Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - MB5 begrenzen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 853 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #54569 - MB5 begrenzen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 692 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

arno_honda_M 8-2-2009 22:11 Print topicpost
Posts: 319
ik heb een systeem'pje uitgevonden om mijn brommer te kunnen begrenzen als hij af is
weet niet of het al bestaat, of iemand het al gebruikt
maar zou willen weten of dit werkt,

http://www.mijnalbum.nl/Foto-6FEFLYSW-D.jpg

door aan het klepje te draaien komt er een rond metalen plaatje met een kleiner gat in de aanzuig rubber, dit is waarschijnlijk niet goed voor men motor maar
dit is voor als er politie mij aan de kant zet voor op de rollerbank bijvoorbeeld, dus maar voor heel even,,,


werkt dit? hoe bereken ik de grote van het gat?

groetjes arno
 

jimbob 8-2-2009 22:13 Print reply

Posts: 635
Is niet zo slecht voor je brommer, hij gaat er alleen slecht van lopen en als je het heel extreem doet kan je bougie misschien kapot gaan.

Grootte van het gat kun je het beste gewoon uitproberen denk.
 
De Schout 8-2-2009 22:23 Print reply
Posts: 5327
zal niet echt lekker gaan werken, omdat je je mengsel compleet verkloot op zo'n manier.
 
tune tweak fiddle bang bummer
stevoo 8-2-2009 22:24 Print reply

Posts: 689
ja dat is toch ook de bedoeling hij loopt kut en daar door niet hard maar je bougie gaat er idd wel van naar de kloten
 
MembraaNN beunhaas!!
De Schout 8-2-2009 22:25 Print reply
Posts: 5327
hij loopt ZO kut dat ze t niet vertrouwen denk ik..
 
tune tweak fiddle bang bummer
Hurm17 9-2-2009 10:28 Print reply

Posts: 34
Denk ook dat een beetje snuggere agent het niet gaat zien....
 
jimbob 9-2-2009 10:29 Print reply

Posts: 635
Ligt eraan hoe je het doet natuurlijk, maar als je brommer een paar sproeiermaten te rijk staat mis je ook altijd al heel veel kracht, dus ik denk dat het wel gaat werken.
 
Henk-88 9-2-2009 12:41 Print reply

Posts: 26703
Het gaat werken voor de rollerbank.

Maat van het gat is gewoon proberen, steeds een stukje meer uitvijlen tot 'ie naar je zin loopt.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
arno_honda_M 9-2-2009 18:19 Print reply
Posts: 319
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Het gaat werken voor de rollerbank.

Maat van het gat is gewoon proberen, steeds een stukje meer uitvijlen tot 'ie naar je zin loopt.



ik zal het gat uitvijlen tot hij niet overdreven stottert,,
hij zal trager gaan voor op de rollerbank, en op straat klepje open draaien en...gáán
 
riccardot 9-2-2009 18:22 Print reply

Posts: 1096
Zoiets krijg je zelf niet gemaakt zonder draaibank etc zonder dat het valse lucht trekt. Wat er het meest op lijkt is nog een kogelkraan.
 
arno_honda_M 9-2-2009 18:24 Print reply
Posts: 319
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Zoiets krijg je zelf niet gemaakt zonder draaibank etc zonder dat het valse lucht trekt. Wat er het meest op lijkt is nog een kogelkraan.


valse lucht zal het niet trekken

kogelkraan??
 
riccardot 9-2-2009 18:27 Print reply

Posts: 1096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arno_honda_M
[...]


valse lucht zal het niet trekken

kogelkraan??


google nou es
je krijgt ook gewoon kan en klare luchtkleppen denk ik. Beetje aanpassen klaar.
 
Niek de Wildt 9-2-2009 18:43 Print reply
Posts: 7168
Idee bestaat al jaren.
Als je een (variabele) vernauwing voor de carb maakt (luchtfilterkant) dan is het in princiepe niks anders als een choke en zal de brommer dus relatief te rijk lopen en dus stotteren.
Het zou dus alleen kunnen werken als de (variabele) vernauwing na de carb zit.
Ik zelf heb een variabele vernauwing (kogelkraan) gemaakt in de uitlaat.
Uitleg en foto's:
http://www.brommerfo...ofile/voertuig/10606
(op circa 4/5 van de pagina)



 
arno_honda_M 9-2-2009 19:19 Print reply
Posts: 319
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Idee bestaat al jaren.
Als je een (variabele) vernauwing voor de carb maakt (luchtfilterkant) dan is het in princiepe niks anders als een choke en zal de brommer dus relatief te rijk lopen en dus stotteren.
Het zou dus alleen kunnen werken als de (variabele) vernauwing na de carb zit.
Ik zelf heb een variabele vernauwing (kogelkraan) gemaakt in de uitlaat.
Uitleg en foto's:
http://www.brommerfo...ofile/voertuig/10606
(op circa 4/5 van de pagina)






aah bedankt, goede info
 

Dit topic is 692 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved