 13:43 |
Posts: 9841 |
zo is het.
je kunt je stroomsnelheid in je venturi niet laag genoeg hebben!
|
|
Too cool for school! |
|
Leen |
9-2-2009 13:54 |
Posts: 26877 |
minder stroomsnelheid, betekend minder onderdruk...
onderdruk = energieverlies, dus grotere venturi = meer vermogen!
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
9-2-2009 13:58 |
Posts: 9841 |
juist... gewoon de power uit je inlaatslag halen
|
|
Too cool for school! |
|
robert |
9-2-2009 15:26 |
Posts: 900 |
ja doe even blij allemaal, als het sneller kan, dan gaat het sneller.
Heb em er inmiddels opgezet, me spruitstuk is doorlaat ook net 30mm, en goed mogelijk afgesteld, ik kan alleen net geen volgas geven dan verzuipt het, maar driekwart gas gaat het als een speer, iig harder dan de 28mm....en op toptoeren volgas gaat het ook wel alleen helemaal op top dan gaat hij weer sputteren.
En vanuit stilstand gaat het ook niet helemaal volgas dan smoort die dus.
Zit qua sproeier en gasnaald prima, bougie is mooi bruin gekleurd, was eerst flink grijs. Hij loopt ook prima stationair etc.
Dus daarom denk ik dat dat het membraam net niet genoeg doorlaat heeft, dus kortom is het malossi membraam nog iets bij te buigen of zijn de kleppen gewoon qua oppervlak te klein?
Of zal bijv. een top performances v-force membraam beter zijn ivm doorlaat?
En waarom, als je van 26 naar 28 gaat, en dat al merkt, en van 28 naar 30 gaat en dat al met driekwart gas verschil is, dan moet het zo zijn.
Ik rij overigens ook praktisch niet op de weg, maar een aprilia rx voor de cross int zand dus.
|
|
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen. |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
9-2-2009 16:06 |
Posts: 9841 |
ja ik denk gewoon dat 30 te groot is en dat je meer prestaties boekt met die 28 mits je em goed afstelt (wat blijkbaar niet het geval was toen je daarmee reed, want als je met een 30mm 3/4 gas harder rijdt dan met een 28mm volgas dan doe je toch echt iets verkeerd).
Beredeneer eens waarom het je membraan zou moeten zijn...
Als het je membraan is, dan maakt het niet uit wat voor carb eropzit, bij een bepaalde flow (dus aantal toeren) schiet het membraan tekort... Als ie het met één van de twee carbs wel goed doet zit het probleem dus al niet in je membraan.
|
|
Too cool for school! |
|
robert |
9-2-2009 16:18 |
Posts: 900 |
uhm, maximale doorlaat oppervlak misschien?
een 30mm carb op een 26 spruitstuk zal ook nooit geweldig lopen...
op de 28 loopt hij perfect, volgas op het achterwiel geen gedip maar gewoon perfect... en op de 30 bijna, met optrekken gaat het net niet volgas, sproeier kleiner of groter wordt het slechter mee. Maar bijna volgas trekt het geweldig....op toptoeren begint het alleen echt te klepperen, net of die niet meer toeren dan dat kan/wil maken, ik dacht daarom dat misschien het membraam het gewoon niet aankan, dat de snelheid zo groot wordt maar de kleppen niet groot genoeg of niet ver genoeg open gaan ofzo...?
Tis overigens een TP 80cc met verhoogde uitlaatpoorttiming (190 graden) en doma crossmotor pijpje, HPI binnenrotor.
|
|
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen. |
|
mcdronkz |
9-2-2009 16:21 |
Posts: 32777 |
Ik weet wel hoe het komt.
Je bent gewoon lelijk.
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
9-2-2009 16:21 |
Posts: 9841 |
je hebt een 26 spruitstuk?
ja nee...dan is je membraan echt het probleem.
tering...de lucht zal zo onderhand stil staan in de carb op die manier dan is het niet gek dat het niet goed loopt
|
|
Too cool for school! |
|
mcdronkz |
9-2-2009 16:24 |
Posts: 32777 |
Als ik jou was zou ik trouwens een slobgat frezen in je carter naast je spruitstuk. Zo bouw je wat minder carterdruk op, een probleem waar al die TSX'en wel last van hebben. Dan is het ook gunstiger om met een wat grotere carburateur te rijden. Ga maar eens naar de brommercross, daar zie je dat heel vaak
|
|
|
|
robert |
9-2-2009 16:30 |
Posts: 900 |
jonges jonges nee mijn spruitstuk is 30mm evengroot als de carbu, beter is 1 a 2 mm groter, die 26 nam ik als voorbeeld dat als je daar een 30 oplegt het niet fijn zal lopen.
en heb geen TSX wil ik van me leven ook niet hebben, maar een aprilia RX !
ff goed lezen dus zegmaar.....
tsx is geen am6 tog? mafkezen
|
|
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen. |
|
mcdronkz |
9-2-2009 16:32 |
Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: robert
jonges jonges nee mijn spruitstuk is 30mm evengroot als de carbu, beter is 1 a 2 mm groter, die 26 nam ik als voorbeeld dat als je daar een 30 oplegt het niet fijn zal lopen.
en heb geen TSX wil ik van me leven ook niet hebben, maar een aprilia RX !
ff goed lezen dus zegmaar.....
tsx is geen am6 tog? mafkezen
Gaan we godverdomme bijdehand doen ? Ik klap je kop van je romp, beter stop je met praten want je overleeft deze shit niet.
|
|
|
|
Leen |
9-2-2009 16:37 |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
9-2-2009 16:42 |
Posts: 9841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: robert
jonges jonges nee mijn spruitstuk is 30mm evengroot als de carbu, beter is 1 a 2 mm groter, die 26 nam ik als voorbeeld dat als je daar een 30 oplegt het niet fijn zal lopen.
en heb geen TSX wil ik van me leven ook niet hebben, maar een aprilia RX !
ff goed lezen dus zegmaar.....
tsx is geen am6 tog? mafkezen
waarom zou een paar mm groter beter zijn voor het spruitstuk? dan krijg je een dubbel venturi effect ... groter zal minder slecht zijn dan kleiner, maar het mooist is om overal na de venturi overal dezelfde doorlaat te hebben.
|
|
Too cool for school! |
|